Dotychczasowe formaty reklamowe, uważane przez wielu odbiorców za zbyt agresywne, wzmagają zjawisko banner blindness, dlatego też ambitni wydawcy stający przed wyzwaniem zapewnienia reklamodawcom nowych rozwiązań, coraz częściej zwracają uwagę na innowacyjny format In-Image Ads od spółki VOX, pozwalający czerpać zyski z do tej pory niedostępnych dla reklamy powierzchni serwisów internetowych, który już od ponad roku z powodzeniem jest wykorzystywany między innymi przez polskich wydawców.
W dobie wszechogarniającego nas z każdej strony zalewu słabej jakości treści reklamowych współczynniki zaangażowania internautów w reklamę spadły mocno w dół. Dlatego aby wydawcy mogli dalej rozwijać swój potencjał reklamowy i odpowiednio monetyzować powierzchnię, muszą być otwarci na nowe formaty, które będą wiązały się mocno z wykorzystaniem treści redakcyjnych. Do takich innowacyjnych formatów reklamowych należy In-Image Ads, opracowany przez spółkę VOX, który już od ponad roku z powodzeniem jest wykorzystywany między innymi przez polskich wydawców.
VOX to adtechowa spółka tworząca rozwiązania umożliwiające generowanie dodatkowych zysków z dotychczas niewykorzystywanych powierzchni reklamowych na desktopie i mobile’u. Opracowany przez firmę innowacyjny format reklamowy polega na emisji reklam na opublikowanych zdjęciach. Co istotne, integracja z tym rozwiązaniem nie wpływa jakkolwiek na szybkość działania strony, ani na jej SEO.
Zobacz również
Spółka VOX jako jedyna na polskim rynku wykorzystuje w swoim formacie In-Image Ads AI (sztuczną inteligencję) i autorskie technologie computer vision (rozpoznawanie zawartości obrazu), a także analizę semantyczną i machine learning (uczenie maszynowe), pozwalające rozpoznawać elementy widniejące na zdjęciach, grafikach i wideo, a w efekcie na targetowanie kontekstowe reklam.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W rozmowie z nami Bartosz Wieczorek, który z ramienia VOX odpowiada za współpracę z wydawcami na rynku europejskim odpowiada na pytanie co jest dla nich najważniejsze: „Dla wydawców, z którymi rozpoczynamy współpracę liczy się możliwość monetyzacji wcześniej niedostępnych miejsc reklamowych, jakimi są zdjęcia redakcyjne, a co za tym idzie dodatkowe budżety, do których nie mieli dostępu, nie mówiąc o tym, że mogą liczyć na pełną transparentność w kwestii ekosystemu reklamowego”. Wydawcy mają dostęp do pełnych statystyk wyświetlanych kampanii oraz możliwość wyłączenia reklam na wybranych treściach – bo to oni decydują, przy których z nich reklama zostanie wyświetlona.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszyscy wiemy, że dla wydawców „content is the king”, dlatego też aby emitowane na nich reklamy były atrakcyjne i angażujące użytkowników oraz powiązane z treścią na której się wyświetlają, za ich opracowanie odpowiada wewnętrzny zespół VOX składający się ze grafików i designerów mających doświadczenie w tworzeniu reklam dedykowanych formatowi In-Image Ads. Dzięki temu reklama nie jest inwazyjna i trafia tylko do odbiorców zainteresowanych konkretnym kontekstem oraz idealnie wpisuje się w stylistykę stron internetowych.
Podejście takie sprzyja interakcji odbiorcy z kreacją reklamową, pozwala ominąć zjawisko ślepoty bannerowej, a także nie wpływa negatywnie na odbiór treści redakcyjnych. Efektem tego są bardzo wysokie wskaźniki CTR emitowanych reklam, a także fakt, że tylko niewielki odsetek użytkowników nie jest zainteresowanych taką reklamą. Co ciekawe, VOX prowadzi stałe badania fokusowe na użytkownikach z różnych grup celowych w celu poznania ich opinii na temat tego, jak postrzegają oni reklamę In-Image. Dane wynikające z wewnętrznych badań potwierdzają, że format ten jest bardzo dobrze postrzegany przez odbiorców i nie zaburza procesu konsumowania treści.
– Prostota integracji, przyjazny format, reklamy dopasowane do treści, z którymi obcuje nasz użytkownik – to przekonało nas do podjęcia partnerstwa z VOX – mówi Łukasz Motyka-Radłowski, Head of Digital Direct Sales w Burda Media Polska.
Format In-Image Ads świetnie sprawdza się na urządzeniach mobilnych, na których użytkownicy poświęcają najwięcej uwagi. Ze względu na to, że charakteryzują się one mniejszą rozdzielczością, przestrzeń dostępna pod reklamę jest ograniczona. In-Image Ads jest w tym przypadku idealnym rozwiązaniem, ponieważ nie zabiera dodatkowej przestrzeni, a kreacje są w pełni responsywne i dopasowują się do urządzenia. VOX w ramach swojego ekosystemu zapewnia nie tylko 100% „brand safety” reklamodawcom, ale także bardzo dba o bezpieczeństwo wydawców. Mogą mieć oni pewność, że będą u nich wyświetlane wyłącznie nieinwazyjne i atrakcyjne reklamy rich mediowe znanych marek i zweryfikowanych reklamodawców, które nie będą zaburzać odbioru treści i wpływać na postrzeganie stron internetowych.
Wydawcy, którzy zdecydują się na współpracę z VOX, mogą liczyć na praktycznie natychmiastowy dodatkowy zysk z nowej przestrzeni reklamowej. Integracja systemu trwa około 1-2 dni. Co więcej, VOX wraz ze swoim rozwiązaniem dostarcza także reklamodawców, dzięki czemu wydawcy nie muszą sami ich pozyskiwać.
– Współpracę z VOX rozpoczęliśmy w ubiegłym roku i od tamtego czasu wykorzystujemy format In-Image Ads. Ma on ogromny potencjał, a także, co jest dla nas niezwykle istotne, reklamy wyświetlane w tym formacie są bardzo pozytywnie postrzegane przez naszych czytelników i nie wpływają negatywnie odbiór publikowanych przez nas treści – mówi Mariusz Donica Dyrektor ds. Inventory i Kampanii Online EDIPRESSE Polska S.A.
Najważniejsze korzyści dla wydawcy ze współpracy z VOX:
- możliwość szybkiej monetyzacji nowej, wcześniej niedostępnej przestrzeni;
- wraz z dostępem do nowego formatu VOX zapewnia reklamodawców;
- 100% viewability i 100% brand safety;
- reklamy user friendly;
- atrakcyjny format dla użytkownika;
- reklamy wyłącznie znanych marek; nie zawierające treści nieodpowiednich.
W najbliższych planach VOX ma wprowadzenie na polski rynek nowego rozwiązania reklamowego In-Video Ads, z którym na innych rynkach spółka odnosi duże sukcesy. Więcej na ich temat i oferowanych przez nich rozwiązań możecie dowiedzieć się ze strony voxexchange.io.
Artykuł powstał we współpracy z VOX.