H&M to marka, która od jakiegoś czasu realizuje liczne proekologiczne inicjatywy. Przykładem tego jest niedawna współpraca z firmą Loop, w ramach której w sztokholmskim sklepie brandu umieszczono maszynę przerabiającą stare produkty w nowe. Natomiast w ubiegłym roku szwedzka „sieciówka” uruchomiła usługę wypożyczania ubrań.
Teraz kierownictwo H&M postanowiło pójść o krok dalej i ogłosiło wprowadzenie na rynek nowej marki o nazwie Singular Society, która będzie działać w podobny sposób, jak… Netflix. Co to znaczy?
Zobacz również
Otóż, aby móc nabyć produkty marki, należy wykupić subskrypcję. W jej ramach każdego miesiąca można kupić 5 rzeczy. Jak zaznaczają twórcy brandu, takie działanie ma zachęcić klientów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych.
Roczna subskrypcja kosztuje 114 euro, natomiast w ofercie marki znajdzie się szeroka gama produktów – począwszy od wysokiej jakości artykułów do domu (świeczki, ręczniki, koce), aż po ubrania dla kobiet i mężczyzn, wykonane z ekologicznych materiałów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe, ceny poszczególnych produktów będą takie same, co koszty ich wyprodukowania – w tej kwestii twórcy Singular Society chcą być transparentni. Jednocześnie zaznaczają, że nie zależy im na dotarciu do wszystkich osób, a do klientów świadomych.
PS
Najpierw Levi’s, teraz Gucci – słynny dom mody postanowił podjąć konkretne kroki z myślą o naszym środowisku. Włoska marka otworzyła swój second hand i będzie wspierać fundację walczącą z wylesieniem.
PS2
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
PS3
Pre-owned, bo taką nazwę nosi nowa funkcja Zalando, umożliwia klientom sprzedawanie i kupowanie rzeczy z drugiej ręki. Na polskim rynku pojawi się już na początku października.