Natychmiast po wybuchu pandemii wdrożyliśmy rozwiązania i procedury zabezpieczające ciągłość działania. Play podsumowuje 2020 rok

Natychmiast po wybuchu pandemii wdrożyliśmy rozwiązania i procedury zabezpieczające ciągłość działania. Play podsumowuje 2020 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Play? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?
O autorze
2 min czytania 2021-01-20

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Play opowiada Mikkel Noesgaard, CMO, Play.

Największy sukces dla marki Play w 2020 roku

Rok 2020 jest rokiem wyjątkowym. To czas, którego nie da się porównać z żadnymi dotychczasowymi doświadczeniami. W związku z pandemią Covid-19 najwyższym priorytetem było i jest dla nas bezpieczeństwo pracowników i klientów oraz zapewnienie ciągłości naszych usług i obsługi. Nasza rola jest tym bardziej istotna, że będąc operatorem telekomunikacyjnym dostarczamy usługi zapewniające bezpieczny kontakt z rodziną i bliskimi, umożliwiające edukację oraz kontynuowanie działalności zawodowej. Sukcesem był fakt, że Play natychmiast po wybuchu pandemii wdrożył rozwiązania i procedury zabezpieczające ciągłość działania, w tym przede wszystkim nieprzerwane świadczenie usług telekomunikacyjnych i wsparcie dla naszych klientów w ramach akcji #ZostańWDomu z Play.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

Nasze działania przede wszystkim skupiły się na tym, aby zapewnić naszym klientom bezpieczeństwo oraz możliwość korzystania z naszych usług niezależnie od sytuacji, w jakiej się znaleźli.

Pamiętając o klientach, którzy nie mieli możliwości skorzystania z kanałów zdalnych przekształciliśmy kilkaset dotychczasowych salonów w Punkty Wsparcia Klienta i otworzyliśmy kilkadziesiąt dodatkowych w ramach akcji #OtwieramyPomagamy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przeprowadziliśmy także kampanię edukacyjną dla seniorów, których w związku z pandemią dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Dlatego przygotowaliśmy filmy instruktażowe z udziałem mamy i córki, czyli czyli Marii Winiarskiej i Zosi Zborowskiej-Wrony. Nagraliśmy 10 krótkich filmów, które uczyły seniorów między innymi: jak korzystać z podstawowych aplikacji, doładować konto lub zapłacić fakturę online, czy też obsługiwać komunikatory. Wszystko zostało opracowane i nagrane zdalnie w domowych warunkach w związku z ograniczeniami w kontaktach w dobie pandemii. Projekt ten został wyróżniony w konkursie Kreatura 2020 w kategorii „Marketing w czasie pandemii”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto także powiedzieć o nowej odsłonie naszej platformy komunikacyjnej. Z końcem lata w reklamach telewizyjnych głównymi bohaterami stali się nasi klienci, a gwiazdy związane z nasza marką pojawiają się epizodycznie. Natomiast nieodmiennie gospodarzami pozostają znani i identyfikowani z nami – Basia i Maciek.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Trudno wybrać jedną – wspomniane wyżej inicjatywy spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony naszych klientów, a to jest dla nas najważniejsze.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

W tym roku zdecydowanie skupiliśmy się na komunikacji marketingowej w kanałach cyfrowych – zarówno w formie reklam na portalach, jak i w mediach społecznościowych. Cały czas bardzo ważnym kanałem dotarcia do naszych klientów jest oczywiście ATL, czyli kampanie reklamowe w telewizji. Nie zapominamy też o salonach sprzedaży, tam także trafiamy z bezpośrednim przekazem do klientów odwiedzających je.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Będziemy szerzej wykorzystywać posiadane „punkty styku z klientem” tzw. touchpointy, głównie POSy, do komunikowania kanałów elektronicznych Play, tj. play.pl oraz aplikacji Play24. Również w ATLu intensywniej komunikowane będą rozwiązania digitalowe, jako obszar do zakupów oferty Play oraz samoobsługi naszych klientów.

Dodatkowo wzmacniamy się analitycznie w obszarze digital. Będziemy precyzyjnie obserwować nasze działania i szybciej reagować na te obserwacje.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Jeśli chodzi o trendy marketingowe na 2021 to przewidujemy dalszy wzrost interakcji z klientem w cyfrowych i wszystkich innych kanałach dotarcia do klienta, a co za tym idzie przełożenie doświadczenia zakupowego klienta z jednego kanału na wiele punktów styku. Firmy muszą na nowo zdefiniować procesy, aby w czasach pandemii osiągnąć podobne wyniki sprzedaży, jak przed nią i jednocześnie sprostać nowym potrzebom klientów.

Budżet na działania digitalowe

Nie planujemy istotnych zmian w strukturze budżetu. Sukcesywnie, rok po roku obszar digital rośnie nam w udziale w całej strukturze i tak będzie też w 2021 roku.

Pewną nowością będzie zwiększona inwestycja w narzędzia performance marketing. To jest skutek wzrostu strategicznej roli e-commerce w Play