Marka Marmite wprowadziła niedawno na rynek nowy wariant swojego kultowego już smarowidła do chleba – tym razem o smaku chilii. W związku z tym agencja Adam&eveDDB podjęła się zadania wypromowania produktu w wyjątkowo niekonwencjonalny sposób.
Zobacz również
W ramach promocji w Wielkiej Brytanii pojawił się billboard przedstawiający krem Marmite Dynamite z hasłem „Love It. Hate It. Be Careful With It”. Aby podkreślić „żywiołowy” i „wybuchowy” smak smarowidła, gigantyczna nakrętka od produktu dosłownie wyleciała w powietrze i wpadła na przednią szybę pobliskiego samochodu.
Jak przyznali przedstawiciele agencji Adam&eveDDB, w planach jest umieszczenie innych tego typu billboardów, lecz tym razem wieczko od kremu Marmite wyleci w powietrze i wpadnie na pobliskie budynki oraz drzewa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z okazji premiery nowej serii przyrodniczej „Planeta doskonała” BBC umieściło w Londynie nietypowy billboard, który w pewnym momencie zaczął się palić. Niekonwencjonalny happening miał na celu zwrócenie uwagi na katastrofę klimatyczną, która grozi naszej planecie.
PS2
W 2019 roku w przestrzeni miejskiej Toronto pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.
PS3
Pewien kanadyjski optyk wpadł na nietypowy sposób zareklamowania swojej marki – fasady okienne, znajdujące się nieopodal butiku, zostały przekształcone w okulary.
PS4
Popularna szkocka marka Hendrick’s Gin postanowiła w nietypowy sposób wypromować swój flagowy trunek – na ścianach i podłodze tunelu stacji King’s Cross w Londynie pojawiły się pachnące ogórkiem i różami grafiki oraz napisy w charakterystycznych dla brandu wiktoriańskich motywach.
PS5
Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych przykładów kampanii z wykorzystaniem billboardów.