Palący się billboard promuje program „Planeta doskonała” i zwraca uwagę na problemy klimatyczne

Palący się billboard promuje program „Planeta doskonała” i zwraca uwagę na problemy klimatyczne
Z okazji premiery nowej serii przyrodniczej „Planeta doskonała” BBC umieściło w Londynie nietypowy billboard, który w pewnym momencie zaczął się palić. Niekonwencjonalny happening miał na celu zwrócenie uwagi na katastrofę klimatyczną, która grozi naszej planecie.
O autorze
1 min czytania 2021-02-08

„Planeta doskonała” to nowa seria przyrodnicza, z narracją niezastąpionego Sir Davida Attenborough, która swoją premierę w Polsce miała 31 stycznia br. na kanale BBC Earth. Program ma na celu ukazanie, jak istotna dla życia na ziemi jest równowaga, a także skłania do refleksji nad naszą rolą odbudowywaniu ekosystemu.

W ramach promocji serii przyrodniczej zaplanowano liczne działania – w Polsce na przykład stworzono nową wersję słynnego utworu „Kolorowy wiatr” w wykonaniu Krzysztofa Zalewskiego. W Wielkiej Brytanii natomiast BBC umieściło iście niekonwencjonalny billboard.

Outdoorowa reklama pojawiła się w Londynie. Na niej zaś znalazł się plakat przedstawiający małą małpkę na idyllicznym, zielonym tle wraz z napisem „Planeta doskonała”. W pewnym momencie jednak ilustracja została częściowo zerwana, tak aby ukazywało się nowe zdjęcie – z palącym się lasem oraz napisem „Ale na jak długo?”. Co więcej, billboard sprawiał wrażenie, jakoby sam został podpalony. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oczywiście wszystko to w ramach niekonwencjonalnego happeningu, natomiast efekt dymu uzyskano za pomocą wytwornicy mgły z czerwonym światłem. Przesłanie całej akcji było natomiast jedno – nasza planeta jest doskonała, ale jednocześnie krucha i zagrożona coraz większą działalnością człowieka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W 2019 roku w przestrzeni miejskiej Toronto pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.

PS2

Pewien kanadyjski optyk wpadł na nietypowy sposób zareklamowania swojej marki – fasady okienne, znajdujące się nieopodal butiku, zostały przekształcone w okulary.

PS3

Popularna szkocka marka Hendrick’s Gin postanowiła w nietypowy sposób wypromować swój flagowy trunek – na ścianach i podłodze tunelu stacji King’s Cross w Londynie pojawiły się pachnące ogórkiem i różami grafiki oraz napisy w charakterystycznych dla brandu wiktoriańskich motywach.

PS4

Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych przykładów kampanii z wykorzystaniem billboardów.