Jak zauważa Polski Alarm Smogowy, zanieczyszczenie powietrza jest poważnym problemem zdrowotnym. Każdego roku w Polsce smog przyczynia się do przedwczesnej śmierci blisko 50 tysięcy osób. Podczas pandemii zanieczyszczenie powietrza wzmaga niebezpieczeństwo – przyczynia się również do dodatkowych zgonów z powodu COVID-19. Badania wskazują, że smog powiększa liczbę ofiar tej choroby aż o 28%.
– Jak wynika z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego świadomość na temat problemu zanieczyszczenia powietrza i przepisów nałożonych na samorządy i mieszkańców jest ciągle bardzo niska. Ciągle widzimy potrzebę prowadzenia kampanii informacyjnych, dzięki którym mieszkańcy dowiedzą się np. jak skorzystać z rządowego Programu Czyste Powietrze, wymienić stary kocioł i zacząć żyć bardziej komfortowo – mówi Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego.
Zobacz również
W związku z tym Polski Alarm Smogowy, we współpracy ze Światowym Ruchem Katolików na rzecz Środowiska przy wsparciu Gościa Niedzielnego, postanowił rozpocząć kampanię w polskich parafiach. W jej ramach do ośmiu tysięcy parafii w całej Polsce trafią materiały informujące o problemie zanieczyszczenia powietrza i sposobach jego rozwiązania – między innymi możliwości uzyskania dotacji na wymianę kotła. Finał akcji odbędzie się w niedzielę 21 marca br.
Kampania jest częścią programu Światowego Ruchu Katolików na rzecz Środowiska pn. „Zielone parafie” objętego patronatem Konferencji Episkopatu Polski. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie Polskiego Alarmu Smogowego, celem inicjatywy „Zielone parafie” jest włączenie wiernych we wdrażanie praktycznych zmian w funkcjonowaniu parafii, dzięki którym będą one bardziej ekologiczne.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Komiks „Paneuropa versus Smog” to nowe wydawnictwo, powstałe z inicjatywy Komisji Europejskiej Przedstawicielstwa w Polsce, którego tematem jest walka z zanieczyszczeniem powietrza. W jego realizację zaangażowali się polscy artyści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Na początku ubiegłego roku ruszyła kampania stworzona w ramach projektu „Poślij smoga do pieca”, realizowanego przez Fundację Polska Ziemia, która zwracała uwagę na problem smogu w Polsce. Bohaterami akcji byli nosacze: Tate Janusz, Pjoter i Halyna.