18 marca br. dwie popularne polskie firmy – Żywiec Zdrój i Grupa Żywiec – tymczasowo wymieniły się swoimi social mediowymi profilami. W ramach akcji obie marki opublikowały zdjęcia przedstawiające butelkę wody oraz butelkę bezalkoholowego piwa Żywiec wraz z hasłem „Bez wody nie ma Ż”.
Zobacz również
Jak się okazuje, social mediowa akcja była początkiem nowej inicjatywy, w którą zaangażowały się firmy. Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój postanowiły bowiem powołać Koalicję pod hasłem „Dbamy o Wodę”, by razem chronić zasoby wodne Żywiecczyzny. Region ten jest nieprzypadkowy, bowiem obie marki są z nim ściśle związane.
Koalicja zainaugurowała swoją działalność 22 marca – w Światowy Dzień Wody – w ten sposób firmy chcą podkreślić, że ochrona zasobów wody ma globalny wymiar. Głównym celem inicjatywy jest, by poprzez edukację i współpracę z podmiotami prywatnymi i publicznymi aktywizować do działania na rzecz ochrony zasobów wodnych Żywiecczyzny.
W ramach Koalicji została utworzona strona internetowa www.dbamyowode.pl oraz konto na Facebooku, na których publikowane będą aktualne informacje o działalności koalicji, materiały eksperckie, ciekawostki i quizy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wygląda na to, że akcje między markami, które nie stanowią dla siebie bezpośredniej konkurencji, są ostatnio dość częstym zjawiskiem. Wystarczy chociażby wspomnieć o niedawnej inicjatywie sieci IKEA i Decathlonu – zaczęło się od swego rodzaju „dialogu” w social mediach i przerodziło w akcję zachęcającą społeczeństwo do aktywności fizycznej w domu.
PS2
W spocie pod hasłem „Start A Little Good” firma Hindustan Unilever zwraca uwagę na problem braku wody w niektórych indyjskich wioskach. Pokazuje też, że wprowadzając niewielkie zmiany w naszym życiu, możemy przyczynić się do pozytywnych zmian.