Inicjatywa „To wszystko zostaje tu z nami na dobre” to przestrzeń stworzona dla ludzi, dla ich wartości oraz historii. Sfotografowana przez mieszkającego w Berlinie fotografa Dana Beleiu kampania składa się z serii obrazów prezentujących duety bohaterów i relacje, które tworzą między sobą w prawdziwym życiu. Przedstawione postaci zachęcają do dialogu na temat wartości, które wyznają.
Każdy obraz opatrzony jest odważnym hasłem, które podkreśla wartości kluczowe w kampanii jak np. „Zrównoważony rozwój. Z nami na dobre”, „Akceptacja. Z nami na dobre” i „Kobiecość po swojemu. Z nami na dobre”. Kampania została stworzona zgodnie z ambicjami Zalando do bardziej inkluzywnej przyszłości dla wszystkich.
Zobacz również
– Ta kampania to celebracja wartości, które leżą u podstaw marki Zalando, a szczególnie różnorodności i inkluzywności. Te wartości oraz historie prawdziwych osób wiele dla nas znaczą i pozwalają nam pielęgnować więź z naszymi klientami. Nasze wartości stanowią nieodłączny element tego kim jesteśmy i w jaki sposób pracujemy. Zalando aktywnie wspiera inkluzywną kulturę korporacyjną zatrudniając pracowników ze 130 krajów. W ubiegłym roku opublikowaliśmy raport do.BETTER Diversity and Inclusion Report, w którym opisaliśmy nasze długoterminowe zobowiązanie do zmiany względem naszych pracowników, partnerów i klientów. Tegoroczna inicjatywa jeszcze lepiej pokazuje nasze ambicje stania się punktem wyjściowym dla mody dla wszystkich – mówi Barbara Daliri, senior vice president Sales & Marketing w Zalando.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Poza zdjęciami, w ramach kampanii powstał także naładowany emocjami film przedstawiający sylwetki osób z całego świata. Wystąpili w nim m.in. tancerz, aktor, model propagujący różnorodność i inkluzywność, Luc Bruyere, który nieustannie podważa ideały przemysłu modowego, Yann Horowitz, otwarcie mówiący o swojej homoseksualnej orientacji deskorolkarz i aktywista LGBTQI+ oraz Yolisa Mqoco ambasadorka ciałopozytywności. Do filmu powstała dedykowana ścieżka dźwiękowa napisana i wyprodukowana przez wschodzącego brytyjskiego queer rapera Mista Strange, który również pojawia się w filmie. Film został stworzony przez dwóch reżyserów, doświadczonego Terence’a Neale’a i Emilie Badenhorst z pokolenia Z, którzy połączyli siły, aby swoją współpracą odzwierciedlić ideę otwartego dialogu kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„To wszystko zostaje tu z nami na dobre” będzie widoczna pod różnymi postaciami: począwszy od filmu w reżyserii Neale i Badenhorst, przez fotografie autorstwa Beleiu po OOH, DOOH i kanały w mediach społecznościowych należące do bohaterów. Kampania powstała we współpracy z agencją kreatywną Anomaly Berlin i będzie promowana w Europie na wszystkich 17 rynkach Zalando.
PS
Macie w domu ubrania po swoich ex? Zalando w swojej walentynkowej kampanii zachęcało, by zamiast wyrzucać, pozbyć się ich w nieco inny sposób – na przykład sprzedając je na platformie Zalando Pre-Owned.
PS2
W ubiegłym roku Zalando zainicjowało kampanię ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” było pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.