Sprawę nagłośniła użytkowniczka portalu Wykop.pl, która opublikowała wpis zaczynający się od słów „EURO leje na obostrzenia”. W swoim poście internautka napisała, że mimo obowiązujących od 27 marca br. obostrzeń, jeden z punktów RTV Euro AGD był otwarty, a w środku klienci swobodnie robili zakupy. Co ciekawe, w sklepie miała się dowiedzieć od jednego z pracowników, że teraz jest to również „sklep spożywczy”.
„Rozglądam się telewizory migają, telefony brzęczą. Mówię Panie jaka spożywka? A on pokazuje mi palcem, a tam stoją z kawą stojaki, wiecie góra takich kapsułek do kawy po złociszu i opakowania po kilo, a tam to my proszę Panią proszek do prania sprzedajemy. Ktoś ma tam jaja z żelaza, ze zgadza się na takie zagrywki” – napisała użytkowniczka portalu Wykop.pl.
Zobacz również
Jak się okazuje, firma – jak sama podkreśla – działa zgodnie z obowiązującymi przepisami, bowiem niektóre z jej sklepów „posiadają strukturę oferty, która nie narusza obowiązującego rozporządzenia”. W oświadczeniu przesłanymi portalowi Onet.pl przedstawiciele wyjaśnili, że „część placówek (jest otwarta – przyp. red.) ze względu na to, że znajdują się w obiekcie handlowym, którego łączna powierzchnia sprzedaży nie przekracza 2 tys. m2, lub stanowią sklep wolno stojący, którego powierzchnia nie przekracza 2 tys. m2”.
Ponadto, firma podkreśliła, że z uwagi na to, że niektóre sklepy RTV Euro AGD prowadzą sprzedaż m.in. wyrobów medycznych, takich jak termometry, czy pulsoksymetry, mogą być otwarte i nie naruszają obowiązującego rozporządzenia.
Jest jeszcze inna kwestia, dzięki której sklepy marki mogą w dalszym ciągu być otwarte mimo obostrzeń. Jak zaznaczyli przedstawiciele firmy w oświadczeniu przesłanym portalowi Onet.pl, „w ramach przeważającej struktury oferty w sklepach RTV EURO AGD aktualnie świadczone są również usługi logistyczne, w tym wydawanie towarów nabywanych w kanałach sprzedaży online, usługi bankowe – aktualnie mamy atrakcyjną ofertę ratalną na towary z naszego asortymentu oraz prowadzimy sprzedaż usług ubezpieczeniowych”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
zdjęcie główne: alfacentrum.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Lidl postanowił odpowiedzieć na obostrzenia wprowadzone w związku z tzw. trzecią falą pandemii – sieć bowiem zdecydowała się uruchomić ponad 200 sklepów w systemie 24-godzinnym.