The Nature of Plastic to nowa inicjatywa Greenpeace, która zwraca uwagę na palący problem plastikowych odpadów w Chile. Jak bowiem zauważa organizacja, kraj ten jest producentem największej ilości plastikowych śmieci w porównaniu do pozostałych państw Ameryki Południowej.
„W Chile rocznie zużywa się ponad 990 tys. ton plastiku, a zaledwie 8% odpadów z tworzyw sztucznych poddawanych jest recyklingowi” – zauważają przedstawiciele organizacji.
Zobacz również
W związku z tym Greenpeace nawiązało współpracę z chilijską agencją Cheil, która była odpowiedzialna za stworzenie kampanii The Nature of Plastic. W ramach inicjatywy za pomocą plastikowych odpadów odwzorowano zdjęcia satelitarne chilijskich cudów natury, takich jak m.in. pustynia Atacama, lodowiec El Morado, czy góra Cerro El Plomo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Seria plakatów wykonanych z tworzyw sztucznych pojawiła się w mediach społecznościowych Greenpeace, a także na billboardach w wybranych miejscach w Chile.
PS
Rosyjski oddział Greenpeace postanowił wykorzystać ogromną popularność aplikacji FaceApp, która postarzała twarze użytkowników – organizacja w podobny sposób pokazała, jak drastycznie zmieni się nasz świat za kilkanaście lat, jeśli zignorujemy problem globalnego ocieplenia.
PS2
Pod koniec 2018 roku Greenpeace w ramach akcji „Tell Oreo to #DropDirtyPalmOil” umieściło przed siedzibą Mondelez International, producenta Oreo, replikę popularnego ciasteczka o nowym smaku – wylesienia.