Popularne marki już od jakiegoś czasu prowadzą liczne inicjatywy z myślą o naszym środowisku. Do podejmowania świadomych wyborów zachęcają również swoich klientów poprzez różnorodne akcje – tego przykładem jest chociażby nowa usługa Zalando, w ramach której klienci mogą sprzedać swoje nienoszone już ubrania. Pozyskane w ten sposób środki mogą przeznaczyć m.in. na wsparcie organizacji charytatywnych.
Teraz ciekawą inicjatywę zainicjowała marka H&M – szwedzki brand nagradza bowiem swoich klientów za dokonywanie proekologicznych wyborów.
Zobacz również
Na przykład – za zabranie własnej torby na zakupy użytkownicy aplikacji marki otrzymują 10 punktów. Natomiast za recykling niepotrzebnych ubrań czy też tekstyliów domowych klienci dostają kupon rabatowy na zakupy w sklepach marki.
PS
IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zastanawialiście się kiedyś co się działo z Waszą ulubioną torebką lub marynarką, zanim trafiła ona na półki sklepowe? Aplikacja Good On You odkrywa wszystkie etapy produkcji odzieży oraz dodatków, po to, by wspierać zrównoważony rozwój w branży modowej.