zdjęcie główne: twitter.com/pathfinder
Wydawać by się mogło, że niebo to prawdopodobnie jedyna przestrzeń, która jest i pozostanie wolna od reklam. Nic bardziej mylnego – już w 2019 roku rosyjski startup StartRocket ogłosił swoje plany wyniesienia kampanii reklamowych na orbitę okołoziemską. Pierwsze z nich miały pojawić się na niebie w 2020 roku. Na zapowiedziach jednak się skończyło.
Zobacz również
Teraz na podobny pomysł wpadł zespół odpowiedzialny za promocję gry komputerowej „Princess Connect Re: diving”, która w tym roku obchodzi swoje trzecie urodziny. W ramach kampanii na szanghajskim niebie został wyświetlony kod QR, który utworzyło 1500 dronów. Z kolei po zeskanowaniu kodu, na telefonach pojawiała się reklama wspomnianej produkcji, a także link do pobrania jej na smartfony.
Mieszkańcy, którzy byli świadkami niecodziennej akcji, mieli także okazję oglądać na niebie „animacje” nawiązujące do gry, które również zostały stworzone za pomocą dronów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy VR i AR są zagrożeniem dla branży kreatywnej? Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.
PS2
Nowoczesne technologie już niejednokrotnie wykorzystywane były przez twórców gier komputerowych. W ubiegłym roku raper Travis Scott zagrał wirtualne koncerty w grze Fortnite.