O wciąż rosnącym zjawisku konsumpcjonizmu wciąż zbyt mało się mówi, ale wiadomo, że nie leży to w interesie firm tworzących swoje produkty. Wyjątkiem są małe świadome marki, które zachęcają do kupowania jakościowych produktów na lata, ale także giganci mogący sobie pozwolić na narrację w stylu „kupuj mniej”.
Jednym z nich jest IKEA, która już od kilku lat stosuje w swojej komunikacji argument, aby kupować mniej, ale bardziej przemyślanie. Tym razem sieć meblowa zachęca swoich fanów do wykorzystywania ich produktów na wiele sposobów – nie tylko tym jednym, zgodnym z przeznaczeniem.
Zobacz również
W tym celu kanadyjski oddział IKEA opracował 12 zupełnie nowych instrukcji montażu mebli i akcesoriów marki, które pokazują, jak dać tym produktom drugie życie. Wszystko po to, aby uniknąć przedwczesnego wyrzucenia ich na śmietnik i uniknąć kupowania nowych rzeczy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W instrukcjach znajdziemy m.in. instrukcję, dzięki której zbudujesz budkę dla ptaków z drewnianych misek IKEA, korkową tablicę na ścianę z podkładek pod talerze, mobilną półkę na buty, czy też „wiszący ogród” ze słynnych niebieskich toreb FRAKTA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie instrukcje są oznaczone pod względem zaawansowania – z niektórymi będą mogły zmierzyć się tylko osoby o większych zdolnościach manualnych, a z innymi poradzą sobie nawet dzieci. W ten sposób IKEA daje możliwość „zhackowania” ich produktów na różnych poziomach umiejętności.
Nowe instrukcje z serii „Repurposeful” dostępne są bezpłatnie do pobrania na kanadyjskiej stronie IKEA.