Na początku 2020 roku Pony Malta – marka bezalkoholowego napoju słodowego należąca do koncernu AB InBev oraz agencja reklamowa MullenLowe SSP3 połączyły siły, aby stworzyć kampanię „She FC”. Akcja zwracała uwagę na to, że w FIFA 21 jedynie poprzez stworzenie męskiego awatara można utworzyć swój własny klub i zrobić karierę jako profesjonalny gracz. Z tego powodu wiele grających dziewcząt jest zmuszonych do zrobienia kariery piłkarskiej w FIFA z awatarami, które ich nie definiują.
Z pomocą Pony Malta grupa dziewcząt utworzyła kobiece awatary w FIFA 21, które lepiej je reprezentowały i dzięki temu mogły utworzyć pierwszy kobiecy klub w FIFA Clubes Pro. Dzięki akcji stworzono również petycję, którą mogli podpisywać wszyscy zwolennicy włączenia do gry kobiet i umożliwienia im zrobienia kariery w FIFA.
Zobacz również
46% graczy w Kolumbii stanowią kobiety, a mimo to są pomijane w profesjonalnej rywalizacji gamingowej, gdzie zajmują już tylko 3% społeczności. Zwracając uwagę na ten problem, w tym roku Pony Malta ponownie postanowiła wesprzeć grające dziewczyny i stworzyła She Gaming – pierwszy zespół e-sportowy, w którego skład wchodzą kobiety. Będzie to pierwszy taki zespół w Kolumbii, rywalizujący zawodowo.
Nowa kampania „She Gaming” ma na celu stworzenie największej społeczności kobiet-graczy w Kolumbii i tym samym zainspirowanie graczy na całym świecie. W spocie „She Gaming” zwrócono uwagę na dużą liczbę seksistowskich komentarzy, które słyszą kobiety w branży gamingu. Akcja zwraca też uwagę na ogólny brak wsparcia, z jakim spotykają się dziewczyny starające się osiągnąć sukces w grze na poziomie profesjonalnym.
Zrzeszając zespół najlepszych graczy, w tym Maríę Camilię Villfañe, Karen Melizę Varon, Helen Rodriguez, Natalię Galvis i Sundarę Moreno, Pony Malta zachęca kobiety z całego świata do zaangażowania się, śledząc hashtag #IamWomanIamGamer i uczestnicząc w turniejach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Zdajemy sobie sprawę ze wzrostu udziału kobiet w e-sporcie i chcemy zapewnić im widoczność i platformę, na jaką zasługują. Poprzez kampanię „She Gaming” mamy nadzieję zapewnić kobietom bezpieczne środowisko do doskonalenia swoich umiejętności i umożliwienia im profesjonalnego konkurowania na arenie e-sportowej – powiedział Juan Alonso Torres, dyrektor marketingu w firmie ABInBev Pony Malta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Chcemy nie tylko zademonstrować nasze umiejętności i sukces szerszej społeczności graczy w Kolumbii, ale także zaprosić wszystkie dziewczyny, aby do nas dołączyły i pokazały światu swój talent – stwierdziła María Camila Villafañe, lider zespołu „She Gaming”.
PS
Według badania Polish Gamers Research społeczność gamingową w Polsce stanowi 49% kobiet i 51% mężczyzn. Dlatego też coraz chętniej branże beauty i fashion tworzą kampanie w obszarze gamingu.