Who Gives a Crap to australijski producent ekologicznego papieru toaletowego wykonanego z bambusa. Firma od początku działalności zwraca uwagę na trudne warunki sanitarne wielu krajów. Jak podaje – aż 30% ludzi na świecie nie ma dostępu do toalety. Odpowiadając na ten problem, firma przeznacza połowę środków ze sprzedaży swoich produktów na pomoc w budowaniu toalet z czystą, bieżącą wodą oraz dostarczaniu środków higienicznych i sanitarnych dla ubogich społeczności na całym świecie.
W celu zwiększenia sprzedaży papieru toaletowego – a tym samym pomnożenia środków przeznaczonych na cele charytatywne – marka postanowiła rozbudować swoją ofertę o… paczki z kawą.
Zobacz również
Dlaczego akurat kawa? Firma wyjaśnia, że picie tego napoju przyspiesza procesy fizjologiczne, co przekłada się na częstsze korzystanie z toalety. Zasada jest prosta: im więcej wypitej kawy, tym więcej sprzedanego papieru toaletowego. Firma oferuje więc specjalne limitowane zestawy składające się z paczki kawy i rolki papieru toaletowego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, abyś zużywał więcej papieru toaletowego. Im więcej kupisz, tym więcej możemy przekazać naszym wspaniałym partnerom non-profit – podaje marka na swoim blogu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Założyciel i szef Who Gives a Crap, Simon Griffiths powiedział że celem firmy jest przekazanie miliardów dolarów na cele charytatywne poprzez sprzedaż papieru toaletowego i innych produktów. Dotąd firmie udało się przeznaczyć 10 mln dolarów na pomoc w poprawie warunków sanitarnych ludzi na całym świecie.
Firma współpracowała z lokalnymi palarniami kawy, aby przeznaczyć do sprzedaży 500-gramowe opakowania kawy ziarnistej i mielonej Blend No. 2, zamkniętej w ekologicznych, biodegradowalnych torebkach. Firma podaje, że kawa zawiera nuty „soczystego dojrzałego jabłka” oraz gorzkiej czekolady i obiecuje „satysfakcjonujące zakończenie”.
Who Gives a Crap twierdzi, że liczba specjalnych zestawów kawy i papieru toaletowego jest ograniczona, ale zapowiada, że nie wyklucza wprowadzenia kawowego asortymentu na stałe do swojej oferty.
– Zawsze chcemy pozostać wierni naszym korzeniom: toaletowemu humorowi i uczynieniu świata lepszym miejscem – podsumowuje Simon Griffiths.
PS
Jak wygląda marketing branży papieru toaletowego? Producenci korzystają z różnych metod, aby przyciągnąć uwagę klienta i wyróżnić się z szarego (dosłownie i w przenośni) tłumu.