Szklany „The Office” – korporacyjny miniserial o zamkniętym obiegu szkła

Premiera polskiej wersji serialu „The Office” zbiegnie się z debiutem pierwszego odcinka szklanej „sPÓŁKI” Friends of Glass Polska. Firma chce zachęcić Europejczyków do częstszej i lepszej segregacji opakowań szklanych w ramach tworzenia zamkniętego obiegu szkła.
O autorze
2 min czytania 2021-10-22

Miniserial o firmie „sPÓŁKA” będzie miał także swoją filmową wersję. Podobnie jak amerykański i polski pierwowzór, ukazuje on codzienne obowiązki zawodowe pracowników, ale też ich rozterki i dylematy. Jednak w przypadku „sPółki” głównymi bohaterami są szklane butelki i słoiki, które wcielają się w poszczególne role korporacyjnych postaci z biura. Mamy chwalącego się sukcesami Szefa Grubą Rybę, a także jego szklany zespół: twardo stojącego na ziemi Porządnickiego, luźno podchodzącego nie tylko do obowiązków zawodowych Obiboka, ambitną Stażystkę i wszystkowiedzącą Plotkarę.

– Naszym podstawowym celem jest edukacja. Postanowiliśmy jednak odejść od sztampowej formy i w humorystyczny sposób oraz z nieco innej perspektywy pokazać to, co jest najważniejsze w aspekcie recyklingu i segregacji szkła. Nieprzypadkowa jest też liczba pięciu odcinków, które w swojej warstwie fabularnej pokazują pięć etapów zamkniętego obiegu opakowań szklanych: dom, recyklera, hutę szkła, producenta napojów i sklep. Film jest też wsparciem kampanii „Twórz Zamknięty Obieg Szkła”, w której europejscy producenci opakowań szklanych zobowiązali się do zbiórki 90% szklanych słojów i butelek z rynku do 2030 roku – informuje Barbara Maciałczyk z Friends of Glass Polska.

Za realizację i produkcję szklanej „sPÓŁKI” odpowiada studio Filmpoint, z którą Friends of Glass Polska zrealizował już wcześniej projekt z Bartkiem Jędrzejakiem „Mówiąca butelka”. – Obecne wyzwanie kreatywne znacznie różniło się od poprzedniego. Szukaliśmy drogi, która pozwoliłaby zejść z wydeptanej ścieżki edukacyjnej, zachowując jednocześnie jej zalety. Pomysł z humorystycznym filmem korporacyjnym narodził się jeszcze w trakcie wakacji, zupełnie niezależnie od polskich działań Canal+, o których nic nie wiedzieliśmy. Po pojawieniu się informacji o polskiej premierze „The Office” postanowiliśmy skorzystać z nadarzającej się okazji i przyspieszyliśmy własne prace, aby obie polskie premiery odcinków miały miejsce w tym samym czasie – mówi Wojtek Hołysz, CEO Filmpoint.

Szklana „sPółka” będzie ukazywać się co tydzień w mediach społecznościowych Friends of Glass Polska – na Facebooku  i na kanale YouTube oraz na profilu LinkedIn „sPÓŁKA”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nasze działania na LinkedIn to nawiązanie do profilu głównego bohatera polskiego „The Office” – Michała Holca. Stwierdziliśmy, że dobre wzorce są godne naśladowania, choć warto zaznaczyć, że i my mamy swoje wyróżniki. Po pierwsze, to profil firmowy, a nie osobisty, a po drugie znajduje się tam prawdziwe logo ogólnoeuropejskiego projektu Close the Glass Loop (Twórz Zamknięty Obieg Szkła). Cele mamy te same, co prezes Holc. To przede wszystkim zwiększenie zasięgu, rozpoznawalności i, podobnie jak firma Kropliczanka, wzrost sprzedaży produktów w szklanych opakowaniach, do których jest również rozlewana filmowa woda. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w perspektywie 2022 roku, który przez ONZ został ogłoszony Rokiem Szkła – mówi Barbara Maciałczyk z Friends of Glass Polska.  

Film będzie dostępny w wersji polskiej oraz w wersji angielskiej i będzie udostępniany przez wszystkie kraje należące do Friends of Glass w całej Europie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się