Zakończył się proces uruchamiania usługi POP DHL we wszystkich sklepach Lidl Polska. Podpisana w sierpniu 2021 r. umowa z siecią Lidl Polska zakładała stopniowe przyłączanie sklepów (ok. 100 lokalizacji tygodniowo) do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Od 25 października klienci DHL mogą nadawać i odbierać paczki już we wszystkich sklepach Lidla w Polsce. Dzisiaj DHL Parcel rozpoczyna także kampanię informacyjną do klientów o pokryciu POP-ami całej sieci Lidla. O możliwości nadania bądź odbioru przesyłki w sklepie informują specjalne oznaczenia na wejściu oraz przy wyznaczonej kasie, która pełni funkcję POP DHL.
Współpraca z siecią Lidl Polska wpisuje się w strategię DHL Parcel Polska, która zakłada dynamiczne rozszerzanie sieci Punktów Obsługi Paczek jako uzupełnienie tradycyjnej formy nadawania i odbioru paczek z domu z bezpośrednim udziałem kuriera.
Zobacz również
Rozwój POP DHL jest także konsekwencją zmian, jakie zachodzą na rynku usług kurierskich w Polsce. Dynamiczne rośnie popularność samodzielnej formy nadania bądź odbioru paczki, a POP-y doskonale spełniają to oczekiwanie.
– Poziom satysfakcji konsumentów korzystających z Punktów Obsługi Paczek jest bardzo wysoki. Notujemy najwyższy poziom polecenia w branży – ponad 76, mierzony wskaźnikiem NPS. Infrastruktura POP DHL rozciąga się na cały kraj, a według badania przeprowadzonego przez naszą firmą ponad połowie odbiorców dotarcie to punktu zajmuje mniej niż 5 minut – mówi Maciej Dudek, menedżer sieci partnerskiej DHL Parcel.
Gęsta sieć nie jest jedyną zaletą POP-ów. Równie ważne są inne korzyści, które powodują że klienci chcą z nich korzystać. Po pierwsze, bardzo długi czas przewidziany na odbiór przesyłki. Klienci mają aż 7 dni na jej odbiór. Po drugie, godziny w jakich można to zrobić. W przeważającej większości są to miejsca, w których odbiór paczki jest możliwy w godzinach od 6.00 do 23.00. Atrybutem POP-ów jest również elastyczna forma rozliczenia przesyłki za pobraniem – kartą lub gotówką. Dodatkową zaletą jest stała temperatura przechowywania paczki, co przy zmiennych warunkach atmosferycznych ma znaczenie, szczególnie gdy przesyłka zawiera produkty wrażliwe na zmianę temperatury, np. kosmetyki.
Jubileuszowy Impact: 10 lat, które zmieniły reguły gry
Poza siecią Lidla POP-y działają także w innych dużych sieciach handlowych, takich jak Żabka, abc, Biedronka, Kaufland czy Stokrotka, a także salonach prasowych Inmedio oraz stacjach benzynowych Shell i Moya.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Całość działań wdrożeniowych we współpracy z siecią Lidl Polska koordynował Pointpack, integrator oraz partner technologiczny budujący rozwiązania IT oraz oferujący usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
– Istotne są dla nas potrzeby klientów, którzy zwracają uwagę na dostępność punktów nadawczo-odbiorczych pod względem miejsca zamieszkania. Przekroczyliśmy liczbę 45 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 12 tys. punktach, a skala ta cały czas się zwiększa. Dlatego też poszerzamy otwarty ekosystem logistyki miejskiej, wspierając trend rozwoju sklepów multifunkcyjnych – mówi Paulina Żmijowska, kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack S.A.