Kompetencje? Doświadczenie? Z kampanii #KTOTYJESTEŚ dowiadujemy się, że w zdobyciu pracy pomaga cytowanie polskich poetów

Kompetencje? Doświadczenie? Z kampanii #KTOTYJESTEŚ dowiadujemy się, że w zdobyciu pracy pomaga cytowanie polskich poetów
Miejsce – biurowiec. Bohaterowie – młody chłopak z Wilna, który ubiega się o pracę w polskiej firmie. Akcja – bohater wchodzi do gabinetu prezesa i... recytuje Mikołaja Reja. Czy spot Fundacji „Pomoc Polakom na Wschodzie” faktycznie zachęca do nauki języka polskiego?
O autorze
1 min czytania 2021-11-03

Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie” kontynuuje swoje działania, które mają zachęcać do nauki języka polskiego i promować dwujęzyczność wśród Polonii i Polaków mieszkających za granicą. 

Bohaterowie nowego spotu przekonują nas, że znajomość języka polskiego otwiera nowe możliwości. Tym razem mierzą się z wyzwaniami stawianymi im przez potencjalnego pracodawcę. Jak przyznają sami twórcy reklamy, w kampanii wykorzystano nieco przerysowane postaci i budowane w trakcie filmu napięcie, aby na koniec postawić na nieoczekiwane zakończenie. Cały wydźwięk kampanii ma zwrócić uwagę i pokazać zawodowe oraz ekonomiczne korzyści wynikające z dwujęzyczności, a przekaz ma trafić przede wszystkim do naszych rodaków z Litwy, Łotwy, Ukrainy, Mołdawii, Estonii, Rosji i Czech.

– Osoby dwujęzyczne mają większe możliwości edukacyjne i zawodowe. Dwa razy więcej uczelni do wyboru i możliwość pracy w obu krajach to tylko część korzyści, jakie daje biegła znajomość dwóch języków. Osoby dwujęzyczne naturalnie zyskują dostęp do prestiżowych zawodów takich jak tłumacz książek, pracownik ambasady albo zagranicznych oddziałów polskich mediów. Podsumowując, dwujęzyczność to jeden z największych atutów, jakie możemy dziś zaprezentować na rynku pracy – zwraca uwagę Mikołaj Falkowski, Prezes Zarządu Fundacji „Pomoc Polakom na Wschodzie”.

Zdaniem pomysłodawców tego spotu, posługiwanie się biegle dwoma językami przynosi wiele korzyści, m.in. pozwala postrzegać nas jako osoby lepiej wykształcone i bardziej interesujące. Znajomość języków wpływa również na kreatywność, ma bowiem bezpośrednie przełożenie na umiejętność postrzegania tej samej rzeczy z różnych punktów widzenia. Ponadto, osoby dwujęzyczne lepiej radzą sobie z zapamiętywaniem, skuteczniej się uczą – mają mniej problemów z koncentracją, a ich mózg jest bardziej wytrenowany. To wszystko sprawia, że są szczególnie pożądanymi pracownikami na rynku pracy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Działania w ramach kampanii #KtoTyJesteś realizowane są od początku października i potrwają do końca listopada br. Organizatorzy prowadzą m.in. konkurs grantowy dla szkół, konkurs dla dziennikarzy polonijnych oraz webinary z udziałem ekspertów. Projekt jest finansowany ze środków KPRM w ramach konkursu „Polonia i Polacy za Granicą 2021”, a organizatorem kampanii #KtoTyJesteś jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie”.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.ktotyjestes.pl. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Agencja PR FleishmanHillard opublikowała Poradnik: jak mówić i pisać o grupach mniejszościowych. Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się komunikacją społeczną. W jej powstaniu brały udział wyspecjalizowane organizacje pozarządowe.