Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Burger King ponownie żartuje z McDonald’s – tym razem w prześmiewczych życzeniach z okazji 50. urodzin konkurenta

Burger King ponownie żartuje z McDonald’s – tym razem w prześmiewczych życzeniach z okazji 50. urodzin konkurenta
Z okazji 50. urodzin McDonald’s w Niemczech, marka Burger King postanowiła złożyć życzenia swojemu rywalowi za pomocą serii humorystycznych billboardów.
O autorze
1 min czytania 2021-12-03

Burger King niejednokrotnie pokazał, że lubi nieco drażnić swojego największego konkurenta. W swoich kampaniach o ironicznym zabarwieniu marka wyjątkowo chętnie podkreśla, że to McDonald’s posługuje się wizerunkiem klauna, który stoi znacznie niżej w hierarchii względem króla.

Z okazji 50 urodzin McDonald’s w Niemczech młodsza marka ponownie daje prztyczek w nosa swojemu branżowemu rywalowi. Tym razem Burger King z pomocą agencji kreatywnej INGO Hamburg zaprezentował serię żartobliwych billboardów nawiązujących do sztuki średniowiecznej. Na plakatach widnieją dwie postaci – król i nadworny błazen, którzy reprezentują obie marki. Dopełnieniem obrazów jest wymowny podpis „Każdy król potrzebuje klauna” oraz urodzinowe życzenia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Burger King postanowił zaprezentować urodzinowe billboardy, przewożąc je tuż pod najstarszym w Niemczech lokalem McDonald’s. Pozostałe plakaty pojawiły się w różnych miejscach w Monachium.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez BURGER KING® Deutschland (@burgerkingde)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Klaus Schmäing, dyrektor marketingu w Burger King Germany, wyjaśnił, że droczy się z McDonald’s jedynie z sympatii i podkreśla, że ostatnie lockdowny i trudne chwile dla branży gastronomicznej jednakowo dotknęły obie firmy. Przypomnijmy, że w czasie pandemii Burger King zachęcał do zamawiania jedzenia z McDonald’s, aby okazać jedność i wsparcie konkurencyjnej marce.

– Król nie byłby taki sam bez błazna. McDonald’s, który pojawił się w Niemczech 50 lat temu utorował drogę wszystkim następnym lokalom gastronomicznym. Życzymy McDonald’s wszystkiego najlepszego z okazji ich 50. urodzin! – napisał Klaus Schmäing.

– W końcu 50 lat kończy się tylko raz, dlatego cieszymy się, że Burger King z naszym wsparciem nie przegapił okazji, aby pogratulować McDonald’s w ten sposób. Mamy nadzieję, że nasz konkurent jest przynajmniej trochę zadowolony – podsumował Tobias Ahrens, dyrektor zarządzający INGO Hamburg.

PS 
Niedawno Burger King otworzył swoją pierwszą wegetariańską restaurację o nazwie Vurger King.