Piłkarski klub Manchester City w ostatnich latach poczynił znaczące kroki na drodze do zrównoważonego rozwoju. Aby być bardziej „eko”, klub zrezygnował ze sprzedawania jednorazowych plastikowych naczyń na stadionu Etihad, dzięki czemu zaoszczędzono 1 milion plastikowych odpadków, w tym 500 tysięcy butelek PET w każdym sezonie. Dodatkowo obecni mistrzowie Premier League są na etapie testowania jadalnych kubków do kawy, kompostowanych naczyń, a także zwiększania liczby wegańskich dań, które można zamawiać w trakcie trwania meczu.
Innym pozytywnym działaniem jest też samo boisko, które w 100% jest podlewane z wody deszczowej, co znacznie zmniejsza zużycie wody. Co więcej, klub korzysta z energii elektrycznej z certyfikowanego, w 100% odnawialnego, źródła o zerowej emisji CO2.
Zobacz również
– Manchester City opracował aktywny program na rzecz zrównoważonego rozwoju, który ma na celu zaangażowanie fanów, pracowników społeczności i partnerów podczas tej naszej wspólnej podróży – mówi Pete Bradshaw, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Manchester City.
Tym razem postanowiono iść krok dalej i „zakazać plastikowych kibiców”. Co to oznacza? Przed stadionem na jeden weekend postawiono rzeźbę wykonaną przez Sarah Turner, która przedstawia naturalnej wielkości postaci. Obie zostały stworzone z odzyskanych w całości i nadających się do recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych. Celem było zainspirowanie fanów do zmian w swoich wyborach i zakupach poprzez zwrócenie uwagi na pozytywne zmiany, które cały czas wdraża Manchester City.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Kampania #NoPlasticFansHere to pozytywna i angażująca inicjatywa, która, miejmy nadzieję, wpłynie na naszych fanów i zwiększy świadomość potrzeby ograniczenia ilości odpadów i zanieczyszczeń w naszych miastach, oceanach i w ogóle na planecie. Mamy nadzieję, że wielu kibiców poświęci swój czas i zechce zobaczyć rzeźbę na własne oczy – dodaje Bradshaw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dodatkowo partner kampanii, czyli Heineken, wzywa inne kluby piłkarskie, obiekty hotelarskie i konsumentów do przyjęcia bardziej zrównoważonych praktyk, w tym korzystania z produktów bez plastiku, a samych dostawców do zapewnienia lepszych, bardziej ekologicznych usług.