Z okazji zbliżającego się Australian Open adidas zainstalował na wodach Morza Koralowego kort tenisowy wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu. Na pływającym obiekcie sportowym umieszczono wielki napis „Odpady z plastiku to problem. Innowacje to nasze rozwiązanie”.
Sportowa marka, wzywając do podjęcia działań na rzecz walki z nadmiarem odpadów z tworzyw sztucznych, zaprezentowała swoją najnowszą linię odzieży do tenisa pochodzącą z przetworzonego plastiku. Kolekcja powstała we współpracy z organizacją pozarządową Parley Ocean Plastic.
Zobacz również
fot. adidas
– Zbieramy tworzywa sztuczne w przybrzeżnych kurortach, zanim trafią do oceanów i zamieniamy je w przędzę. Musimy teraz wdrażać zrównoważone rozwiązania, aby pomóc w tworzeniu nowej ery sportu dla przyszłych pokoleń – wyjaśnia Shannon Morgan, starszy dyrektor marki w Adidas Pacific.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nie przypadkowo kort został umieszczony niedaleko wybrzeża stanu Queensland, tuż nad największą na świecie rafa koralową. Jeden z siedmiu cudów natury stał się inspiracją do stworzenia kolekcji sportowych ubrań adidasa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do promocji nowej kolekcji adidas zaprosił australijskich sportowców: pływaka Iana Thorpe’a, kajakarkę górską Jessicę Fox oraz instruktorkę fitnessu Steph Claire Smith. Gwiazdy sportu rozegrały mecz na pływającym korcie tenisowym w strojach adidasa kolorystycznie nawiązujących do rafy koralowej.
Wprowadzając na rynek produkty wykonane w zrównoważony sposób, adidas wypełnia zobowiązanie, według którego do 2025 roku dziewięć na dziesięć produktów marki powstanie dzięki zrównoważonej technologii lub z wykorzystaniem przetworzonych materiałów.
Wyświetl ten post na Instagramie
Podążając za ideą zero waste, adidas przekaże nawierzchnię kortu tenisowego do przetworzenia w boisko sportowe. Nowy obiekt zostanie podarowany lokalnej szkole w Townsville. Marka zapewnia też, że piłeczki tenisowe, które podczas meczu wpadły do wody, zostały wyłowione. Jednak czy mimo tych działań instalowanie ogromnego obiektu sportowego na morzu na pewno jest ekologiczne?
PS
adidas stworzył billboard-basen, aby zachęcić kobiety do akceptacji swojego ciała, a także do uprawiania sportów wodnych.
PS 2
Sportowa marka wprowadziła na rynek minimalistyczne obuwie, które powstało z troską o środowisko. Według adidasa zużycie wody i energii podczas produkcji butów zostaje zmniejszone średnio o ponad połowę.