„Patrz w górę!” – kampania społeczna na rzecz ptaków zagrożonych wyginięciem

„Patrz w górę!” – kampania społeczna na rzecz ptaków zagrożonych wyginięciem
Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków bije na alarm – obecnie aż 47 gatunków jest zagrożonych wyginięciem. Organizacja przygotowała poruszającą kampanię społeczną, aby zwrócić uwagę na kryzys różnorodności biologicznej i zachęcić do wsparcia OTOP przez przekazanie 1% podatku.
O autorze
2 min czytania 2022-01-26

„Chroniąc ptaki, chronimy znacznie więcej”

Wymieranie ptaków z roku na rok nabiera tempa. W ostatnim stuleciu z Ziemi zniknęło 16 gatunków, a kolejne 47 jest zagrożonych wymarciem. Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków podkreśla, że ocalenie tych zwierząt i uratowanie ich naturalnych siedlisk jest możliwe, ale wymaga wsparcia społeczeństwa.

OTOP zachęca do przekazania 1% podatku, a tym samym włączenia się w działania zapobiegające wymieraniu ptaków, kryzysu klimatu i kryzysu różnorodności biologicznej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Patrz w górę!

Hasło kampanii „Patrz w górę!” można interpretować na wiele sposobów. Za dosłownym znaczeniem kryje się przyjemność z obserwowania ptaków, które ma działanie relaksujące. Hasło jest także ostrzeżeniem przed katastrofą klimatyczną oraz wezwaniem do wprowadzenia zmian, które zatrzymają postępujące wymieranie zwierząt.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

­­Na potrzeby kampanii powstał spot produkcji Dynamo Film, który wyreżyserowała Julia Popławska. Film przedstawia chłopca, który z entuzjazmem rozpoznaje latające dziko kolorowe ptaki. Podziwiając piękno otaczającej przyrody, nagle z przerażeniem dostrzega martwe zwierzę, które przed momentem obserwował w locie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„To się dzieje tu i teraz” – słyszymy głos aktorki, Marii Seweryn. Przejęty chłopiec urządza symboliczny pochówek dla zwierzęcia, jednak po chwili staje się świadkiem śmierci kolejnych ptaków, które spadają na ziemię. Przejmujący spot kończy jednak wezwanie z nutą optymizmu: „Jeszcze możemy to zmienić”.

– Pisząc scenariusz, chciałam opowiedzieć historię, która dzieje się aktualnie, w danej chwili. Nie w zaroślach za miastem, czy na innym kontynencie. Chciałam, aby głównym bohaterem było dziecko, które może nie doświadczyć obcowania z ptakami, jeśli tempo ginięcia gatunków będzie nadal rosło – powiedziała Julia Popławska, reżyserka spotu.

Kampania fundraisingowa „Patrz w górę!” rozpoczęła się 24 stycznia i potrwa do 30 kwietnia.

OTOP zachęca do przekazania 1% podatku lub darowizny, dzięki czemu organizacja będzie kontynuowała swoją 30-letnią aktywność na rzecz gatunków zagrożonych wyginięciem. Wśród podejmowanych działań wyróżnia m.in. badania ornitologiczne, utrzymywanie rezerwatów, monitorowanie stanu ptasich siedlisk, a także edukację dzieci i dorosłych w zakresie ochrony przyrody.

– Wiemy, że tylko działając razem, uratujemy część świata przyrody, że ochronimy i otoczymy opieką to, co jest bezcenne – ptaki, a wraz z nimi tysiące innych organizmów. Jednym z nich jest Człowiek – informuje OTOP.

PS
Biedronka przeznaczy aż co najmniej 1,5 miliona złotych na wsparcie ochrony zagrożonych gatunków zwierząt w Polsce. Sieć sprzedaje również specjalną książkę pt. „Chrońmy Zagrożone Gatunki”, z której dochód zostanie przeznaczony na ochronę opisywanych w niej gatunków.

PS 2
Marka Żubr niejednokrotnie zaangażowała się w pomoc zagrożonym gatunkom. Fundusz Żubra pomaga kupować grunty Biebrzańskiemu Parkowi Narodowemu, które powinny być jeszcze skuteczniej chronione.