Fot. Marcin Michoń
Ponad 136 milionów złotych – tę rekordową sumę zebrała 30. edycja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Swoje cegiełki do tej kwoty dołożył również Uber oraz użytkownicy aplikacji. Dzięki specjalnej opcji „Uber z WOŚP” oraz przekazaniu przez firmę całkowitego przychodu z tych przejazdów, na konto fundacji trafi ponad ćwierć miliona złotych!
Zobacz również
Z okazji jubileuszowej edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Uber uruchomił specjalną opcję przejazdu „Uber z WOŚP”. Dzięki niemu każdy użytkownik mógł dopłacić 5 złotych do przejazdu, aby Uber mógł ją wpłacić Fundacji. Dodatkowo Uber przekaże równowartość całego swojego przychodu z tych przejazdów, dzięki czemu pomoc jest jeszcze większa.
Polacy po raz kolejny pokazali jak ważna dla nich jest dobroczynność. Z wszystkich zaangażowanych miast, najwięcej, bo ponad 10 tys. specjalnych przejazdów zamówili Warszawiacy. Na drugim i trzecim miejscu znaleźli się mieszkańcy Wrocławia i Poznania.
Już drugi rok wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Tym bardziej cieszymy się, że tym razem, po raz pierwszy uruchomiliśmy specjalną opcję w aplikacji. Dzięki usłudze „Uber z WOŚP”, w zbiórkę od ponad miesiąca włączali się bardzo chętnie zarówno pasażerowie jak i kierowcy we wszystkich miastach w Polsce, w których działa Uber. Dziękujemy każdemu użytkownikowi, który przy zamawianiu przejazdu wybrał opcję „Uber z WOŚP” i tym samym przekazał 5 złotych od siebie na rzecz Fundacji. Aby ta pomoc była jeszcze bardziej widoczna, jako firma zdecydowaliśmy się przekazać całą prowizję z dobroczynnych przejazdów na tegoroczną zbiórkę. Ćwierć miliona złotych to suma, z której wszyscy możemy być dumni – mówi Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający Uber Poland.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Przejazd ze złotym sercem
Na początku stycznia ruszyła również specjalna rywalizacja, w której można było wygrać miesiąc darmowych podróży za zamówienie największej liczby przejazdów „Uber z WOŚP”. Złoty kod trafi do użytkownika z Warszawy, który skorzystał z opcji Uber z WOŚP aż 37 razy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz donacji zebranych za pośrednictwem platformy, na organizację jubileuszowego 30. finału, Uber przekazał 10 000 kodów na darmowe przejazdy dla WOŚP o łącznej wartości powyżej 300 000 PLN.
Wspieranie lokalnych społeczności
Wspieranie lokalnych społeczności jest integralną częścią misji firmy Uber. Dlatego też Uber wspiera organizacje oraz inicjatywy, które mają na celu pomoc potrzebującym. Jednym z celów, jaki postawiła przed sobą firma w zeszłym roku, było wspieranie społeczności najbardziej dotkniętych pandemią, między innymi poprzez pomoc w dotarciu na szczepienia. Globalnie Uber przeznaczył 10 milionów przejazdów na ten cel. W Polsce firma przekazała ponad 10 tys. kodów na rzecz Caritas Polska oraz Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku, aby pomóc dotrzeć seniorom do 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa aplikacja. W ostatnie święta Bożego Narodzenia Uber ofiarował kody na darmowe przejazdy wolontariuszom Fundacji Wolne Miejsce. Dzięki nim mogli dostarczyć kolację wigilijną samotnym osobom w Warszawie oraz Katowicach.
Ponadto, w trakcie pandemii Uber udostępnił kody na ponad 10 tys. darmowych przejazdów personelowi medycznemu, aby mogli szybko i sprawnie dojeżdżać do domu lub pracy. Dodatkowo firma wsparła takie organizacje jak Centrum Praw Kobiet, Fundacja Rak’n’roll, Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Senior w Koronie i Caritas, przekazując vouchery na darmowe przejazdy zaangażowanym w pomoc wolontariuszom lub pomoc finansową. Uber dołączył również do akcji #WzywamyPosiłki mającej na celu wsparcie personelu medycznego, pomagając dostarczyć im ciepłe obiady.