Zobacz również
Poprzednie logo przeglądarki Chrome funkcjonowało nieprzerwanie od 2014 roku. Niedawno Google przyjrzało się jednak ikonce i postanowiło wprowadzić kilka drobnych zmian, aby uzyskać „bardziej nowoczesny” efekt.
Obecne logo to już czwarty projekt w historii 14-letniej przeglądarki. Ewolucje kolorowego kółeczka Google Chrome podsumował w swoich mediach społecznościowych Elvin Hu. Projektant poświęcił nowemu logo kilkanaście postów na swoim Twitterze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Największą różnicę w wyglądzie można zauważyć pomiędzy pierwszym, trójwymiarowym logo z 2008 roku a drugim, które zostało nieco „spłaszczone”. Kolejna ikona zyskała bardziej stonowane kolory oraz dodatkowy gradient. Najnowszy projekt został pozbawiony cieni, a kolory zostały w niewielkim stopniu rozjaśnione. Projektant zmienił też nieznacznie proporcje poszczególnych elementów logo, sprawiając, że środkowe niebieskie kółeczko stało się wyraźniejsze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stwierdziliśmy, że umieszczenie pewnych odcieni zieleni i czerwieni obok siebie powoduje nieprzyjemne wibracje kolorów, więc wprowadziliśmy bardzo subtelny gradient do głównej ikony, aby złagodzić ten efekt i uczynić ikonę bardziej dostępną – poinformował Elvin Hu, projektant Chrome.
Co ciekawe, nowe logo będzie wyglądało nieco inaczej na poszczególnych urządzeniach z różnymi systemami operacyjnymi. W systemie macOS logo będzie bardziej trójwymiarowe, na urządzeniach Chrome OS pojawią się jaśniejsze barwy, natomiast użytkownicy systemu Windows zobaczą ikonę o „wyraźnie gradientowym wyglądzie”.
Zmiana logo popularnej przeglądarki została niejednokrotnie skomentowana przez internautów, którzy podkreślają, jak niewielka jest to modyfikacja. „To jest jak fryzura mojej siostry. Nie widać zmiany”, „Wciąż nie mogę się przyzwyczaić do tej nowej ikony na ekranie”, „Zaangażowali Scooby-Doo i jego ekipę do zaprojektowania nowego logo” – czytamy w mediach społecznościowych.
PS
M&M’s ogłosiło zmianę wizerunku, zmierzając w stronę inkluzywności. Maskotki, które znamy z reklam popularnych cukierków, zmienią wygląd, aby zwracać uwagę na różnorodność i poczucie przynależności.
PS 2
5 tipów rebrandingu – jak odświeżyć wizerunek marki i nie stracić aureoli?