Droga na szczyt nigdy nie jest łatwa – również w pozycjonowaniu. W jaki sposób najwyższe pozycje w wyszukiwarkach osiągnęły czołowe sklepy z branży home&decor? Co wyróżnia je na tle konkurentów? Jak skutecznie rywalizować z największymi graczami na rynku? Zespół software house’u Smartbees i agencji digital marketingu Smartbuzz postanowił przyjrzeć się bliżej tym zagadnieniom w najnowszym raporcie.
Zobacz również
– W ostatnich latach branża home&decor na polskim rynku przeżywa rozkwit. Pandemia COVID-19 dodatkowo wpłynęła na wzrostowy trend zainteresowania użytkowników tematami urządzania wnętrz. W związku z tym coraz więcej firm decyduje się na przeniesienie sprzedaży do sieci lub otwarcie nowego kanału sprzedaży online. Częstym wyborem firm z tej branży jest platforma Magento, na której budują dedykowane sklepy internetowe dostosowane do ich potrzeb – mówi CEO Smartbees i Smartbuzz, Piotr Kujawa.
Ciekawość tego, jak czołowe sklepy z tej branży wykorzystują potencjał działań pozycjonerskich, była głównym sygnałem do powstania publikacji „Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor”. Jako eksperci technologii Magento, specjaliści Smartbees i Smartbuzz wzięli na tapet osiem sklepów internetowych z największym ruchem organicznym zbudowanych właśnie na tym silniku e-commerce.
– Magento oraz możliwość działań związanych z SEO na systemie dedykowanym to bardzo dobre połączenie, jeśli nie najlepsze dla współczesnego e-commerce. Tak naprawdę Magento, jego budowa, tworzenie indywidualnych struktur czy dodawanie unikatowych modułów wpływa na nieograniczone możliwości związane z rozwojem sklepu internetowego oraz wdrażaniem najnowszych rozwiązań dostępnych na rynku – podkreśla Mateusz Kusz, head of SEO w bimago.pl – jednym z analizowanych w raporcie e-commerce’ów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Każdy z uwzględnionych w publikacji sklepów został poddany dokładnej analizie działań pozycjonerskich. Omówione zostały m.in. widoczność e-commerce’ów w wyszukiwarce Google czy słowa kluczowe, na które sklepy się pozycjonują. Nie pominięto również bardzo ważnego aspektu, jakim jest link building, a także wybranych zagadnień związanych z optymalizacją techniczną oraz content marketingiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To, co okaże się szczególnie interesujące dla pozycjonerów, marketerów oraz właścicieli e-commerce, to analiza wyróżników każdego z opisywanych sklepów internetowych na tle konkurentów.
– Tworząc raport, chcieliśmy wyjść poza ramy standardowej analizy. Stąd pomysł na przedstawienie elementów wyróżniających działania pozycjonerskie poszczególnych sklepów w porównaniu do konkurencji. Dzięki temu pokazaliśmy, że pozycjonowanie nie jest zero-jedynkowe. Nie zawsze sam jakościowy content lub świetnie prowadzona kampania link buildingowa wystarczą – mówi Aleksandra Stala, marketing specialist w Smartbees.
Z wynikami analizy ekspertów obu marek możesz zapoznać się bezpłatnie, pobierając szczegółowy raport. Publikacja ta to ponad 90 stron wartościowej, dopracowanej w najmniejszych szczegółach treści, w której nie brakuje praktycznych wskazówek i merytorycznych komentarzy ekspertów.
– Mamy nadzieję, że nasz raport będzie istotnym źródłem praktycznych porad i branżowej wiedzy, przedstawionych w zrozumiały zarówno dla właściciela e-commerce, jak i doświadczonego marketera sposób. Staraliśmy się opisać nawet trudne zagadnienia w możliwie przystępny sposób, aby każdy, niezależnie od poziomu wiedzy, mógł wyciągnąć cenne dla siebie informacje – podkreśla Piotr Sztuka, SEO specialist w Smartbuzz.
Pełną wersję darmowego raportu „Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor” możesz pobrać tutaj.
Artykuł powstał we współpracy z Smartbees i Smartbuzz.