Paweł Ptaszyński: Audiobranding w Polsce jest mocno niedoceniany (podcast)

Paweł Ptaszyński: Audiobranding w Polsce jest mocno niedoceniany (podcast)
Paweł Ptaszyński to właściciel agencji cnwmedia.pl, oferującej tworzenie strategii dźwiękowych i audiobrandingu. Od 25 lat bawi się dźwiękami i muzyką. Jeden z najlepiej posługujących się konsoletą emisyjną realizatorów radiowych w zachodniej Polsce. Autor podcastu „Łowcy wyzwań”.
O autorze
1 min czytania 2022-02-22

Paweł Ptaszyński od ćwierć wieku zajmuje się dźwiękiem – zarówno jako dziennikarz radiowy, jak i ekspert od audiobrandingu i marketingu sensorycznego. Jak sam wskazuje – dźwięk jest bardzo ważnym elementem naszego życia i ma na nas znacznie większy wpływ niż moglibyśmy to przypuszczać.

Jednocześnie podkreśla, że audiobranding jest w Polsce dość mocno niedoceniany, choć na zachodzie prężnie się rozwija i powszechnie wykorzystują go duże marki i korporacje. 

– Pomimo tego, że w Polsce mamy barwną i kolorową historię muzykę, to jesteśmy trochę amuzykalnymi i awokalnymi ludźmi. Audiobranding w rozumieniu marketingu sensorycznego to rzecz stosunkowo nowa, natomiast mechanizmy, do których się odwołujemy, działają od tysięcy lat. Fakt jest taki, że zachód już jakiś czas temu zrozumiał moc płynącą z dźwięku, a do nas dopiero powoli to dociera. Jako ciekawostkę mogę podać, że jeden z najstarszych audiobrandingów świata, to dzwony kościelne (śmiech) – mówi Paweł Ptaszyński. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Pawłem o audiobrandingu, audio logo, marketingu sensorycznym i voice commerce.

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: