Meta – właściciel platformy Horizon Worlds – stawia kolejny krok w kierunku stworzenia metaversum, w którym twórcy mogą zarabiać na życie dzięki sprzedaży wirtualnych przedmiotów, usług i doświadczeń. W tym celu firma wprowadza nowe narzędzia dające możliwość monetyzacji działalności twórców.
W ciągu najbliższych tygodni wybrani przez Metę twórcy zobaczą specjalną zakładkę „Sprzedaż”, dzięki której będą mogli tworzyć i sprzedawać cyfrowe przedmioty na wirtualnym rynku na platformie Horizon Worlds. Kupowanie przedmiotów będzie dostępne dla osób powyżej 18 roku życia w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie Horizon Worlds jest obecnie dostępne.
Zobacz również
Metaverse – z natury nieograniczony przestrzenią fizyczną – przyniesie nowy poziom kreatywności i otworzy nowe możliwości dla nowej generacji twórców i firm, aby mogli realizować swoje pasje i tworzyć nowe źródła utrzymania. Twórcy i przedsiębiorcy będą mieli większą swobodę w znalezieniu odpowiedniego dla nich modelu biznesowego – zapowiada Meta.
Dodatkowo wybrani twórcy ze Stanów Zjednoczonych otrzymają dostęp do testowej wersji programu bonusowego. Uczestnicy tego projektu pod koniec miesiąca otrzymają premie za stworzenie światów, które przyciągną użytkowników na dłuższy czas lub skłonią ich do wypróbowania nowych narzędzi platformy. Jak dodaje Meta, z czasem będą pojawiać się nowe cele, za osiągnięcie których twórcy otrzymają dodatkowe wypłaty.
Firma podkreśla, że choć obecnie nowe opcje zarabiania są testowane „tylko z garstką twórców”, na platformie będzie się pojawiało coraz więcej narzędzi i form wsparcia dla wszystkich twórców, dzięki którym tworzenie nowych światów będzie jeszcze łatwiejsze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
LEGO i Epic Games ogłaszają długoterminowe partnerstwo w celu stworzenia wciągającej, ale bezpiecznej przestrzeni metawersum dla dzieci w każdym wieku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2
Chcecie wiedzieć więcej na temat metaverse i tego, jak niektóre marki wykorzystują wirtualny wszechświat, podczas gdy inne świadomie odcinają się od tego rozwiązania? Zapraszamy do lektury naszego Trendbooka 2022, w którym rozważamy, czy metaverse to największy buzzword w historii marketingu.