fot. epicgames.com
Zobacz również
Za trendem metaverse podąża coraz więcej marek z rozmaitych branż. Hasło, które z entuzjazmem promuje Mark Zuckerberg, w wielu budzi jednak wątpliwości, zwłaszcza w kontekście etyki. Czy łączenie świata wirtualnego z rzeczywistym na pewno będzie odpowiednią rozrywką dla dzieci? Choć ten pomysł budzi kontrowersje, wygląda na to, że LEGO i Epic Games jako pierwsze zamierzają wykorzystać swoje doświadczenie do zbudowania metawersum dla najmłodszych.
Dzieci lubią bawić się w cyfrowym i fizycznym świecie i płynnie się między nimi przemieszczają. Wierzymy, że mają one ogromny potencjał do rozwijania umiejętności na całe życie, takich jak kreatywność, współpraca i komunikacja poprzez doświadczenia cyfrowe. Ale naszym obowiązkiem jest uczynienie ich bezpiecznymi, inspirującymi i korzystnymi dla wszystkich. Tak jak od pokoleń chronimy prawa dzieci do bezpiecznej zabawy fizycznej, tak samo robimy to samo w przypadku zabawy cyfrowej – powiedział Niels B Christiansen, dyrektor generalny The LEGO Group.
Ważną częścią projektu jest stworzenie przydatnych narzędzi dla rodziców, którzy będą w stanie kontrolować cyfrowe doświadczenia swoich dzieci.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Mając na względzie bezpieczeństwo najmłodszych, firmy wspólnie uzgodniły trzy zasady tworzenia przyjaznego metawersum:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1. Chroń prawo dzieci do zabawy, stawiając bezpieczeństwo i dobre samopoczucie na pierwszym miejscu. 2. Chroń prywatność dzieci, stawiając na pierwszym miejscu ich dobro. 3. Zapewnij dzieciom i dorosłym narzędzia, które dają im kontrolę nad cyfrowymi doświadczeniami.
Na razie nie wiadomo, na czym dokładnie będzie opierał się wspólny projekt duńskiego producenta klocków i amerykańskiego wydawcy gier. Firmy zapewniają jednak, że cyfrowy świat będzie nie tylko miejscem rozrywki, ale także przestrzenią, w której dzieci rozwiną swoją kreatywność.
PS
Na platformie Decentraland odbył się pierwszy w historii Metaverse Fashion Week. Czy wielki modowy eksperyment zakończył się sukcesem?