fot. drink818.com
Niełatwy debiut na rynku alkoholowym
Zobacz również
Kendal Jenner w 2021 roku wypuściła na rynek własną tequilę pod marką Drink 818. Launchowi produktu towarzyszyła jednak fala krytyki ze strony konsumentów. Modelce zarzucono ignorancję, a nawet zawłaszczanie kulturowe za promowanie produktu o meksykańskim pochodzeniu. Zdaniem internautów gwiazda nie ma nic wspólnego z tym krajem i nie ma pojęcia o pracy Meksykanów wytwarzających tradycyjny trunek.
Z czasem wizerunek marki ocieplił się, a firma postawiła na publikowanie większej liczby zdjęć i filmów dokumentujących wizyty modelki w zakładach produkcji tequili. W swojej komunikacji marka często podkreśla poszanowanie dla meksykańskiej tradycji i kultury.
Tequila przyjazna dla środowiska
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W październiku ubiegłego roku firma Kendall Jenner nawiązała współpracę z meksykańską organizacją non-profit SACRED, która działa na rzecz wspierania wiejskich meksykańskich społeczności zajmujących się produkcją alkoholu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Owocem współpracy jest program 818 Bricks, mający na celu odzyskiwanie odpadów z agawy, które powstają w ogromnych ilościach podczas masowej produkcji trunku. Proces fermentacji 1 litra butelkowanej tequili generuje bowiem około 5 kg miazgi z agawy.
Pozyskane odpady są wykorzystywane do tworzenia cegieł, z których powstaną budynki służące meksykańskim społecznościom. Każda cegła zawiera od 10% do 15% włókna agawy jako materiału wiążącego, a pozostałe składniki to lokalna gleba, glina, woda oraz inny produkt uboczny wytwarzania tequili, zwany viñaza.
Cegły wyprodukowane w tym procesie ucieleśniają nasze zaangażowanie zarówno na rzecz środowiska, jak i lokalnych społeczności w Jalisco – czytamy na stronie marki.
Obecnie organizacja wytwarza 1000 takich cegieł tygodniowo, co dotąd przyczyniło się do wybudowania biblioteki dla szkoły w Zapotitlán de Vadillo. Kolejnym budynkiem, który powstanie z cegieł z agawy, będzie sala degustacyjna dla rodzinnej destylarni w Tuxpan w regionie Jalisco.
Eric Gómez Ibarra – architekt, który zaprojektował „budynki z agawy” podkreśla, że materiał ten był ceniony w budownictwie już tysiące lat temu, ze względu na właściwości termoregulacyjne oraz odporność na warunki atmosferyczne.
Wyświetl ten post na Instagramie
Oprócz uruchomienia projektu 818 Bricks, marka zobowiązała się także do wspierania organizacji non-profit zajmujących się ochroną środowiska, przekazując im część zysku ze sprzedaży tequili 818.
PS
Marka Jose Cuerv postanowiła zastąpić wodę do picia w pięciu fontannach w L.A. tequilą, by pomóc przechodniom wyleczyć ich z poniedziałkowego bluesa.
PS 2
Kilka lat temu Kendall Jenner pojawiła się w reklamie Pepsi, która spotkała się z wieloma negatywnymi opiniami. Internauci skrytykowali scenę, w której modelka przerywa sesję zdjęciową, aby dołączyć do pokojowej demonstracji.