Nowa kampania Apple podkreśla wysiłki firmy na rzecz zwiększania ochrony prywatności użytkowników. W żartobliwej reklamie „Aukcja danych” marka przypomina o zagrożeniach dotyczących przychwytywania danych, a także prezentuje dostępne dla konsumentów opcje ochrony prywatności iPhone’a takie jak „Przejrzystość śledzenia aplikacji” i „Ochrona prywatności poczty”.
Zobacz również
Reklama przedstawia historię Ellie, która odkrywa, że jej prywatne dane trafiły na sprzedaż do domu aukcyjnego Dubiou’s (ang. wątpliwy). Kobieta z niepokojem przygląda się licytacjom, podczas których sprzedawane są e-maile wysyłane z iPhone’a czy też historia zakupów w drogerii. Informacje niemal natychmiast znajdują kupców, co w symboliczny sposób obrazuje, jak szybko prywatne dane trafiają w ręce innych osób.
„To wcale nie jest straszne, to handel!” – wykrzykuje licytator, przedstawiając ofertę z informacjami na temat lokalizacji Ellie. Niepokój dziewczyny rośnie, gdy na sprzedaż zostają wystawione jej prywatne kontakty, dokonane transakcje, historia przeglądania, a nawet jej nawyki w nocnym pisaniu SMS-ów.
Wreszcie aukcja zostaje przerwana, a wszyscy jej uczestnicy zaczynają rozpływać się w powietrzu, kiedy kobieta wyjmuje z torebki iPhone’a i zmienia swoje ustawienia prywatności.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Prywatność jest podstawowym prawem człowieka. W Apple jest to również jedna z naszych podstawowych wartości. Twoje urządzenia są ważne w wielu aspektach Twojego życia. To, czym i z kim się tym dzielisz, powinno zależeć od Ciebie. Projektujemy produkty Apple tak, aby chronić Twoją prywatność i zapewnić Ci kontrolę nad Twoimi danymi. Nie zawsze jest to łatwe, ale to jest rodzaj innowacji, w którą wierzymy – zapewnia Apple.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby uświadamiać swoich użytkowników w kwestii bezpieczeństwa danych, firma zachęca do zapoznania się z pełnym opisem funkcji prywatności iPhone’a, który znajduje się na stronie apple.com/privacy.
Oprócz spotu opowiadającego historię Ellie, Apple rozpoczyna kampanię billboardową w wybranych miastach USA, promując hasło „Prywatność. To jest iPhone”.
PS
Badania pokazują, że ponad 57 proc. Polaków uważa, iż dba o swoją prywatność w sieci i zwraca uwagę na ustawienia prywatności w komputerze i/lub smartfonie.