Dlaczego wpadka Borysa Szyca jest pocieszna? Hummel sprzeciwia się Katarowi (podcast)

Dlaczego wpadka Borysa Szyca jest pocieszna? Hummel sprzeciwia się Katarowi (podcast)
Co różni wpadkę Borysa Szyca od innych wtop celebrytów? Przede wszystkim to, że ludzie śmieją się głównie razem z Borysem, a nie z niego. Za to na wschodzie mamy do czynienia z prawdziwie tragiczną komunikacją w postaci kampanii przy okazji rosyjskiej mobilizacji. Co nowego w świecie marketingu?
O autorze
1 min czytania 2022-10-05

Borys Szyc i wpadka z Alpro

O pomyłce Borysa Szyca i udostępnieniu posta z wytycznymi agencji słyszał już każdy. W końcu case ten opisały nawet największe polskie media takie jak chociażby Onet.pl. Jednak to, jak zaprezentowały to rzeczone media i niektórzy marketerzy, mija się z rzeczywistością. Z Borysa Szyca prawie nikt nie szydzi. Za to wielu internautów śmieje się razem z nim i wręcz domagało się przywrócenia oryginalnej wersji z błędem. Co wydarzyło się w ciągu kilku lat, że odbiór treści reklamowych tak się zmienił? W końcu jeszcze kilka lat temu większość śmiałaby się z Borysa, a nie z nim.

Hummel kontra Katar

Duńska marka odzieżowa Hummel nie chce być kojarzona z Mistrzostwami Świata w Katarze. To ze względu na to, że przy budowie tamtejszego stadionu miało zginąć nawet 6,5 tys. pracowników – jak wskazuje Washington Post. Marka postanowiła przygotować stroje dla swojej rodzimej drużyny bez jej logotypów. Jak marki będą adresować kwestie Bliskiego Wschodu?

Rosyjskie influencerki uspokajają – to tylko 1%

Na jeszcze bliższym wschodzie jesteśmy (jak zwykle) świadkami skandalicznej komunikacji. Rosyjskie influencerki na polecenie rządu udostępniają posty z frytkami, żelkami itp. przekąskami, porównując do nich ludzkie życia. Wszystko po to, aby uspokoić Rosjan – „to tylko 1%” – uspokajają. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O tym, co nowego w świecie marketingu rozmawiają Wojtek Walczak i Damian Jemioło w podcaście Marketing Przegadany. Sprawdź najnowszy epizod.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się