L’Oréal i Meta łączą siły, aby wspierać startupy skoncentrowane na metaverse

L’Oréal i Meta łączą siły, aby wspierać startupy skoncentrowane na metaverse
Marka L'Oréal oraz Meta nawiązały współpracę ze szkołą biznesu HEC Paris, aby uruchomić akcelerator startowy dla startupów. Wspólny projekt ma na celu wsparcie firm specjalizujących się w budowaniu produktów związanych z metaverse.
O autorze
1 min czytania 2022-10-26

fot. depositphotos.com

W wyniku współpracy giganta kosmetycznego z koncernem Meta powstanie 6-miesięczny program dla startupów wyróżniających się kreatywnością w tworzeniu projektów Web3.

W grudniu komisja zrzeszająca przedstawicieli obu firm, HEC oraz inwestorów wybierze co najmniej 5 wschodzących przedsiębiorstw, które specjalizują się w produkcji 3D, rzeczywistości rozszerzonej (AR), rzeczywistości wirtualnej (VR), tworzeniu awatarów, technologii rzeczywistości mieszanej, ekonomii tokenów lub innych dziedzin związanych z metaverse. Co istotne, projekty nie muszą być związane z branżą kosmetyczną.

Firmy mogą przesyłać zgłoszenia do 20 listopada. Program potrwa od stycznia do czerwca 2023 roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inicjatywa, która połączy wschodzące talenty, będzie realizowana w paryskiej siedzibie Mety. Wybrane startupy otrzymają wsparcie mentorów, inwestorów i ekspertów branżowych oraz dostęp do zespołu badawczego Meta AI i Reality Labs. Ponadto innowacyjne rozwiązania opracowane przez uczestniczące startupy zostaną wdrożone w ramach inicjatyw Meta i L’Oréal.

– Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z L’Oréal dzięki temu ambitnemu projektowi, mającemu na celu wsparcie francuskiego ekosystemu startupowego, który będzie odgrywał kluczową rolę w budowaniu wspólnego, kreatywnego i inkluzywnego metaverse – skomentował Laurent Solly, wiceprezes Meta na Europę Południową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ostatnich miesiącach szum związany z metaverse nieco ucichł m.in. ze względu na liczne wątpliwości związane z rozwojem tej technologii i możliwościami, które faktycznie może zaoferować użytkownikom, markom i inwestorom. Mimo to francuski gigant kosmetyczny konsekwentnie realizuje swoje plany związane z wirtualnym światem. Jak tłumaczy L’Oreal, metawersum jest sposobem na dostarczanie wyjątkowych doświadczeń, a także na zwiększanie zaangażowania ze strony konsumentów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Termin „metaverse” to obecnie jeden z najpopularniejszych buzzwordów w branży marketingowej, wokół którego narosło wiele niejasności. Jakie są najważniejsze fakty, które warto poznać na temat metaverse?