„Parametry osiągnięte w pilotażu nie są zadowalające”
Na początku października zakończyła się pilotażowa współpraca Żabki i InPostu, w ramach której klienci mogli korzystać z Paczkomatów zlokalizowanych wewnątrz sklepów.
Firmy potwierdziły, że nie będą odnawiać współpracy, w związku z czym zakończyła się możliwość nadawania i odbierania przesyłek w maszynach paczkowych umieszczonych w sklepach sieci, a także bezpośrednio przy kasie.
Zobacz również
Jak poinformował Rafał Brzoska, prezes InPostu, po przeprowadzeniu testów usługi obie strony uznały, że kontynuacja współpracy nie przyniesie takich korzyści, jak początkowo zakładano.
Każdy pilotaż jest po to, żeby walidować pewne tezy, które partnerzy przed pełnym wdrożeniem chcą zweryfikować, aby nie popełnić błędu. Bardzo cenimy naszych partnerów z Żabki w tym obszarze, o którym myśleliśmy, że jesteśmy w stanie zrobić coś wspólnie. Na koniec dnia okazało się, że parametry osiągnięte w pilotażu nie są zadowalające – zarówno z naszego punktu widzenia, jak i partnera. Zgodnie ustaliliśmy, że nie będziemy tego kontynuować – wyjaśnił Rafał Brzoska podczas wirtualnej konferencji prasowej.
InPost nie zamierza jednak całkowicie rezygnować z Robomatów, czyli maszyn paczkowych zlokalizowanych w małych sklepach, które mają za zadanie obsłużyć jak największą liczbę przesyłek dzięki mechanizmowi zrobotyzowanemu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ma to kluczowe znaczenie w centrach dużych miast, gdzie nie można znaleźć lokalizacji na duże wolnostojące maszyny, znane z rynku polskiego – wyjaśnia Rafał Brzoska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Choć takie urządzenia nie pojawią się już w sklepach sieci Żabka, firma rozważa wprowadzenie ich w Paryżu czy Londynie. InPost odnotował bowiem duże wzrosty na rynku francuskim (o 34 proc. więcej rok do roku) i brytyjskim (wzrost o 227 proc.).
InPost dostarczy przesyłki z Zalando
Kolejnym krokiem firmy jest podpisanie umowy z gigantem e-commerce. Od teraz klienci platformy odzieżowej mogą odbierać swoje zakupy w Paczkomatach, a także z wykorzystaniem usług kurierskich InPost.
Polska jest pierwszym krajem, w którym klienci Zalando mogą skorzystać z usług świadczonych przez Grupę InPost.
Jestem przekonana, że rozpoczęta z początkiem listopada współpraca dwóch kluczowych firm w swoich sektorach, Zalando i InPost będzie udana. Zalando od zawsze skutecznie tworzy przyjazną, wygodną dla konsumenta przestrzeń zakupową, która wpisuje się w klientocentryczne podejście InPost w oferowaniu szybkich i ekologicznych dostaw poprzez Paczkomat – podkreśla Dagmara Brzezińska, wiceprezes zarządu InPost. Uwzględnienie w łańcuchu dostaw Zalando sieci maszyn Paczkomat oraz usług kurierskich InPost jest dla nas potwierdzeniem, że nie tylko konsumenci uważają Paczkomat za komfortową formę dostawy. Także wiodące międzynarodowe firmy dostrzegają korzyści z usług świadczonych przez InPost. Nawiązanie współpracy z Zalando jest przykładem takiego uznania dla jakości usług InPost – podsumowuje Dagmara Brzezińska.