Do tej pory platforma zakupowa Vinted korzystała z usług zewnętrznych dostawców – produkty z drugiej ręki mogły być wysyłane kurierem, pocztą lub do paczkomatów InPost. Teraz jednak twórcy aplikacji postanowili „pójść na swoje”, dzięki czemu proces wysyłki towarów z platformy Vinted ma być tańszy, wygodniejszy i bardziej przyjazny dla klimatu.
W ramach projektu Vinted Go powstają dedykowane automaty paczkowe – użytkownicy platformy będą mogli wybrać Vinted Go jako opcję dostawy zakupów, które będą transportowane pojazdami elektrycznymi. Przesyłki dostarczane do dedykowanych punktów mają zwiększyć komfort zakupów, a także zmniejszać ślad węglowy.
Zobacz również
Pierwszym miastem, którego mieszkańcy mają możliwość korzystania z innowacji Vinted Go, jest Paryż – tam już można wybrać tę usługę jako opcję dostawy. Przesyłki będą transportowane między punktami / paczkomatami za pomocą pojazdów elektrycznych.
Elementem projektu jest również strona Vinted Go. Platforma łączy usługi Vinted z infrastrukturą przewoźników zewnętrznych każdej partnerskiej firmy.
Warto wiedzieć, że aktualnie sieć Vinted składa się z 43 przewoźników i 220 000 punktów PUDO (Pick Up Drop Off) w całej Europie. Wśród samych konsumentów Vinted Marketplace cieszy się dziś ogromną popularnością – ma ponad 65 mln użytkowników na 16 rynkach w Europie i Ameryce Północnej. Na platformie znajduje się 300 mln używanych przedmiotów udostępnionych do sprzedaży.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Międzynarodowa kampania Vinted ma na celu zachęcić i zainspirować do zainteresowania się i korzystania z zasobów mody cyrkularnej i rzeczy z drugiego obiegu, podkreślając siłę społeczności stojącej za platformą Vinted i jej pozytywny wpływ.
PS 2
W maju tego roku UOKiK nałożyło na litewską spółkę Vinted 5,3 mln zł kary. Według UOKiK użytkownicy Vinted mogli podjąć niekorzystne dla siebie decyzje, tracąc przy tym pieniądze i czas.