Art branding powinien być pojęciem doskonale znanym każdemu marketerowi. To wykorzystanie sztuki do tworzenia m.in. kreacji czy identyfikacji wizualnej marki. Sztukę widzimy także w polskim marketingu. Np. w reklamach Alior Banku stworzonych przez legendarną agencję PZL.
Zobacz również
– Marketing jest budowany na naszym dorobku kulturowym, a jego nieodzowną częścią jest sztuka. Są branże takie jak np. moda, która jest jednym wielkim artystycznym kolektywem. Jednak są też marki, których rdzeń biznesu nie jest powiązany ze sztuką, ale włączenie przez nie sztuki ma jakiś biznesowy cel. Np. banki, które tworzą kolekcje korporacyjne, ot, chociażby Deutsche Bank, będący największym kolekcjonerem sztuki – mówi Paweł Mikołajec, head of design w 19 Południk.
Z Pawłem rozmawiamy o tym, jak marketing wykorzystuje sztukę, czy zawsze robi to w etyczny sposób i czy relacja świata reklamy z artyzmem to symbioza, czy może nierówny wyzysk. Sprawdź najnowszy odcinek NowyMarketing Podcast.
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
-
Agencja Ancymony ma już 25 lat. To de facto jedna z tych organizacji, które tworzyły marketing w naszym kraju. Przez ćwierć wieku branża ta jednak ulegla sporym zmianom. Jak obecnie wygląda marketing i jak patrzą na niego różne pokolenia marketerów?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
-
Czy nieograniczony wzrost jest możliwy do pogodzenia z zadbaniem o naszą planetę? Według postwzrościstów – nie. Czym jest postwzrost, czy oznaczałby koniec prywatnego biznesu i marketingu? Pytamy dr. Macieja Grodzickiego w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast;
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Automatyzacja procesów biznesowych i marketingowych jest niezwykle efektywna. Nadal jednak nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Dowiedz się jak w praktyce działa marketing automation i co może Ci zaoferować.