Paweł Mikołajec: Nie ma na świecie marki, która nie zetknęła się z art brandingiem

Paweł Mikołajec: Nie ma na świecie marki, która nie zetknęła się z art brandingiem
Art branding to wykorzystanie sztuki – ważnego elementu kulturowego – w marketingu. Marki sięgają po prace artystów od zawsze. I dzięki nim ich komunikaty stają się oryginalne i wyjątkowe. W najnowszym odcinku naszego podcastu rozmawiamy o tym, czym jest art branding.
O autorze
1 min czytania 2022-11-25

Art branding powinien być pojęciem doskonale znanym każdemu marketerowi. To wykorzystanie sztuki do tworzenia m.in. kreacji czy identyfikacji wizualnej marki. Sztukę widzimy także w polskim marketingu. Np. w reklamach Alior Banku stworzonych przez legendarną agencję PZL.

– Marketing jest budowany na naszym dorobku kulturowym, a jego nieodzowną częścią jest sztuka. Są branże takie jak np. moda, która jest jednym wielkim artystycznym kolektywem. Jednak są też marki, których rdzeń biznesu nie jest powiązany ze sztuką, ale włączenie przez nie sztuki ma jakiś biznesowy cel. Np. banki, które tworzą kolekcje korporacyjne, ot, chociażby Deutsche Bank, będący największym kolekcjonerem sztuki – mówi Paweł Mikołajec, head of design w 19 Południk.

Z Pawłem rozmawiamy o tym, jak marketing wykorzystuje sztukę, czy zawsze robi to w etyczny sposób i czy relacja świata reklamy z artyzmem to symbioza, czy może nierówny wyzysk. Sprawdź najnowszy odcinek NowyMarketing Podcast.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: