Postwzrost (z ang. postgrowth lub degrowth) to koncepcja zakładająca rozwój społeczeństw bez dalszego wzrostu gospodarczego (lub jego spowolnienie), zwłaszcza w kontekście powiększania się PKB. Postwzrościści grzmią, że coraz mocniej wyczerpujemy nasze granice planetarne i nieproduktywnie wykorzystujemy dostępne zasoby. Zwolennicy postwzrostu jednocześnie krytykują konsumpcjonizm, upatrując się w marketingu jego dodatkowego napędzania.
Zobacz również
– Postwzrost możemy taktować na kilku poziomach. Po pierwsze jako pewną wizję transformacji społeczeństwa i gospodarki, która powinna podążać w kierunku zmniejszenia produkcji i konsumpcji całej, globalnej gospodarki – głównie na światowej Północy. W celu pogodzenia ich z możliwościami planety. Jednocześnie przy zwiększeniu czy dbaniu o dobrostan ludności – mówi dr Maciej Grodzicki.
O tym, czym jest postwzrost, kto odpowiada za zmiany klimatu, czy rozwój i dobrobyt są równoznaczne ze wzrostem oraz jak musiałyby zmienić się marketing, korporacje i przedsiębiorstwa, rozmawiamy z dr. Maciejem Grodzickim z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Sprawdź najnowszy epizod NowyMarketing Podcast.
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
- Automatyzacja procesów biznesowych i marketingowych jest niezwykle efektywna. Nadal jednak nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Dowiedz się jak w praktyce działa marketing automation i co może Ci zaoferować;
- Grzegorz Turniak to członek zarządu GrupaYAK, członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i BNI. A także – ekspert od networkingu i employee advocacy. Grzegorz wskazuje nam, jak networking przekłada się na marketing i procesy biznesowe;
- Czy wirtualna rzeczywistość może zastąpić tę naszą realną? Czy taki świat będzie wykluczający, czy raczej inkluzywny? Kto będzie go budował? O tym rozmawiamy z naszymi gośćmi w nowym odcinku NowyMarketing Podcast.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing