Sprawdź pozostałe odcinki podcastu z cyklu „PR na backstage’u”, który powstał we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Zobacz również
Gościem kolejnego odcinka PR na backstage’u jest Krzysztof Lehmann – zastępca dyrektora Delegatury UOKiK w Bydgoszczy.
Dr Emilia Zakrzewska i Dagmara Tarka rozmawiają z przedstawicielem UOKiK na temat zarzutów braku oznaczeń reklam, jakie UOKiK postawił Dorocie Rabczewskiej, Małgorzacie Rozenek-Majdan oraz Filipowi Chajzerowi. Za tego typu praktyki grozi im kara w wysokości nawet do 10% wartości rocznych obrotów.
Krzysztof Lehmann w rozmowie z Emilią i Dagmarą szczegółowo opisuje etapy postępowania, jakie były prowadzone w stosunku do Doroty Rabczewskiej, Małgorzaty Rozenek-Majdan oraz Filipa Chajzera.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Jedna z trzech wymienionych osób odebrała postanowienie o postawionych zarzutach. Dwie nie odebrały, więc będziemy je nadal próbować dostarczyć. Postanowienia zostały przez nas wysłane na adresy prowadzonych działalności. Każdy ma prawo zapoznać się z zarzutami i uzasadnieniem oraz zebranym materiałem i do nich się odnieść. Zastosowaliśmy kontrole krzyżową tzn. zweryfikowaliśmy nie tylko to, co jest publikowane w social mediach, ale także sprawdziliśmy umowy, jakie zostały zawarte i wynikające z nich obowiązki. Warto dodać, że przepisy mówiące o prawidłowym oznaczaniu reklam funkcjonują od 2007 roku – podkreśla Krzysztof Lehmann.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W przypadku Doroty Rabczewskiej, Małgorzaty Rozenek-Majdan i Filipa Chajzera, „dwoje z nich było kontrolowanych od ponad roku, o czym wiedzieli, byliśmy z nimi w kontakcie, więc dziwi nas fakt, że po wydaniu Rekomendacji Prezesa UOKiK dt. prawidłowego oznaczania reklam – materiały, które zamieszczali w social mediach nie były prawidłowo przez nich oznaczane – dodaje Lehmann.
Sprawa jest w toku, a o szansach na uniknięcie surowej kary, jaka grozi influencerom, dowiecie się po wysłuchaniu podcastu.
Zapraszamy do odsłuchu i komentowania rozmowy na Instagramie: @prnabackstageu.