Nie jest tajemnicą, że branża spożywcza generuje ogromne ilości odpadów, a większość z nich jest niestety nadal wykonana z tworzyw sztucznych, nienadających się do ponownego wykorzystania. Firma Mars Wrigley chce to zmienić i postanowiła sprzedawać swoje najpopularniejsze słodycze w nowych, bardziej ekologicznych opakowaniach. Batony Mars i Snickers pojawią się w papierowych opakowaniach, które będzie można oddać do recyklingu.
Zobacz również
Batony w nowych opakowaniach zaczęły pojawiać się już na półkach australijskich sklepów – m.in. w 7-Eleven, Coles i Woolworths. Do promocji odmienionego wizerunku został zaangażowany raper Kobie Dee.
– Po trzyletnim projekcie przeprojektowania opakowań dla naszego portfolio batonów, widok naszych batonów czekoladowych w nowym opakowaniu papierowym jest dla nas niezwykle ekscytujący. Ta zmiana jest dla nas pierwszym z wielu kroków, a kiedy nasze portfolio batonów czekoladowych zostanie w pełni objęte zmianami, wyeliminujemy ponad 360 ton plastiku z naszego łańcucha dostaw – powiedział Richard Weisinger, dyrektor ds. portfolio w firmie Mars Wrigley.
Kolejną marką z nowymi opakowaniami ma być Milky Way. Mamy nadzieję, że branża słodyczy będzie szła właśnie w kierunku ekologii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Bardziej ekologiczne dostawy? Kurier dostarczy specjalne opakowania wielokrotnego użytku
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na rynku pojawiła się nowa usługa umożliwiająca wykorzystywanie opakowań wielokrotnego użytku w e-commerce. Odbierając zwracany towar, kurier zapewni klientowi odpowiednie pudełko.
PS 2 4F wprowadza ekologiczne opakowania w sprzedaży wysyłkowej
Rezygnacja z wysyłki produktów w opakowaniach z tworzyw sztucznych na rzecz przyjaznych środowisku kopert papierowych i kartonów to kolejny krok podjęty przez markę 4F na drodze do ograniczania zużycia plastiku i bardziej zrównoważonego działania organizacji.