Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Bardziej ekologiczne dostawy? Kurier dostarczy specjalne opakowania wielokrotnego użytku

Bardziej ekologiczne dostawy? Kurier dostarczy specjalne opakowania wielokrotnego użytku
Na rynku pojawiła się nowa usługa umożliwiająca wykorzystywanie opakowań wielokrotnego użytku w e-commerce. Odbierając zwracany towar, kurier zapewni klientowi odpowiednie pudełko.
O autorze
1 min czytania 2023-01-17

fot. depositphotos.com

Ekologiczne opakowania zamiast kartonów

Łącząc siły, Packhelp – marketplace z personalizowanymi opakowaniami (znany jako zapakuj.to) oraz przewoźnik pickpack wprowadzają zmiany w logistyce opakowań zwrotnych. Celem działań jest nie tylko zwiększenie wygody kupujących, ale przede wszystkim ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, które są generowane przez branżę e-commerce.

Dzięki nowemu rozwiązaniu kupujący nie musi sam zwracać wielorazowego opakowania. Jak to działa? W momencie dostarczenia paczki kurier zabiera opakowanie główne, a klient otrzymuje towar zabezpieczony foliopakiem wykonanym z recyklatu. Odzyskane opakowanie ponownie trafia do obiegu, a dzięki wytrzymałej konstrukcji może być wykorzystywane ponad sto razy, zapewniając ochronę kolejnym przesyłkom.

Kurier dostarczy odpowiednie opakowanie

Dynamiczny rozwój e-commerce umożliwia klientom wygodne zwroty niemal każdego towaru, co z kolei generuje niebotyczne ilości zużytych kartonów i plastiku. W ramach usługi LoopPack kurier, który odbiera od klienta zwracany towar, przyjeżdża z odpowiednim opakowaniem i sam przygotowuje przesyłkę do zwrotu. Dzięki temu konsument nie musi na własną rękę przygotowywać kolejnego pudełka czy drukować etykiety zwrotu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki LoopPack odczarowaliśmy również obsługę zwrotów, które są kłopotliwe dla obu stron transakcji. Zdejmujemy z klienta e-sklepu konieczność odpowiedniego zapakowania przesyłki, oraz dajemy możliwość wyboru dokładnego przedziału godzinowego, w którym pojawi się kurier – powiedział Filip Kot, CEO pickpack cytowany przez portal dlahandlu.pl.

Pomysłodawcy projektu dostrzegają potencjał nowej usługi zwłaszcza w branży mody oraz beauty, a także na rynku elektroniki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marnujemy zbyt dużo opakowań

Usługi ekologicznych zwrotów powstają w odpowiedzi na propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą zmiany rozporządzenia o opakowaniach i odpadach opakowaniowych. Zaproponowane w listopadzie zmiany mają na celu przede wszystkim ograniczenie odpadów pochodzących ze zbędnych opakowań, promowanie rozwiązań w zakresie opakowań wielokrotnego użytku oraz ich recyklingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

KE dąży również do tego, aby „do 2030 roku wszystkie opakowania na rynku UE mogły być poddawane recyklingowi w sposób ekonomicznie opłacalny”.

Zmiany na rynku e-commerce

Na rosnący problem odpadów opakowaniowych postanowiły odpowiedzieć również firmy InPost i Modivo, wdrażając usługę EkoBox. Po odebraniu przesyłki, klienci mogą zwrócić pudełko do Paczkomatu, aby ekologiczny materiał został ponownie wykorzystany przez e-sklep.

Ponadto w minionym roku Modivo wprowadziło do obiegu tzw. Papieropaki, czyli opakowania, które są w 100% biodegradowalne i podlegają recyklingowi. Spółka zapowiada, że rozwiązanie pozwoli ograniczyć ilość odpadów średnio o ok. 27 proc.