Podczas Nocy Muzeów galerie sztuki, muzea oraz instytucje kultury nie tylko są otwarte do późnych godzin nocnych, ale także organizują specjalne atrakcje, takie jak występy artystów, zwiedzanie niedostępnych na co dzień części obiektów czy tematyczny poczęstunek. W Warszawie wydarzenie organizowane jest już dziewiętnasty raz, a swój udział w nim potwierdziło 270 placówek, w tym Miasto Stołeczne Warszawa.
Strefa planowana przez Miasto Stołeczne Warszawa, to nowoczesna instalacja w centrum, która promuje twórcze myślenie wśród fanów nowych technologii. Aktywności zaproponowane odwiedzającym uwzględniają niekonwencjonalne obcowanie ze sztuką oraz wykorzystanie w tym celu najnowszych rozwiązań multimedialnych. Zaplanowana przestrzeń ma dać gościom szansę zostania malarzami przyszłości. Stanie się tak za sprawą tabletów na których wystarczy naszkicować obraz i krótko go opisać, a następnie pozwolić sztucznej inteligencji (AI) na domalowanie reszty.
Wygenerowanie przez AI grafiki wymaga znajomości przez algorytm odpowiednich parametrów, które skłaniają sztuczną inteligencję do czerpania inspiracji twórczych z rzeczywistości. Utworzony na podstawie szkicu oraz tekstu obraz, zostanie wyświetlony na ekranach znajdujących się w strefie. Tym samym każdy może stać się tej nocy autorem dzieł w cyfrowej galerii sztuki.
– Bardzo lubimy projekty łączące technologię z kulturą i sztuką. Tym razem, by zaskoczyć czymś nieoczywistym uczestników Nocy Muzeów, wykorzystaliśmy AI oraz model głębokiego uczenia (deep-learning) – Stable Diffusion. Nasza instalacja pozwala na wykorzystanie szkiców przygotowanych na tabletach przez gości strefy oraz dodatkowych opisów tekstowych, które dają wskazówki, co do idei kreatywnej. Jest to o tyle nowe, że dotychczas wszystkie interakcje z modelami text-to-image generującymi grafiki odbywały się wyłącznie za pomocą tekstu. W pracy nad strefą wykorzystaliśmy możliwości najnowszego rozszerzenia Stable Diffusion, dzięki któremu użytkownik ma większą kontrolę nad generowanymi grafikami poprzez szkice. Uczestnicy wydarzenia będą mogli poczuć się jak artyści, dlatego serdecznie zapraszamy do odwiedzenia punktu Miasta Stołecznego Warszawy podczas Nocy Muzeów” – wyjaśnia Adrian Jaskulski, Innovation & Strategy Consultant w agencji 180heartbeats + JUNG v MATT.
Organizatorzy zachęcają do udostępnienia wykreowanych dzieł w mediach społecznościowym z hasztagiem #nocmuzeów2023.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pawilon czeka na gości w nocy z 13 na 14 maja, pomiędzy Parkiem Świętokrzyskim a PKiN. Wejście jest bezpłatne. Przy strefie będą czekali przewodnicy, którzy ułatwią odwiedzającym cały proces tworzenia wirtualnej wystawy. Wydarzenie rozpoczyna się o godzinie 19:00, strefa AIi działać będzie do 23:00.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Agenda Nocy Muzeów 2023 znajduje się na Facebooku oraz stronie internetowej:
– https://www.facebook.com/Noc.Muzeow.w.Warszawie
– https://kultura.um.warszawa.pl/nocmuzeow
Za koncepcję kreatywną, stworzenie projektu i całościową produkcję wydarzenia odpowiada 180heartbeats + JUNG v MATT. Nie jest to pierwszy projekt zrealizowany przez agencję dla Miasta Stołecznego Warszawy.
PS 180heartbeats + JUNG v MATT łączy się z software housem STETTINER
Agencja 180heartbeats + JUNG v MATT połączyła się ze STETTINER – software housem, specjalizującym się w tworzeniu technologicznych rozwiązań marketingowych. Zespół ze Szczecina zostanie zintegrowany z kilkunastoosobowym zespołem technologicznym agencji 180heartbeats w Warszawie.