Absolut po raz kolejny włącza się w obchody Pride Month. Tym razem stawia na edukację i chce przyczynić się do stworzenia bezpiecznych przestrzeni dla osób LGBTQ+. Marka walczy z bezpodstawnym ocenianiem oraz nękaniem tej społeczności.
– We wczesnych latach 80. Absolut jako jedna z pierwszych marek zaangażowała się i reprezentowała społeczność LGBTQ+. Jesteśmy niesamowicie dumni z naszej historii i nieprzerwanych osiągnięć we wspieraniu i podnoszeniu na duchu społeczności LGBTQ+. Wiemy, że poprzeczka dla sojuszników została podniesiona i wychodząc naprzeciw tej chwili, stworzyliśmy platformę Absolut Ally. Jest to stałe i przyszłe zobowiązanie, które nabiera kształtu na całym świecie, aby inspirować działania i edukację zarówno dla ludzi, jak i firm – powiedziała w oświadczeniu Pam Forbus, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Pernod Ricard North America.
Zobacz również
Na stronie możemy znaleźć przewodnik The Absolut Ally Guide dla osób powyżej 21. roku życia identyfikujących się jako LGBTQ+. Publikacja zawiera krótką historię tej społeczności oraz definicje najważniejszych terminów związanych z tożsamością i ekspresją płciową. Forma online daje możliwość stałej aktualizacji w porozumieniu z ekspertami.
Lokalne inicjatywy od Absolut
Absolut stara się także pomóc lokalnej społeczności i daje możliwość uzyskania certyfikatu inkluzywnej placówki dla barów i restauracji. Aby zdobyć takie zaświadczenie, lokale muszą przejść szkolenie, podczas którego pracownicy poznają podstawy sojuszu LGBTQ+ oraz wskazówki dotyczące tworzenie bezpiecznych i integracyjnych miejsc.
PS Trendbook 2023: Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności
Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. To marketing inkluzywny, którego definicje przedstawiamy w artykule.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS 2 YES rezygnuje z rozdawania obrączek dla związków jednopłciowych. Akcja spotkała się z falą krytyki
YES zrezygnowała z kampanii #YESforLove, w ramach której każda osoba, która w czerwcu kupiła pierścionek zaręczynowy, miała szansę otrzymać obrączki w prezencie od marki, gdy związki partnerskie w Polsce zostaną zalegalizowane. Akcja spotkała się z negatywnym odbiorem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing