Czołówka polskich reklamodawców z branży turystycznej
Travelist.pl. to internetowy serwis rezerwacyjny należący do międzynarodowej grupy Secret Escapes. W jego ofercie znajdują się wyselekcjonowane hotele zarówno w Polsce, jak i za granicą – z gwarancją najlepszej ceny na rynku. Gdy 10 lat temu rozpoczynał działalność, był najszybciej rozwijającą się firmą na polskim rynku e-travel. Rok temu znalazł się na 1. miejscu wśród serwisów turystycznych reklamujących się w Internecie, obecnie zaś dołączył do ścisłej czołówki podmiotów obecnych w całej przestrzeni reklamowej – tym razem ranking obejmował bowiem również telewizję i radio.
Jak wskazuje najnowsze badanie Gemius Polska, Travelist.pl wygenerował łącznie aż 675,9 mln kontaktów reklamowych, docierając do 29,6 mln realnych użytkowników, co przekłada się na całkowity zasięg w grupie Polaków w wieku 7-75 lat na poziomie aż 81,9%. W zestawieniu wyprzedził go tylko serwis wakacje.pl, natomiast na dalszych miejscach znalazły się m.in. Booking.com, Rainbow, travelplanet.pl czy TUI.
Zobacz również
– To ogromny sukces, ponieważ już kolejny rok z rzędu znajdujemy się w czołówce reklamodawców z branży turystycznej w Polsce. W ubiegłym roku za sprawą samej reklamy internetowej dotarliśmy do blisko 24 mln użytkowników. Tym razem, uwzględniając również telewizję, do ponad 29,6 mln osób. Dane te pokazują, że nasze działania marketingowe przynoszą zauważalne efekty. Branża po pandemii wyraźnie się ożywiła. Ludzie coraz chętniej szukają pomysłów na wakacje czy weekendowe wypady i snują śmielsze plany, nierzadko w dłuższej perspektywie czasowej – tłumaczy Agata Szulc, CEO w Travelist.pl.
Wysoka widoczność marki to m.in. efekt kolejnej odsłony kampanii „Mamy Twój pomysł na wakacje”, która rozpoczęła się w czerwcu tego roku. Obejmowała ona m.in. reklamy telewizyjne, digital marketing czy działania PR. Travelist.pl przygotował także specjalne oferty promocyjne, aby zachęcać zarówno do podróży w Polsce, jak i za granicą. Jedną z nich była akcja „Dzieci jadą gratis”, w ramach której w wybranych ofertach dzieci nawet do 12. roku życia były zwolnione z dodatkowych opłat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Inflacja nie ostudziła zapału do podróżowania
Wysoka aktywność reklamodawców z branży travel świadczy o tym, że nawet mimo trudniejszych ekonomicznie czasów Polacy nie rezygnują z podróży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Chociaż ceny w tym roku osiągały wyższe poziomy, nie wpłynęło to w znaczącym stopniu na wakacyjne plany rodaków. Wielu jednak postanowiło uważniej przyjrzeć się stosunkowi ceny do zakresu udogodnień i samej jakości usługi. Duża część klientów podjęła też decyzję o podróżowaniu poza typowo wakacyjnym sezonem, stawiając na odpoczynek w czerwcu bądź wrześniu. Względem poprzedniego roku odnotowaliśmy wzrost liczby rezerwacji na lipiec i sierpień, także tych last minute. Wyższe ceny nie wpłynęły też znacząco na długość pobytu – podczas gdy w 2022 roku było to średnio 4,23 dnia, w tym roku było to 4,2 dnia. Ten rok okazał się naprawdę dobry i wiele wskazuje na to, że branża istotnie odradza się po trudniejszych latach – podsumowuje Szulc.