Firma Visit Iceland ruszyła z kampanią A.U.R.O.R.A.S., której głównym elementem jest fikcyjne stowarzyszenie Ultra Reliable Observers Ready for Aurora Spotting. Jego członkowie (aktualnie tylko trzech) realizują zabawne nagranie typu mockumentary w reżyserii Arni Thor. W filmie przewijają się lider Nigel (grany przez Joe Thomas), współzałożycielka klubu Helga oraz Doug – „Amerykanin, który jest w klubie przez przypadek”.
Na stronie internetowej kampanii każdy może podejść do testu i zostać członkiem klubu – co jednocześnie staje się bramą do szansy na wygranie podróży dla dwóch osób na Islandię.
Zobacz również
Fenomen astro-turystyki i islandzki atut
Wzrost zainteresowania zorzą polarną w ostatnich latach sprawił, że popularność fraz związanych z Islandią i aurorą w wyszukiwarkach w Wielkiej Brytanii zwiększyła się aż o 92 % rok do roku. Dodatkowym atutem Islandii jest jej lokalizacja – około 65° N, co daje wyjątkowo dobre warunki obserwacyjne: krąg auroralny („auroral oval”) przecina ten obszar, a siedząc pod nim, turyści zyskują większe szanse na spektakl.
– Między wrześniem a kwietniem na Islandii panują długie noce i występuje bardzo niewielkie zanieczyszczenie światłem, dlatego jest to doskonały czas na wizytę – tłumaczy Sævar Helgi Bragason, lokalny ekspert.



Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Lekcja dla marketingowców, szansa dla turystów
Kampania A.U.R.O.R.A.S. stanowi niewątpliwą wartość zarówno dla odwiedzających Islandię podróżników, jak i dla marketerów na całym świecie. Przede wszystkim doskonale łączy zabawę z autentycznymi doświadczeniami, w humorystyczny sposób ukazując markę „od kuchni”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponadto twórcy akcji zdecydowali się na zaprezentowanie odbiorcom realnych danych dotyczących Islandii i występującej tam zorzy polarnej. W ten sposób budują wiarygodność brandu, jednocześnie angażując odbiorców przez stworzenie szansy na wygranie nagrody. W efekcie A.U.R.O.R.A.S. to nie tylko przyciągająca wzrok kampania podróżnicza, ale także narzędzie zwiększające świadomość na temat marki.