A.U.R.O.R.A.S.: Islandia zaprasza do polowania na zorzę w zabawnym mockumentary

A.U.R.O.R.A.S.: Islandia zaprasza do polowania na zorzę w zabawnym mockumentary
Najnowsza kampania marki Visit Iceland łączy spektakularną aurorę borealis z humorem i doświadczeniem. Fikcyjny klub A.U.R.O.R.A.S. rekrutuje fanów zorzy, a w zamian oferuje… wyprawę na Islandię. Wszystko w monologu typu mockumentary pełnym żartów, ale także konkretnych danych o astro-turystyce.
O autorze
1 min czytania 2025-10-24

Firma Visit Iceland ruszyła z kampanią A.U.R.O.R.A.S., której głównym elementem jest fikcyjne stowarzyszenie Ultra Reliable Observers Ready for Aurora Spotting. Jego członkowie (aktualnie tylko trzech) realizują zabawne nagranie typu mockumentary w reżyserii Arni Thor. W filmie przewijają się lider Nigel (grany przez Joe Thomas), współzałożycielka klubu Helga oraz Doug – „Amerykanin, który jest w klubie przez przypadek”.

Na stronie internetowej kampanii każdy może podejść do testu i zostać członkiem klubu – co jednocześnie staje się bramą do szansy na wygranie podróży dla dwóch osób na Islandię.

Fenomen astro-turystyki i islandzki atut

Wzrost zainteresowania zorzą polarną w ostatnich latach sprawił, że popularność fraz związanych z Islandią i aurorą w wyszukiwarkach w Wielkiej Brytanii zwiększyła się aż o 92 % rok do roku. Dodatkowym atutem Islandii jest jej lokalizacja – około 65° N, co daje wyjątkowo dobre warunki obserwacyjne: krąg auroralny („auroral oval”) przecina ten obszar, a siedząc pod nim, turyści zyskują większe szanse na spektakl.

– Między wrześniem a kwietniem na Islandii panują długie noce i występuje bardzo niewielkie zanieczyszczenie światłem, dlatego jest to doskonały czas na wizytę – tłumaczy Sævar Helgi Bragason, lokalny ekspert.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Lekcja dla marketingowców, szansa dla turystów

Kampania A.U.R.O.R.A.S. stanowi niewątpliwą wartość zarówno dla odwiedzających Islandię podróżników, jak i dla marketerów na całym świecie. Przede wszystkim doskonale łączy zabawę z autentycznymi doświadczeniami, w humorystyczny sposób ukazując markę „od kuchni”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto twórcy akcji zdecydowali się na zaprezentowanie odbiorcom realnych danych dotyczących Islandii i występującej tam zorzy polarnej. W ten sposób budują wiarygodność brandu, jednocześnie angażując odbiorców przez stworzenie szansy na wygranie nagrody. W efekcie A.U.R.O.R.A.S. to nie tylko przyciągająca wzrok kampania podróżnicza, ale także narzędzie zwiększające świadomość na temat marki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Czy to przynajmniej miasto?” Spot antyreklamowy promuje Oslo