TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mistrzowska kampania Banku Zachodniego WBK

Prawie 4 mln odsłon filmików na YouTube, 20 tys. osób biorących udział w konkursach i wzrost liczby fanów o ponad 10 tys. w kanałach social media – to najlepsze podsumowanie kampanii Banku Zachodniego WBK związanej z rozgrywkami Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016.
O autorze
2 min czytania 2016-07-13

Aktywacje prowadzone pod hasłem #12zawodnik okazały się pod wieloma względami, m.in. rozpoznawalności, sympatii widzów czy zasięgu, najlepszą kampanią zorganizowaną przez bank w ostatnich latach oraz najbardziej kompleksową pod względem wykorzystania potencjału wydarzenia sportowego.  

– Projektując kampanie marketingowe stawiamy na elementy zaskoczenia, które lubimy łączyć z rozrywką. Tym samym zabiegamy o to, by odbiorcy, w tym przede wszystkim nasi klienci, chcieli przeżyć z nami wspólną przygodę. Tak było i tym razem, przy czym efekty przerosły nasze najśmielsze marzenia, bo kampania z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016 była pod kilkoma względami wyjątkowa. Po raz pierwszy w historii banku połączyliśmy platformę sponsoringową z reklamową, dzięki czemu zrealizowaliśmy, a nawet więcej, przekroczyliśmy nasze cele biznesowe oraz wizerunkowe. Przygotowaliśmy unikalną w kanałach social media kampanię pod hasłem #12zawodnik, w której opowiadaliśmy o emocjach związanych z kibicowaniem i podkreślaliśmy poczucie wspólnoty Polaków. Przy okazji tego wspaniałego futbolowego wydarzenia byliśmy jedną z najlepiej widocznych instytucji w mediach tradycyjnych, elektronicznych oraz społecznościowych. A to potwierdza, że nieszablonowa kreacja plus jej odważna realizacja przy pewnej dozie intuicji oraz szczęścia gwarantują emocje, a co za tym idzie sukces marketingowy, szczególnie w kontekście tak znakomitych osiągnięć sportowych naszej reprezentacji – mówi Artur Sikora, CMO Banku Zachodniego WBK.

Dwie połowy i dogrywka, czyli 3 etapy kampanii

Kampania Banku Zachodniego WBK związana z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej 2016 trwała od kwietnia do początku lipca br. i była podzielona na trzy etapy. W pierwszym pod hasłem „Jakim kibicem jesteś” opublikowano serię 5 filmików, pokazujących jak kibicują: ojciec i syn, piłkarz, biegacz, malarka i judoka. Ta część działań przyniosła bankowi największy wzrost liczby fanów w kanałach social media – o ponad 4,1 tys. osób.

W maju i na początku czerwca trwał drugi etap kampanii składający się z dwóch części – „Odtwarzamy akcje” z udziałem Krzysztofa Golonki i Mateusza Borka oraz „Triki z Golonką”. W obu etapach opublikowano serię filmików z udziałem panów, które w sumie były wyświetlane prawie 3 mln razy. Dodatkowo, zorganizowano dwa konkursy – w pierwszym kibice zgadywali, kiedy i w jakim meczu padła pokazywana bramka, a w drugim, mieli odpowiedzieć, czy zaprezentowany trik z piłką jest prawdziwy czy nie. Zainteresowanie konkursami przerosło oczekiwania samych autorów – w sumie wzięło w nich udział ponad 19 tys. osób. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ostatni etap kampanii został zrealizowany w czerwcu i przebiegał pod hasłem „5 sposobów na…”. Kibicom prezentowano film przedstawiający jak samemu można zrobić gadżety pomocne przy kibicowaniu. Film zrealizowany we współpracy z jednym z najpopularniejszych youtuberów, autorem vloga „5 sposobów na…” wyświetlono aż 900 tys. razy. 

Każdy kibic to #12 zawodnik

Unikalną częścią kampanii Banku Zachodniego WBK była akcja pod hasłem #12zawodnik, w której opowiadano o emocjach związanych z kibicowaniem i podkreślano poczucie wspólnoty Polaków. Przygotowano też specjalną stronę internetową www.12zawodnik.bzwbk.pl, na której zbierane były wszystkie najważniejsze informacje dotyczące meczów, pokazywano zaangażowanie banku w Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2016 oraz przedstawiono ofertę banku przygotowaną specjalnie na tę okazję.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Idea akcji została przeniesiona też do oddziałów, w których klienci mogli otrzymać piłkarski zestaw kibica, w tym między innymi autorskie szaliki #12zawodnika. Podczas kampanii ponad 120 tys. kibiców otrzymało takie szaliki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzięki kompleksowej i oryginalnej kampanii, Bank Zachodni WBK, pomimo że nie był oficjalnym sponsorem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016, był jedną z najlepiej widocznych instytucji podczas rozgrywek. Tylko post z podziękowaniami dla kadry narodowej na profilu banku na Facebooku po meczu Polska-Portugalia został wyświetlony aż 570 tys. razy.

Za pomysł akcji, założenia strategiczne i realizację odpowiadają agencje z grupy Red8: Red8 Advertising oraz Red8 Digital, za produkcję spotów odpowiada dom produkcyjny Propeller.