UNIT9 VR Challenge (UNIT9/Coca-Cola): VR lata świetności ma dopiero przed sobą

UNIT9 VR Challenge (UNIT9/Coca-Cola): VR lata świetności ma dopiero przed sobą
Przed nami kolejna edycja UNIT9 VR Challenge. Na temat wydarzenia, tego, jakie zmiany czekają uczestników w porównaniu do edycji ubiegłorocznej oraz współpracy z Coca-Colą (głównym partnerem) opowiadają Jakub Radzikowski z Coca-Cola oraz Jakub Brzózka i Maciej Zasada z UNIT9.
O autorze
7 min czytania 2016-08-12

Głównym sponsorem tegorocznej edycji UNIT9 VR Challenge jest Coca-Cola. Jak doszło do tej współpracy?

UNIT9: Po raz pierwszy spotkaliśmy się z Jakubem Radzikowskim na Politechnice Łódzkiej. Coca-Cola zainteresowała się konkursem UNIT9 VR Challenge i możliwością wykorzystania najciekawszych projektów, które zostaną zgłoszone do udziału. Nam zależało, aby nawiązać współpracę z marką, która jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów na świecie. Jakiś czas później spotkaliśmy się ponownie, tym razem w Warszawie. W efekcie Coca-Cola została głównym sponsorem konkursu i partnerem drugiej edycji UNIT9 VR Challenge. Perspektywa współpracy jest dla nas niezwykle ciekawa. Mamy już pierwsze zgłoszenia, biorąc pod uwagę, że konkurs wystartował niedawno, możemy spodziewać się wielu ciekawych projektów. Te najciekawsze będziemy mogli zobaczyć w dniu imprezy, 28.10. Już teraz nie możemy się doczekać.

Jakub Radzikowski: Często spotykamy się z nowymi agencjami, aby porozmawiać o możliwościach współpracy, zarówno jeśli chodzi o nowe, jak i cykliczne wydarzenia. Podobnie było w tym przypadku, umówiliśmy się na spotkanie, na którym UNIT9 zaprezentowało swój pomysł, który od razu mnie zainteresował. Początkowo rozmawialiśmy o obecności naszych napojów na imprezie, ale już na drugim spotkaniu doszliśmy do porozumienia i zostaliśmy głównym sponsorem konkursu, którego motywem przewodnim stała się nasza konturowa butelka Coca-Cola.

Dlaczego warto wspierać takie wydarzenia jak VR Challenge? Jaki macie cel w tym, co chcecie jako marka osiągnąć?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

J.R: Chętnie wspieramy ciekawe dla nas inicjatywy, które zgodne są z charakterem marki i budują miłość do niej. To druga edycja UNIT9 VR Challenge i doceniam otwartość w trakcie rozmów o całym przedsięwzięciu, nie tylko o samym konkursie. Takie podejście pozwala wszystkim szybko zrozumieć, jaki jest cel przedsięwzięcia, co z kolei przekłada się na dopasowanie zakresu współpracy. Nasz zespół eventowy pracuje przy obsłudze kilkuset różnych wydarzeń rocznie, więc wiedza tych osób jest bezcenna. Jest to duża wartość przy wspólnym organizowaniu imprez, co jestem pewny w znaczący sposób przełoży się na efekt końcowy. Wsparcie takiego wydarzenia jak UNIT9 VR Challenge przez Coca-Cola HBC Polska to między innymi możliwość realizacji projektów przez uczestników konkursu w bardziej rzeczywistym wymiarze i szansa na wykorzystanie pomysłów uczestników podczas zimowej kampanii. Cieszy mnie, że możemy połączyć kreatywność młodych ludzi z historią globalnej, kultowej marki Coca-Cola.

Jak zmieniła się koncepcja oraz organizacja VR Challenge w porównaniu do edycji ubiegłorocznej? Jakie zmiany czekają uczestników?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

UNIT9: W zeszłym roku osią imprezy był konkurs na najlepszą instalację VR. Chcieliśmy dać szansę wszystkim, którzy zajmują się tworzeniem VR, na zaprezentowanie swoich projektów. Imprezie towarzyszyły panele eksperckie oraz prezentacja kilku wybranych realizacji VR, które zostały wykorzystane w kampaniach marketingowych, np dla firmy Nissan. Jednak to właśnie konkursowy charakter imprezy był dla nas najważniejszy. Ideą było wyjście do ludzi z technologią, która w tamtym czasie była nadal dostępna dla nielicznych. Duże zainteresowanie imprezą ze strony firm oraz zmiany, które zaszły w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy spowodowały, że zdecydowaliśmy się na rozbudowanie VR Challenge. W tym roku, poza wspomnianym konkursem, imprezie towarzyszyć będzie konferencja VR, koncentrująca się na trzech obszarach: marketingu, technologii oraz filmie. Chcemy pokazać potencjał drzemiący w wykorzystaniu rzeczywistości wirtualnej w działaniach biznesowych i artystycznych. To również konferencja skierowana do developerów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę na temat VR. Rzeczywistość wirtualna to medium, które od niedawna wykorzystuje się w nowym kontekście. Daje to wiele możliwości, ale też jest dużym wyzwaniem dla teamów kreatywnych oraz klientów. W skrócie, konferencja to próba odpowiedzi na pytanie: Co dalej z VR. To także wyjście naprzeciw oczekiwaniom firm, które w Polsce coraz śmielej zaczynają realizować ciekawe projekty. W tym celu przygotowaliśmy ofertę skierowaną również do firm, które chciałyby zaprezentować własne realizacje, nawiązać znajomości i relacje z potencjalnymi klientami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na co będzie położony nacisk na tegorocznej edycji wydarzenia?

UNIT9: Osią imprezy pozostaje konkurs na najlepszą instalację wirtualnej rzeczywistości, jednak w tym roku jesteśmy równie mocno zainteresowani konferencją towarzyszącą UNIT9 VR Challenge. Chcemy, aby miała realny wpływ na sposób postrzegania VR nie tylko w kategoriach czysto rozrywkowych, lecz również, a może przede wszystkim, biznesowych. Ideą imprezy jest dzielenie się wiedzą z ludźmi, którzy mogą technologią wykorzystywać na własne potrzeby, biznesowe, rozrywkowe, filmowe. UNIT9 VR Challenge ma być wspólną platformą do wymiany wiedzy, pomysłów i doświadczeń, źródłem inspiracji dla różnych środowisk zainteresowanych wykorzystaniem VR.

Jakiego zainteresowania się spodziewacie po tegorocznej edycji VR Challenge? Do kogo jest ona kierowana?

UNIT9: UNIT9 VR Challenge to impreza skierowana do wszystkich, którzy interesują się wirtualną rzeczywistością. To tak najogólniej. W tym roku program jest mocno rozbudowany i zróżnicowany, myślę, że oferta skierowana jest przede wszystkim do środowisk biznesowych, pracowników agencji marketingowych i interaktywnych, domów mediowych, ludzi, którzy mogą zainteresować się wykorzystaniem VR w branży. Poza tym mamy środowiska filmowe i developerskie, które wykorzystują wirtualną rzeczywistość w realziacji filmów i gier. Strefa targowa to z kolei oferta dla firm, które chciałyby dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Strefy konkursowa i targowa będą ogólnodostępne dla zwiedzających, nadal chcemy, aby impreza, która z założenia ma technologiczno-biznesowy charakter, była dobrą okazją do zainteresowania tych, którzy niekoniecznie mieli szansę bliżej ją poznać. Jak widać grono potencjalnych odbiorców jest dosyć szerokie. Spodziewamy się co najmniej takiego zainteresowania, jakie towarzyszyło pierwszej edycji.

W tym roku również planujecie konkurs na instalację VR, a zwycięski projekt ma szansę zostać wykorzystany w kampanii Coca-Coli. Powiedzcie trochę więcej o tym konkursie, kto może wziąć udział, co jest brane pod uwagę przy ocenie projektów i co muszą one zawierać, czego dotyczyć?

UNIT9: Zadaniem tegorocznej edycji jest przygotowanie działającego prototypu instalacji wirtualnej rzeczywistości, w której motywem przewodnim jest butelka Coca-Cola. Instalacja powinna nawiązywać do uniwersalnych wartości kojarzonych z marką. Chcielibyśmy, aby zwycięski projekt stał się elementem zimowej kampanii, więc duże znaczenie może mieć zarówno stopień ukończenia projektu jak i właściwy kontekst doświadczenia. Projekt musi wykorzystywać jeden z dostępnych headsetów VR (stacjonarny lub przenośny). Dodatkowym atutem będzie wykorzystanie kontrolerów ruchu i dodatkowych urządzeń pozwalających dążyć do multi-sensoryczności. Inspiracje można znaleźć na stronie UNIT9 VR Challenge. Najlepsze projekty finałowe zostaną zaprezentowane podczas UNIT9 VR Challenge 2016, wtedy też jury wybierze ten najlepszy. Prace będą oceniane w kilku kategoriach i w tym miejscu warto wspomnieć, że poza nagrodą główną, przewidzieliśmy również nagrody dla zwycięzców poszczególnych kategorii. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu dostępne są w regulaminie na stronie.

JR: Prace konkursowe muszą nawiązywać do tegorocznej kampanii Taste the Feeling oraz zawierać szklaną butelkę Coca-Cola. Ponieważ pozostawiamy każdemu dowolność w interpretacji tematu, spodziewamy się, że pojawią się bardzo kreatywne prace, które zaskoczą nie tylko jury, ale i naszych konsumentów. Chcemy zachęcić młodych ludzi do tego, aby rozwijali swoje pasje i realizowali swoje marzenia. Praca, która wygra konkurs ma szansę na wykorzystanie podczas tegorocznego konwoju świątecznego naszych ciężarówek. Rok temu instalacja VR była jednym z elementów świątecznej aktywacji i skupiała na sobie bardzo dużo uwagi.

Obecnie jesteście na etapie doboru prelegentów z całego świata. Czy możecie zdradzić, kogo planujecie zaprosić?

UNIT9: Reżyser Anrick Bregman, Henry Cowling, Dyrektor Kreatywny UNIT9, Maciej Zasada, założyciel polskiego oddziału firmy i Aurelien Simon, nasz Head of VR to pierwsi prelegenci drugiej edycji UNIT9 VR Challenge. Na konferencji wystąpi ponad dwadzieścia wybitnych osobowości, specjalistów i ekspertów wykorzystujących VR w różnych obszarach. Dodatkowo, wszystkim tym, którzy są zainteresowani dołączeniem do grona prelegentów, dajemy taką możliwość. Zarezerwowaliśmy kilka miejsc dla osób, które mogą mieć wkład w merytoryczną część imprezy. Na początek trzeba zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zgłoszeniowym dostępnym na stronie. Z nadesłanych propozycji wybierzemy te, które naszym zdaniem będą mieć największy wkład w merytoryczną część imprezy. Wirtualna rzeczywistość jest z nami i zostaje tutaj na dobre, pytanie, co dalej? Dlatego konferencja, poza prezentacją możliwości VR czy najciekawszych case studies, ma być przede wszystkim okazją do zastanowienia się, jaka będzie jej przyszłości i w jaki sposób będzie miała wpływ na nasze życie i postrzeganie świata. Informacje o kolejnych prelegentach będziemy systematycznie dodawać na stronie imprezy i w kanałach społecznościowych. W tej chwili nie możemy zdradzić więcej szczegółów, ale będzie bardzo ciekawie.

Jak technologia VR wpisuje się w Wasz marketing? Czy macie zamiar mocniej ją wykorzystywać w przyszłości? Jak duży potencjał w niej widzicie?

JR: Wykorzystanie technologii VR szczególnie podczas naszych eventów jest bardzo dobrym narzędziem marketingu. Świetnym przykładem takich działań były ostatnie święta Bożego Narodzenia i przygotowanie wirtualnego przejazdu na saniach Świętego Mikołaja, który dostarczał bardzo dużo emocji każdemu uczestnikowi tego doświadczenia. Konkurs, który przeprowadzamy wspólnie z firmą UNIT9 to dowód na to, że jesteśmy otwarci na kreatywność ludzi tworzących aplikacje w tej technologii. Jednym z trendów jakie aktualnie wyraźnie się rysują jest coraz szersze wykorzystanie technologii VR. Jeszcze w tym roku nasza firma planuje wykorzystać VR zarówno w obszarze B2B do prezentacji nadchodzących kampanii, jak i B2C m.in w trakcie eventów. Moim zdaniem technologia VR lata świetności ma dopiero przed sobą, dlatego z uwagą przyglądamy się temu, jak można ją wykorzystać w ramach naszych działań.

Jakie działania podejmujecie, mające na celu wspieranie rozwoju nowych technologii?

JR: Jeszcze w tym roku planujemy działania oparte na technologii VR, które będą obecne w kilku różnych obszarach. Takie podejście daje nam pewność skutecznego działania i jednocześnie pozwala zachować rozsądek poniesionych inwestycji. Firma Coca-Cola HBC wykorzystuje nowe technologie w wielu obszarach, nie tylko związanych z marketingiem skierowanym do konsumentów. Od prawie dwóch lat wszyscy nasi przedstawiciele handlowi prezentują klientom podczas wizyt w sklepie dostępny sprzęt marketingowy na swoich tabletach w rozszerzonej rzeczywistości. Jednym dodatkowym ruchem wybrany sprzęt jest zamawiany w magazynie centralnym i dostarczony w ciągu 24h do punktu sprzedaży. Poza optymalizacją procesu zamówienia i prezentacji, rozszerzona rzeczywistość wywiera duże wrażenie na każdym, kto ma z tym narzędziem styczność po raz pierwszy.

Jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania i szukamy możliwości wykorzystania nowych technologii, dlatego tym bardziej jestem zadowolony z tego, że możemy współpracować przy organizacji takiego wydarzeniu jak UNIT9 VR Challenge.

 

NowyMarketing został patronem medialnym wydarzenia już po raz drugi.

 

O rozmówcach:

Jakub Radzikowski
Dyrektor działu Marketingu Empirycznego w firmie Coca-Cola Hellenic Polska

Wraz z zespołem odpowiada za wsparcie działań marketingowych dla wszystkich marek z portfolio firmy. Główne obszary wsparcia to nadzór graficzny, zapewnienie sprzętu marketingowego, obsługa wydarzeń specjalnych oraz implementacja nowych technologii.

Wspólnie z żoną wielbiciel doświadczeń kulinarnych oraz sportów wodnych szczególnie kitesurfingu oraz surfingu.

Jakub Brzózka
Public Relations Manager w Le Polish Bureau, polskim oddziale interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9

Odpowiada za komunikację, strategię i realizację niestandardowych elementów działań marketingowych oraz o charakterze PR. Współautor UNIT9 VR Challenge, pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej rzeczywistości, jest odpowiedzialny za kompleksową realizację festiwalu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Prywatnie mąż i ojciec, miłośnik malarstwa północnego renesansu oraz twórczości Davida Cronenberga.

Maciej Zasada
Założyciel Le Polish Bureau, Tech Lead, UNIT9 

Pasjonat i wizjoner, Lider Techniczny „Star Wars: Lightsaber Escape”. Zdobywca wielu nagród, w tym statuetki Emmy za projekt „Just A Reflektor”, Strony Roku Awwwards „Slavery Footprint” czy złotego Lwa na festiwalu Cannes Lions za projekt „MINI Maps” dla BMW.

W UNIT9 od 2010 roku, najpierw jako Interactive Developer, a następnie Lider Techniczny. Od zawsze blisko technologii, aktywnie uczestniczy w procesie tworzenia projektów. W październiku 2011 wspólnie z UNIT9 zakłada polski oddział firmy.

Łączy ze sobą umiejętności z zakresu programowania, kreatywności, kierowaniu zespołem jak i optymalizacji samego procesu technologicznego. Specjalista zaawansowanych aspektów VR, HTML5 oraz programowaniu na urządzenia mobilne. Nic od backend’u, obliczeń w chmurze, czy sieci komputerowych nie jest dla niego tajemnicą.