DOOH w przychodniach medycznych Lux Med i Medicover- czyli reklama w miejscu powszechnego zaufania!

Przedsiębiorcy często szukają nowych sposobów reklamowania i promowania swoich produktów i usług. Choć metody reklamy różnią się w zależności od typu firmy i branży, skuteczna kampania uwarunkowana jest przede wszystkim sprzyjającą lokalizacją.
O autorze
3 min czytania 2016-09-07

Najlepsza przestrzeń reklamowa to ta, z którą musi zetknąć się każdy kto odwiedza dane miejsce. Stąd też pacjent placówek medycznych staje się idealnym odbiorcą spotu reklamowego dla wszystkich firm i branż.

Grupa Lux Med i Medicover to największe w Polsce sieci prywatnych centrów medycznych. Łącznie sprawują opiekę nad prawie 2 500 000 indywidualnych pacjentów w prawie 200 placówkach na terenie kraju, przy czym obsługują prawie 10 000 firm. Jako, że Lux Med i Medicover to również apteki i drogerie, liczba odbiorców spotów reklamowych emitowanych w tych placówkach jest ogromna. Badania przeprowadzone przez Agencję Reklamową Be Media, która notabene posiada całkowitą wyłączność sprzedaży czasu reklamowego w ponad 120 placówkach, wykazały, że przeciętnie przed wizytą lekarską ludzie spędzają w tym środowisku około 15-20 minut. Stąd ich sposób myślenia wydaje się być bardzo podatny i chłonny na wiadomości dotyczące nie tyle zdrowia, co przede wszystkim pozostałych dziedzin życia. Z uwagi na fakt, że ponad  52 % odwiedzających centra medyczne to osoby w wieku 20-39 lat, co daje podwójną nadreprezentację populacji o największej sile nabywczej w Polsce, reklamy emitowane na prawie 350 nośnikach w strategicznych punktach placówek stają się wymarzonym rozwiązaniem dla reklamodawców najróżniejszych firm, produktów i usług. 

Reklama w placówkach medycznych oferuje szereg korzyści dla różnej maści przedsiębiorstw poprzez włączenie kolorów, obrazów i ruchu tak, aby cały pakiet stał się interesujący dla konsumentów. Spoty, na które wystawiona jest uwaga odbiorców powodują, że zaczyna się o nich mówić, co skutecznie potwierdza przekaz reklamowy. Ponadto, reklamy w centrach medycznych zapewniają wszystkim przedsiębiorstwom dotarcie do bardzo zróżnicowanego konsumenta przy niskich kosztach, co zapewnia doskonały zwrot z inwestycji. 

Jako, że reklamy w placówkach medycznych zawierają ogólne, a nie bardzo specyficzne treści, przyciągają uwagę konsumenta, generują świadomość istnienia marki i ustanawiają preferencje dla produktów i usług. Dzięki kampanii sklepów Tchibo w centrach Lux Med odbiorcy mogą dowiedzieć się, że Tchibo to nie tylko kawa, ale i stylowe ubrania, oryginalne zabawki, designerskie meble, dodatki mieszkaniowe czy akcesoria: kuchenne, sportowe, zdrowotne i multimedialne. Ze względu na rozmieszczenie ekranów reklamowych w poczekalniach i przed gabinetami, reklamodawcy mają zagwarantowane, że ich reklama będzie oglądana przez szeroką publiczność co zwiększy liczbę klientów. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklama zakupów w sklepach Tchibo i Auchan 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Reklamy w sieciach medycznych Lux Med i Medicover, ze względu na niezwykle szeroką gamę odbiorców, pełnią różne funkcje i spełniają różne cele – od promocji produktów po prewencję, co widoczne staje się przy kampaniach plastrów leczniczych Nextcare firmy 3M, pasty do zębów Blendamed czy wspierających odporność soków Dr Witt. Możliwości twórcze zastosowanego przy reklamie medium, takie jak elementy wizualne z połączeniu z dynamicznym ruchem oraz zwięzłą historią nadają emitowanym treściom głębszego znaczenia. Odwołania do zdrowego stylu życia oraz emocjonalne znaki-symbole zawarte w spotach generują u konsumentów multisensoryczne doznania przez co wzmagają chęć zakupu produktu, zwłaszcza, że obrazy są prezentowane odbiorcom w bardzo sprzyjającym dbałości o zdrowie otoczeniu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 Kampanie reklamowe plastrów 3M Nextcare, pasty do zębów Blendamed

Reklama soków Dr Witt oraz Magazyn Sukces 

Różnorodność treści reklamowych emitowanych na nośnikach w placówkach Lux Med i Medicover oraz ich urozmaicony przekaz przy wykorzystaniu najnowszych technologii sprawiają, że spoty oglądane są chętnie, z zainteresowaniem i w całości, co sprzyja ich zapamiętaniu. W reklamach emitowanych w Lux Med i Medicover istotny jest zwrot uwagi nie tylko na odpowiedni produkt, ale na odpowiedni produkt dla odpowiedniego odbiorcy. Wypowiedzi skierowane bezpośrednio do klienta wywołują u niego poczucie wyłączności w odbiorze spotu i wyjątkowości, co potwierdza reklamujący się w centrach Lux Med i Medicover miesięcznik Sukces – „to magazyn ludzi wyjątkowych” i z pewnością dla wyjątkowych czytelników. 

Reklamowane w miejscu powszechnego zaufania – przychodni medycznej – towary i usługi  silnie oddziałują na odbiorcę i wywołują przeświadczenie o nabyciu produktu, jako, że kojarzone są z bezpieczeństwem i odpowiedzialnością. Przekonały się o tym dbające o zaufanie klientów firmy deweloperskie, banki i towarzystwa ubezpieczeniowe, które regularnie korzystają z tej przestrzeni reklamowej. 

 Reklama ATAL Nieruchomości i Compensa

Innowacyjność reklamy w placówkach Lux Med i Medicover polega na jej masowym zasięgu, co gwarantuje dochodowy sposób przekazu reklamowego. Jako, że z usług  tych centrów korzystają miliony ludzi, skala dotarcia do odbiorców w całym kraju jest ogromna. Nośniki w placówkach medycznych są wygodnym i elastycznym medium reklamowym ze względu na powszechność i łatwość z jaką wiadomość dociera do widzów, należy także zaznaczyć, iż jest to jedyna dozwolona forma reklamy w prywatnych przychodniach. 

Inwestycja w reklamę to słuszny kierunek, gdyż pomaga budować oraz utrwalać wizerunek firmy w godnym zaufania miejscu, a przy ogromnej skali dotarcia gwarantuje szybki zwrot z inwestycji.