Film #LookBeyondBorders w finale prestiżowego konkursu The Lovie Awards

Wyjątkowy film Amnesty International, dla którego inspiracją był eksperyment dowodzący, że 4-minutowy kontakt wzrokowy zbliża ludzi bardziej niż cokolwiek innego, dostał się do finału prestiżowego konkursu The Lovie Awards. #LookBeyondBorders ma szansę na nagrody aż w dwóch kategoriach sekcji...
O autorze
1 min czytania 2016-09-20

…Internet Video: „Live Experiences” oraz „Best Editing”. O zwycięzcach zadecyduje publiczność – otwarte głosowanie trwa do 22 września. Zagłosować można pod linkiem.

Lovie Awards jest prestiżowym i unikalnym w skali europejskiej konkursem organizowanym przez The International Academy of Digital Arts and Sciences, który honoruje najbardziej innowacyjne prace stworzone do zaistnienia w Internecie – są to więc projekty stron internetowych, reklamy online, mobile oraz Social Media a także spoty i aplikacje. Zwycięzcy 6 edycji Lovie Awards, wyłonieni w drodze internetowego głosowania, zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali rozdania nagród 27 września w Londynie.

#LookBeyondBordes to filmowy eksperyment, w którym wzięli udział ludzie z różnych klas społecznych, o innych pasjach i zawodach. Byli to z jednej strony Europejczycy, m.in. Polacy, Włosi, Niemcy, Belgowie, z drugiej uchodźcy przebywający na terenie Europy nie dłużej niż kilka miesięcy. Ich zadaniem było patrzenie sobie w oczy przez 4 minuty. W wyniku takiego kontaktu wzrokowego okazało się, że na ich twarzach szybko pojawiały się emocje. Choć był to eksperyment trwający zaledwie dwa dni, a przeprowadzono go w Berlinie, niedaleko Checkpoint Charlie, mówiono o nim na całym świecie. Artykuły na jego temat opublikowały najważniejsze, czytane przez setki milionów ludzi media takie jak CNN, Huffington Post, India Today i wiele innych.

Pomysł eksperymentu i filmu narodził się w Polsce. Do inicjatywy Amnesty International Polska dołączył Sekretariat Międzynarodowy w Londynie, a także inne sekcje krajowe tej organizacji. Dzięki temu film wystartował w Internecie równolegle w wielu krajach m.in. Polsce, Niemczech, Czechach i na Węgrzech. Wiemy, że stał się inspiracją do stworzenia kolejnych eksperymentów na całym świecie, które już niedługo będzie można zobaczyć w Internecie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za koncepcję i kreację filmu odpowiadała agencja DDB&Tribal. Spot wyreżyserował Bartosz Dombrowski z Papaya Films zaś operatorem został Kuba Kijowski. Za działania PR w ramach projektu odpowiadała agencja Big Picture. Wszystkie agencje zaangażowały się w pracę pro-bono.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się