Zawód: Event manager (Kariera w marketingu)

Zawód: Event manager (Kariera w marketingu)
Kim jest event manager? Jakie umiejętności powinien posiadać i co należy do jego obowiązków? Jak wyglądają zarobki na tym stanowisku? W naszym cyklu przybliżamy szczegóły i ciekawostki dotyczące konkretnych zawodów. Tym razem zajmiemy się stanowiskiem event managera.
O autorze
24 min czytania 2016-10-04

1. Michał J. Olszewski, Senior Event Manager, WALK Events
2. Jacek Kłopotowski, Project Execution Director, Imagine Nation / Focus Media Group
3. Aneta Burda–Kamińska, Event Director w Agencji VMR
4. Adriana Piekarska, CEO, Exclusive Event
5. Jacek Żerdziński, Event director w MAKATA Creative Group
6. Magdalena Wyrzykowska, Head of Production, EMLAB
7. Anna Beszczyńska, Senior Event Manager, Allegro
8. Tomasz Groń, Event Manager w agencji Hula Events
9. Małgorzata Sieradzan, Event Manager, MPLUSM i Ministry of Creativity
Drugą część artykułu przeczytasz tu >
Trzecią część artykułu przeczytasz tu >
Zobacz pozostałe odcinki cyklu Kariera w marketingu>

Michał J. Olszewski
Senior Event Manager, WALK Events

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak zostałeś event managerem?

Po sznurku do kłębka. Już szukając swojej pierwszej pracy wiedziałem, że chcę związać się z marketingiem czy szeroko rozumianą reklamą. Nie brałem pod uwagę żadnych innych zajęć. Oczywiście przy starcie nie miałem najmniejszego pojęcia o tym, czym dokładnie chciałbym się zajmować, a o samych eventach nawet jeszcze nie słyszałem. Po długich poszukiwaniach trafiłem do agencji specjalizującej się w outdoorze i ambientach. Tam zetknąłem się z pierwszymi małymi eventami. Nie od razu była to miłość. Musiałem jeszcze przejść przez kilka agencji i kilka bardzo różnych stanowisk, aby zrozumieć, że wszystko, co najbardziej mnie kręci jest zaklęte w dwóch słowach – „event marketing”.

Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Bardzo różnie w zależności od firmy, jej wielkości i specjalizacji. Najczęściej jednak trzeba przejść klasyczną amerykańską ścieżkę kariery: od gońca do prezesa – czyli zacząć od stażu czy praktyki. Później decydują już tylko predyspozycje i pasja do tego, co się robi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co należy do obowiązków event managera?

Detale. Świat idealny to zbiór dopracowanych szczegółów. Zadaniem event managera jest panowanie nad nimi i umiejętne zarządzanie. To trochę jak z dyrygentem i orkiestrą. Event manager musi mieć pełen ogląd całości przygotowywanego wydarzenia, a jego rola powinna ograniczać się do umiejętnego rozdzielania zadań i obowiązków oraz egzekwowania efektów. Przy czym ważne jest, aby zdobyć posłuch zespołu i podwykonawców oraz stać się dla nich autorytetem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kogo poszukuje się na stanowisko event managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Eventowcy to ludzie znający się na wszystkim – pracujemy dla klientów z każdego rodzaju branży i każdego musimy potrafić zrozumieć oraz odpowiedzieć na jego potrzeby.

W świecie eventów, które są żywym, wierzgającym organizmem nie ma możliwości, aby trzymać się jakichś jasno określonych żelaznych zasad. Ważna jest intuicja i pewnego rodzaju zmysł, pozwalający już na etapie planowania wyobrazić sobie wielopoziomową mapę wszystkich, nawet najdrobniejszych składowych wydarzenia.

Kolejna jest refleksyjność, czyli w moim rozumieniu – świadomość konsekwencji oraz następstw zdarzeń i jest to jedna z najważniejszych cech, które musi posiadać event manager.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

Ciągły rozwój. Dzięki dużemu zróżnicowaniu projektów, przy których pracujemy, na każdym kroku dowiadujemy się czegoś nowego i ciągle poszerzamy swoje kompetencje. Tempo i dynamika pracy są tak nakręcające, że da się iść tylko do przodu. Moimi ulubionymi elementami w tej pracy są wyzwania i ludzie, którzy stawiają im czoła. „Ludzie z żelaza” – niezłomni, często pracujący setki godzin prawie bez snu, swobodnie poruszający się w kryzysie, nigdy nie tracący głowy, a jednocześnie kreatywnie rozwiązujący problemy i co najważniejsze – potrafiący zawczasu im przeciwdziałać. To właśnie praca z osobami stanowiącymi prawdziwy zespół, który walczy o wspólny sukces, który się wzajemnie uzupełnia i wspiera jest dla mnie esencją satysfakcji z wykonywania tego zawodu. Taką też satysfakcję daje mi team WALK Events.

Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?

Trudności, minusy? Są tylko wyzwania, a tych jest bardzo dużo, w kółko, bez przerwy.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Bywa, że bardziej znane agencje płacą mniej niż pozostałe. Niektóre mają systemy prowizyjne, inne nie. Według moich obserwacji nie ma zasady. Jest to natomiast kwestia priorytetów na danym etapie kariery. Zwłaszcza na początku warto „zainwestować” i wybrać miejsce, gdzie „przyrost” wiedzy oraz zdobywanego doświadczenia nie koniecznie będzie wprost proporcjonalny do zarobków. Później na wynagrodzenie wpływ ma przede wszystkim eventowe portfolio. Doświadczony event manager na etacie może zarabiać w przedziale 3.000-10.000 zł. Wpływ na to mają m.in. rodzaj i wielkość agencji oraz typ realizowanych przez nią eventów.

Gdzie szukać pracy jako event manager?

Osobiście odradzam małe firmy. Warto ubiegać się o angaż w agencjach, które realizują duże, złożone projekty. Nawet jeśli nie szukają pracowników na etat to bardzo często potrzebują koordynatorów na samą realizację. Po kilku wspólnych projektach najlepsi często zostają na stałe.

Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Zawsze być o krok przed innymi, śledzić trendy, nowe technologie, branżę, a jednocześnie mieć otwarty umysł, aby nie bazować wyłącznie na gotowych rozwiązaniach, tylko ciągle tworzyć nowe i tym samym stawać się pionierem. Przyda się to i w pracy, i w życiu.

———————————————————–

Jacek Kłopotowski
Project Execution Director, Imagine Nation / Focus Media Group

Jak zostałeś event managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Karierę eventową zacząłem na studiach, w organizacji studenckiej odpowiadałem za organizację juwenaliów. Praca zawodowa zaczęła się od samych podstaw – pierwsze kroki stawiałem jako stage hand i crew, czyli obsługa techniczna eventów. Z czasem przychodziły coraz bardziej odpowiedzialne zadania, od nadzoru nad realizacjami mniejszych wydarzeń w roli supervisora po większych klientów – dziś odpowiadam za kilkumilionowe budżety.

Branża eventowa wciąż dynamicznie się rozwija, ale brakuje jej jednolitych struktur – każda agencja rządzi się swoimi prawami, tylko duże agencje mają ustalone szczeble kariery. Dla przykładu, w Imagine Nation każda mniej doświadczona osoba zaczyna na stanowisku Event&Field Executive (to stanowisko egzekucyjne), podlegając Project Managerowi. Następne szczeble to Junior Project Manager i Senior Project Manager. Równolegle wyodrębnione są stanowiska producenckie, których zakres obowiązków nawiązuje do obowiązków event managera.

Co należy do obowiązków event managera?

Bierze na swoje barki koordynację całego wydarzenia, na które składa się wiele elementów – to trochę jak układanie dużych i nie zawsze pasujących do siebie klocków, które muszą zostać ustawione w odpowiednim miejscu i kolejności, żeby konstrukcja była stabilna i się nie zawaliła. W eventach takimi elementami układanki są dostawcy i partnerzy – np. hotele, transport, technika sceniczna, artyści.

Kogo poszukuje się na stanowisko event managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

W obecnym trendzie, przy dynamicznym rozwoju branży, ciągłym odkrywaniu nowych technologii i implementowaniu ich w eventach, poszukiwane są przede wszystkim osoby kreatywne, potrafiące łączyć ze sobą różne dziedziny: sztukę, design, nowe technologie, digital. Każdy dobry eventowiec powinien więc być wielozadaniową jednostką znającą się na każdym zagadnieniu, którym zarządza przed i w trakcie eventu – są to m.in. multimedia, scenografia, światło, dźwięk, catering – to pozwala skutecznie zarządzać i minimalizuje ryzyko. Do tego dochodzi orientacja w przepisach prawa, czyli umowy oraz kontrakty, ustawa o imprezach masowych, prawach autorskich, zasady BHP i przeciwpożarowe. Wg badania Forbesa, event manager jest na 5. miejscu w rankingu najbardziej stresujących zawodów, zaraz za służbami mundurowymi. Kluczową umiejętnością jest radzenie sobie ze stresem – to nieodłączna część naszej pracy.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

Praca eventowca polega według mnie na ciągłym odkrywaniu – każdy event wymaga innego przygotowania, planowania czy znalezienia innych rozwiązań. W tak dynamicznym świecie zatrzymanie się powoduje pozostanie w tyle, to praca w ciągłym ruchu, dosłownym i umysłowym. Do tego dynamika branży i rozwój technologii pozwalają przekraczać kolejne granice, dzięki czemu za każdym razem możemy stać się pionierami danego rozwiązania.

Jakie są największe trudności/minusy, a jakie plusy tej pracy?

Minusem są częste wyjazdy – długie nieobecności, noclegi w hotelach, nocne montaże i demontaże, realizacje niezależnie od pogody. Żadne planowanie nie pomoże, gdy przez tydzień na montażu leje deszcz…

Z drugiej strony, ekipy produkcyjne to zazwyczaj zgrane zespoły o podobnej pasji do pracy – atmosfera to duży atut tej pracy. Niejednokrotnie eventowcy oglądają więcej niż inni – wchodzimy tam, gdzie normalnie nie można wchodzić, robimy rzeczy, o których inni nawet by nie pomyśleli, jesteśmy zawsze pierwsi i zawsze wychodzimy ostatni.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Przeglądając raporty i analizując wynagrodzenia wewnątrz agencji mogę stwierdzić, że zarobkowo nasza branża rozwija się w dobrą stronę. Choć nadal średnie wynagrodzenia nie wychodzą specjalnie poza średnią krajową i mieszczą się w granicy 4-5 tys. zł, to często nie uwzględnia się w statystykach prowizji, które otrzymują event managerowie w większości agencji.

Gdzie szukać pracy jako event manager?

Oprócz agencji eventowych, managerów w tym zakresie poszukują również firmy – coraz więcej firm posiada w swoich strukturach funkcje związane z eventami. Dotyczy to głównie branż, w których stawia się na bezpośredni kontakt z konsumentem – przede wszystkim FMCG.

Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Żeby pracować w eventach, trzeba być albo szalonym, albo to naprawdę kochać. Jeżeli ktoś nie jest pewny co do jednego lub drugiego, to nie powinien spodziewać się sukcesów w tej branży. Należy unikać mylnego wyobrażenia o pracy eventowca wynikającego z patrzenia jedynie na efekty końcowe – trzeba widzieć cały proces tworzenia i wyzwań z tym związanych. Z drugiej strony to praca dająca niesamowicie dużo satysfakcji, pozwalająca odkrywać świat, odkrywać siebie i pokonywać bariery.

———————————————————–

Aneta Burda–Kamińska
Event Director w Agencji VMR

Jak zostałaś Event Directorem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Na początku swojej kariery zajmowałam się organizacją eventów jako freelancer. Pewnego dnia otrzymałam zaproszenie do współpracy od agencji VMR. Wspólna praca podczas eventu wypadła tak dobrze, że zaproponowano mi stanowisko Event Directora i możliwość stworzenia własnego zespołu. I tak oto zostałam tam do dzisiaj. Jeśli chodzi o szczeble kariery na tym stanowisku to wszystko tak naprawdę zależy od firmy i jej wewnętrznej organizacji.

Co należy do obowiązków Event Directora?

Jako Event Director nadzoruję realizację wydarzenia na każdym jego etapie – od pomysłu do całkowitej realizacji. Ze mną konsultowane są najdrobniejsze elementy i wszystkie pojawiające się zmiany. Mam także stały kontakt z klientem. Do moich obowiązków należy również organizacja pracy w dziale i zarządzanie całym zespołem. Dlatego tak ważne jest, aby Event Director, oprócz umiejętności organizacyjnych, posiadał także umiejętności interpersonalne.

Kogo poszukuje się na stanowisko Event Director? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Osoby, które chcą się realizować w tym zawodzie powinny być przede wszystkim samodzielne i dobrze zorganizowane. Istotna jest także łatwość nawiązywania kontaktów oraz umiejętność słuchania innych. Empatia, to bardzo ważny element naszej codziennej pracy, który pozwala lepiej zrozumieć innych ludzi i ich potrzeby. Umiejętność dostosowywania się do każdej sytuacji i wielozadaniowość to kolejne cechy, o których należy wspomnieć. Dodatkowo liczy się także kreatywność oraz poczucie estetyki – podczas organizacji eventu ważny jest przecież każdy szczegół.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy Event Directora?

Adrenalina, ale w takim pozytywnym znaczeniu. Uwielbiam, kiedy wokół mnie dużo się dzieje, ciągle coś się zmienia, czyli po prostu nie ma nudy. W swojej pracy nieustannie poznaję nowych ludzi, odkrywam nowe miejsca, podejmuję nowe wyzwania. To wszystko pozytywnie mnie nakręca do dalszych działań i dlatego tak bardzo lubię to, co robię.

Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?

Minusem tego zawodu może być konieczność ciągłej dostępności. Zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba pracować w godzinach nocnych, a nasz czas pracy często znacznie się wydłuża. Mimo wszystko zawsze jestem pozytywnie nastawiona do kolejnego zadania, dzięki czemu jest ono dla mnie przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.

Zdecydowany plus tej pracy to uczucie, kiedy podczas eventu widzisz zadowoloną twarz Klienta i wiesz, że wszystko poszło zgodnie z planem. To także sytuacje, w których nawiązujesz nowe kontakty z współpracownikami, których zapraszasz do projektu oraz analizujesz, planujesz, wizualizujesz, tworzysz coś nietypowego i ostatecznie realizujesz swoje pomysły.

Spotkania, kontakt z ludźmi, kreatywna atmosfera – to wszystko sprawia, że ten zawód jest tak fascynujący.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Zarobki na tym stanowisku są bardzo zróżnicowane. Tak naprawdę składa się na nie wiele elementów, wśród których można wymienić takie jak: doświadczenie, zakres działań, a także umiejętności negocjacyjne. Mogę tylko powiedzieć, że warto. 🙂

Gdzie szukać pracy jako Event Director?

W agencjach eventowych, interaktywnych, reklamowych, a także podczas organizacji różnego rodzaju festiwali i wydarzeń kulturalnych.

Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać Event Managerami?

Osoba, która chce w przyszłości zostać event managerem, przede wszystkim powinna interesować się branżą eventową i na bieżąco śledzić najnowsze trendy. Obserwowanie i analizowanie ważnych wydarzeń i dużych eventów to podstawa tej pracy. Taka osoba powinna nauczyć się uważnie patrzeć i zauważać nawet najdrobniejsze szczegóły.

Dodatkowo, polecam zaprzyjaźnić się z matematyką. Event manager musi umieć dobrze liczyć!

———————————————————–

Adriana Piekarska
CEO, Exclusive Event

Jak zostałaś event managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Eventy to moje życie, wiedziałam to już jako 20 latka. Dlatego jedyne co mogę powiedzieć to to, że zostałam event managerem z pasji. Z miłości do wyzwań i radości z sukcesów. Z satysfakcji tego, co się robi i jak spełnia się oczekiwania klientów. W moim przypadku kariera potoczyła się w sposób wydawałoby się prosty – z roli koordynatora eventów zewnętrznych stałam się w krótkim czasie samemu sobie sterem, żeglarzem i okrętem. Założyłam własną firmą i ryzykując wiele podjęłam wyzwanie organizowania spektakularnych i jedynych w swoim rodzaju widowisk.

Co należy do obowiązków event managera?

Rekrutując nowe osoby do swojej firmy często spotykam się z przekonaniem ze strony kandydatów, że praca przy eventach to ciąg nieustających wyjazdów, podróży, spotkań z gwiazdami i generalnie dobrej zabawy. Prawda jest niestety zupełnie inna. Praca przy organizacji wydarzeń to przede wszystkim cały proces tworzenia strategii, kreacji, zarządzania projektem i relacjami z klientem. To umiejętność zaproponowania klientowi dokładnie tego, co potrzebuje, z tym jak ja to nazywam – efektem WOW. Wyjątkowe miejsce, zaskakujący scenariusz. Trzeba być zawsze 3 kroki przed oczekiwaniami klienta. To ciężka praca, za którą stoi sztab ludzi ciężko pracujących nad stworzeniem unikalnych doświadczeń uczestników eventu. Dziś pracuję nad tym, aby oprócz samego eventu dostarczać klientom wartość dodaną z samej imprezy – czyli to wszystko, co mieści się pod pojęciem event marketingu. Ale o tym niebawem…

Kogo poszukuje się na to stanowisko? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Na pewno osób niesztampowych, z głową pełną pomysłów i inspiracji z różnych dziedzin. Kreatywnych, śmiałych, takich, które nie boją się wyzwań, często ryzykantów. Z drugiej strony potrzebne są umiejętności twarde w zakresie doskonałej organizacji pracy, skrupulatności, umiejętności pracy pod presją czasu. Niezwykle cenna jest umiejętność radzenia sobie z emocjami klientów, presją otoczenia i podejmowanie szybkich i trafnych decyzji

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

W moim przypadku fakt, że tworzę. Za każdym razem event tworzony jest na miarę – potrzeb i celu biznesowego klienta. Nie wyobrażam sobie sprzedawania dwa razy tego samego scenariusza. W mojej firmie od lat realizuję jeden cel – stworzenie niezapomnianego doświadczenia i spotkania z marką klienta. Bezpośredniego kontaktu z odbiorcą nie da się zastąpić w żaden sposób. To buduje lojalność, to zapada w pamięć, to buduje relacje. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy dziś wiodącą firmą marketingu eventowego w Polsce i to jest to, co powoduje, że co dzień rano budzę się z nową energią do pracy.

Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?

Wszystko zależy od czasu i sytuacji życiowej, w jakiej się znajdujemy. Praca ta wymaga ogromnego poświęcenia – ja zwykłam mówić, że nie pracuje się tu od 8 do 16. Często będąc gdzieś zupełnie prywatnie wpadam na pomysł, który następnie przenoszę na scenariusz realizowany dla klienta. Obserwuję, analizuję cały czas. Mając własną firmę pracuję non stop mimo, że nie jestem na produkcji, ani nie analizuję scenariusza. To także wyjazdy, czuwanie nad kilkoma realizacjami w tym samym czasie powoduje, że czasem po prostu i po ludzku jest ciężko. Z drugiej strony obserwowanie efektu końcowego, uśmiechu malującego się na twarzy klienta po zakończonej produkcji – motywacja, adrenalina i satysfakcja są w tych chwilach bezcenne i to są największe plusy tego zawodu.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Ciężkie pytanie. Wynagrodzenie uzależnione jest od stażu pracy, doświadczenia oraz kalibru agencji. Nie chciałabym rzucać konkretnymi kwotami, gdyż w mojej firmie zarobki są ustalane bardzo indywidualnie, a z kolei wiedzy odnośnie innych agencji i ich sposobu wynagrodzeń – nie mam. Gdzie szukać pracy jako event manager?

Oczywiście w agencjach eventowych, ale nie tylko, bo i w obiektach gastronomicznych i w przestrzeniach eventowych, czy też firmach / korporacjach, gdzie są specjalne działy eventowe.

Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Żeby nie bali się tego, by odnieść sukces. Aby nie bali się wyjścia poza swoją strefę komfortu i wyrzucili ze słownika słowa „nie da się”, „nie dam rady”. W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, a ciężka praca oraz pokonanie strachu przed nieznanym, może być początkiem cudownej przemiany. Bo przecież, „Kto nie ryzykuje, nie pije szampana”…

———————————————————–

Jacek Żerdziński
Event director w MAKATA Creative Group

Jak zostałeś event directorem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Mogę to opisać w kilku krótkich słowach… pasja, zaangażowanie, szczęście. Mój przypadek to klasyczna piramida. Los chciał, że zbliżyłem się do eventów 15 lat temu trafiając do agencji, w której zacząłem wspierać, a z czasem również produkować pokazy mody. Późniejsze miejsca pracy i wykształcenie związały mnie już w pełni świadomie z marketingiem i zarządzaniem projektami, przy których mogłem się rozwijać.

Kierownik planu, inspicjent, event manager to funkcje, które przez długie lata pełniłem na różnorodnych produkcjach eventowych, czy też planach zdjęciowych i filmowych. Zawsze powtarzam moim współpracownikom, że naszym zadaniem jest poznać sztukę tak, aby można było ją opowiedzieć samemu i w pełni przeżyć. Ma to odzwierciedlenie w poznawaniu wszystkich szczegółów naszej profesji. W moich oczach dobry event manager to specjalista posiadający rozległą wiedzę techniczną, scenograficzną i produkcyjną pozwalającą złożyć wszystko w jedną całość w odpowiednim czasie i w odpowiedni sposób. Na swojej drodze zawodowej zawsze dociekałem każdego, najdrobniejszego elementu tak, aby móc rozmawiać z moimi podwykonawcami jak równy z równym, a nie tylko jako zamawiający. Myślę, że ten upór i pragnienie poznania środowiska, którym się otaczam oraz współpraca z fantastycznymi osobami posiadającymi ogromną ilość pozytywnej energii pozwoliły mi znaleźć się w miejscu, w którym jestem teraz.

Co należy do obowiązków event directora?

Miałem przyjemność tworzyć dział eventowy w MAKATA Ceative Group od podstaw, dlatego mój zakres obowiązków zapewne różni się nieco od zakresu obowiązków typowego event directora w agencji. Moim zadaniem jest nie tylko zarządzanie zespołem, budżetami i koordynacja realizowanych w danym momencie projektów. W zakres moich obowiązków wchodzi również budowanie świadomości marki MAKATA. Wchodząc na rynek z dość niewielką wówczas, w porównaniu do konkurencji, infrastrukturą przeszliśmy długą drogę, zanim zaczęliśmy zdobywać dużych, prestiżowych klientów. Ta ciężka, wielowymiarowa praca pozwoliła nam znaleźć się w tym punkcie, w którym teraz jesteśmy i jestem z tego dumny.

Z uwagi na to, że nadal lubię pracę „u podstaw”, cały czas również aktynie uczestniczę we wszystkich projektach, które jako MAKATA realizujemy. Biorę czynny udział w negocjacjach, zdobywam nowych Klientów i czuwam nad odpowiednią realizacją powierzonych nam zleceń.

Kogo poszukuje się na to stanowisko? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Dobry event director to osoba, która łączy w sobie wiele różnych umiejętności. Do najważniejszych z nich należą świetna organizacja pracy, skrupulatność, wysokie kompetencje negocjacyjne, jak również umiejętność zarządzania ludźmi. Jednocześnie niezwykle ważne są tu charyzma, błyskotliwość i otwartość na zmiany. Strategiczne myślenie i świadomość tego jak funkcjonuje firma przydają się w codziennej pracy.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event directora?

Tworzenie za każdym razem czegoś wyjątkowego i radość z wykonanej pracy. Czuję satysfakcję, gdy mogę obserwować i współuczestniczyć w realizacjach, jednocześnie obcując z ludźmi, którzy czerpią radość z tego co robią i gdzie się aktualnie znajdują. Cieszy mnie również możliwość dzielenia się moją wiedzą z zespołem.

Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?

Najczęściej można mnie zobaczyć uśmiechniętego, bo minusy to margines mojego życia. Oczywiście można by mi zarzucić, że za dużo pracuję lub za mocno angażuję się w działania firmy, ale jestem przekonany, że bez bliskich relacji pomiędzy osobami zarządzającymi a zespołem, niczego się nie osiągnie. Ważne jest, by odnaleźć w tym związku symbiozę, a ja ją osiągnąłem.

Rentowność poszczególnych projektów, relacje z Klientami, sytuacja na rynku eventowym, czy też depcząca nam po piętach konkurencja to oczywiście strefy naszych codziennych zmagań, które mogą przynieść dobre lub niekiedy trudniejsze momenty. Na szczęście dzięki otoczeniu właściwych ludzi i tworzeniu wspólnie z nimi nowych możliwości, możemy czuć się pewnie.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

To najciekawsze pytanie dla czytelnika, lecz chyba najtrudniejsze dla odpowiadającego. Zarobki event directora to kwota stanowiąca połącznie wielu czynników finansowych firmy, stanowiąca bezpośrednie przełożenie na realizowane projekty, jak i strategię firmy. Wynagrodzenie event directora zazwyczaj związane jest z systemem podzielonym na podstawę i prowizję. Podstawa określa poziom zobowiązań i odpowiedzialności, a prowizja wymierne skutki działań. Dwa lata temu Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR w badaniu płac w branży komunikacji marketingowej określiło średnie wynagrodzenie osoby na stanowisku event directora na poziomie 9200 zł brutto*. Myślę, że tę kwotę można potraktować jako pewnego rodzaju punkt odniesienia na początku kariery, reszta zależy tylko od Ciebie.

Gdzie szukać pracy jako event director?

W agencjach eventowych oraz bezpośrednio po stronie klienta, w wewnętrznych działach eventowych firm. Warto również śledzić grupy tematyczne na Facebooku poświęcone właśnie osobom poszukującym pracy w szeroko pojętej branży MICE. Niejednokrotnie firmy posiadają również specjalne zakładki Kariera na swoich stronach internetowych, gdzie regularnie publikują informacje na temat aktualnie prowadzonych rekrutacji. Ze swojego doświadczenia mogę jednak powiedzieć, że dobry event director nie musi szukać pracy, zazwyczaj to ona sama go znajduje.

Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

W pierwszej kolejności skupiłbym się na ich miejscu na pozyskaniu wiedzy wszelakiej. Niech nikt nie znajdzie u nich braków, które może wykorzystać. Każdy z podwykonawców powinien czuć, że rozmawia z osobą, która wie czego chce i co najważniejsze, wie jak określona rzecz ma być wykonana. Nie jesteśmy accountami, których praca polega czasami na przysłowiowym „kopiuj, wklej” i czekaniu na rozwój sytuacji. Dobry event manager powinien doskonale znać temat, z którym się mierzy. To pozwoli mu widzieć cały projekt zarówno w szerokim, jak i bardzo wąskim zakresie. Należy także nieustannie obserwować rynek, poznawać nowinki i ciekawostki z Polski oraz z zagranicy. Należy rozwijać swoje silne strony i poznać te słabe, które warto wzmacniać – a każdy je ma.

———————————————————–

Magdalena Wyrzykowska
Head of Production, EMLAB

Jak zostałaś event managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

To bardzo specyficzny zawód, którego moim zdaniem należy uczyć się od podstaw. Zawsze uważałam się za osobę bardzo zorganizowaną, potrafiącą szybko podejmować decyzje i brać za nie pełną odpowiedzialność, praca event menagera wydawała się być strzałem w dziesiątkę. Od początku nie chciałam pracować przy biurku w dużej korporacji, lubię jak dużo się dzieje, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania. Planowanie kariery w zawodzie event managera rozpoczęłam od wyszukania potencjalnych agencji, gdzie mogłabym zacząć przygodę z eventami. Moje początki to stanowisko praktykantki.  Wykonywałam wtedy prace mające na celu wsparcie teamu eventowego. Późniejsza droga była już dość standardowa: junior event manager, event manager aby zostać szefem zespołu produkcji. Właśnie dotarło do mnie, że ominęłam stanowisko senior event managera. 🙂 Cóż, czasami trzeba skoczyć na głęboką wodę. 🙂

Co należy do obowiązków event managera?

Przyznam, że szczegółowa lista obowiązków event managera chyba nie istnieje, z uwagi na to, jak różne są projekty i podejmowane przy nich działania. Można jednak wymienić kilka zadań, bez których nie możemy mówić o zawodzie EM.

Dobór i koordynacja pracy poddostawców to jeden z kluczowych obowiązków na tym stanowisku. Event tworzą ludzie, firmy z którymi współpracujemy, od cateringu poprzez scenografię na technice eventowej kończąc. Aby projekt toczył się w swoim rytmie i zgodnie z planem, wszyscy dostawcy z event managerem na czele muszą tworzyć zgrany team.

Kolejny element, który jest bardzo ważny z perspektywy eventów, to praca z harmonogramem i dotrzymywanie wcześniej założonych terminów. Event jest bardzo specyficznym projektem, w którym nie uda się przesunąć daty po zaproszeniu gości, dlatego dobre planowanie i pilnowanie timingów jest kluczowe.

Jako wisienka na torcie – rola eksperta w relacji z Klientem. Jako event manager powinniśmy dawać klientowi rozwiązania, popychać go w kierunku innowacyjności, sami śledzić trendy, aby później móc zaprezentować je w naszych ofertach i tym samym potwierdzać na każdym kroku naszą eksperckość w tej dziedzinie.

Kogo poszukuje się na stanowisko event managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Na tym stanowisku sprawdzają się osoby zorganizowane, które potrafią działać pod presją czasu. Liczy się również umiejętność pracy nad kilkoma projektami jednocześnie. Opanowanie oraz chłodna ocena sytuacji w wielu przypadkach stają się nieocenionymi cechami event managera. W mojej opinii najważniejszą umiejętnością jaką powinna posiadać osoba na tym stanowisku jest elastyczność i szybkie dostosowywanie się do zmian. Event ma to do siebie, że jest dynamicznym tworem, który zmienia się w czasie, a naszym zadaniem jest szybka adaptacja do nowych warunków, tak aby event nie stracił na jakości. Może w tym pomóc opracowywanie planu B na wypadek np. deszczu. EM wymienia informacje zarówno z klientem jak i poddostawcami, dlatego sprawna komunikacja może być w tym wypadku nieocenionym atutem. Podczas organizacji eventu pojawia się wiele zadań do wykonania, ważne jest ustalanie odpowiednich priorytetów i podział pracy w taki sposób aby zachować terminowość. Dbałość o szczegóły i wyczucie estetyczne odgrywają znaczącą rolę, gdyż detale potrafią tak samo pogrążyć event jak i z najmniejszej produkcji uczynić bardzo wartościowe wydarzenie.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

Codziennie wyzwania. Każdy dzień przynosi nową porcję zadań, z którymi trzeba się zmierzyć. Różnorodność funkcji, jakie musimy spełniać nie pozwala się nigdy nudzić. Zwykle projekty eventowe trwają kilka miesięcy, więc możemy liczyć na szybką satysfakcje z włożonej pracy, nie musimy wyczekiwać na pierwsze sukcesy latami. 🙂 Środowisku naszej pracy jest daleko od korporacyjnej hierarchii, każdy traktuje drugą osobę jako partnera w tworzeniu wspólnego celu. Poza tym wciąż jesteśmy w biegu, ja to uwielbiam, ale na pewno nie każdemu taki zawód by odpowiadał. 🙂

Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?

Minus to zdecydowanie bardzo duży poziom stresu, który trudno jest zniwelować. Presja czasu i mnogość zadań przy przygotowywaniu eventów generuje napięcie, z którym trzeba sobie poradzić. Musimy być dyspozycyjni, pracować w nienormowanym czasie, również w weekendy. Jeżeli ktoś marzy o pracy 9-17 niestety może szybko się rozczarować. 🙂

Plusy to wspominana już przeze mnie różnorodność wykonywanych zadań, możliwość pracy kreatywnej, z różnymi ludźmi. W tej pracy zdecydowanie można się zainspirować poprzez kontakt z wieloma pasjonatami. Nie sposób się nudzić, każdy dzień to okazja do nauczenia się czegoś nowego.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

SAR co roku publikuje raport dotyczący stawek wynagrodzenia na różnych szczeblach tego stanowiska. Warto zapoznać się z najnowszymi badaniami na ten temat. 🙂

Gdzie szukać pracy jako event manager?

Sytuacja na rynku bardzo dynamicznie się zmienia, event managerowie często zmieniają miejsca pracy, więc rekomendowałabym wysyłanie CV do agencji, które wydają nam się interesujące. Nawet jeśli w danym okresie nie prowadzą rekrutacji, prędzej czy później mogą wrócić do nas z ofertą zatrudnienia.

Przy wyborze agencji eventowej, warto zwrócić uwagę na staż danej firmy na rynku, stronę www, profile w social mediach oraz sprawdzić czy dany podmiot jest zrzeszony w SAR.

Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Zacząć od podstaw, jako wsparcie działu produkcji, aby przejść całą drogę do stanowiska event managera. To bardzo ważne, aby trochę się zahartować przed tym wymagającym zadaniem, jakim jest samodzielna produkcja eventów. Ciągła nauka i determinacja są nieocenione w tym wypadku. Dopytujmy poddostawców o rozwiązania jakie stosują, rozmawiajmy ze starszymi stażem kolegami, czerpmy wiedzę skąd się da. To gwarancja sukcesu w tym zawodzie. Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć powodzenia wszystkim osobom, które są na początku drogi i zaprosić do mojego zespołu. 🙂

———————————————————–

Anna Beszczyńska
Senior Event Manager, Allegro

Jak zostałaś event managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

W czasach, kiedy ja zaczynałam było trochę inaczej. Można nawet powiedzieć, że nie było czegoś takiego jak branża eventowa. Były agencje, które uczyły się razem ze swoimi klientami. W tej chwili przychodząc do agencji zaczynasz od stanowiska asystenta, następnie koordynatora, juniora, event managera i seniora. Jeśli jesteś bystry, chętnie się uczysz, nie boisz się wyzwań i szybko podejmujesz decyzje – to z pewnością zawód dla Ciebie. Nie ma się jednak co spieszyć z „przeskakiwaniem” kolejnych szczebli kariery – w tej branży nic nie zastąpi doświadczenia.

Co należy do obowiązków event managera?

Nie chciałabym zniechęcać potencjalnych event managerów, ale ilość rzeczy, jakie należą do naszych obowiązków jest duża. Event manager to swoisty multitasker, jeśli chodzi o planowanie, logistykę, technikę, realizację, liczenie oraz umiejętność pracy z ludźmi. Na udany event składa się wiele elementów i właśnie ta wielość kryje się w zakresie działań event managera.

Kogo poszukuje się na stanowisko event managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Najważniejsza jest umiejętność komunikacji z ludźmi – w tej branży kluczowa jest praca zespołowa. Powinieneś równie dobrze komunikować się z klientem, jak i z panem z elektrowni miejskiej, od którego zależy podłączenie infrastruktury elektrycznej Twojego eventu do zasilania miejskiego. Ważna jest umiejętność wypracowania kompromisów, empatia, a jednocześnie dbanie o własny, dobrze pojęty interes ( czyt. powodzenie eventu). Umiejętności twarde, które są niezbędę dla event managera to: prawo jazdy, znajomość języków, znajomość zagadnień techniki. Ale jeśli jesteś młody i marzysz o pracy event manager, a nie znasz się na prądzie, świetle itp – nie zniechęcaj się! Wszystkiego można się nauczyć, pod jednym tylko warunkiem – musisz chcieć się nauczyć.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

Zmienność, brak rutyny, ciągłe wyzwania, możliwość poznawania nowych ciekawych ludzi, podróżowanie ( i myślę tu również o podróżowaniu po Polsce), nauka – każdy event to nowe doświadczenie, które procentuje przy okazji kolejnej i kolejnej realizacji.

Jakie są największe trudności/minusy, a jakie plusy tej pracy?

Myślę, że dla każdego będzie to co innego, w zależności od indywidualnych predyspozycji. Trzeba na pewno mieć dużą wytrzymałość na stres oraz wykazywać umiejętność pracy pod presją czasu. Dla niektórych są to dwa elementy, których nie wytrzymują, a jest to coś, co towarzyszy nam tak naprawdę przez cały czas.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Wiele zależy od tego, w jakiej agencji pracujesz i jak kształtują się warunki finansowe w danej agencji. Duże znaczenie ma też to, czy jesteś początkującym w tej branży, czy też masz w swoim portfolio wiele różnych realizacji.

Gdzie szukać pracy jako event manager?

Myślę, że najlepiej bezpośrednio w agencjach.

Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Aby nigdy nie poddawały się nawet w najtrudniejszych momentach realizacji i przygotowań do nich. Zawód event manager to ciekawa, dająca wiele satysfakcji praca, ale ważne jest też coś, o czym wspomniałam już wcześniej. Jeśli nie będziesz mieć serca do tej pracy – nie zaczynaj! Bez niego nic nie zdziałasz.

———————————————————–

Tomasz Groń
Event Manager w agencji Hula Events

Jak zostałeś event managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Zawsze szukałem swojego miejsca tam, gdzie coś się dzieje. Na pewnym etapie życia porzuciłem marzenia o karierze aktora pokroju Brada Pitta i powiązałem swoją przyszłość z eventami i marketingiem. Jak nastolatek włączałem się w organizację różnych wydarzeń m. in. z ramienia fundacji i stowarzyszeń. W czasie studiów zdobyłem dużo przydatnej wiedzy i obycia w pracy z ludźmi, ale prawda jest taka, że temat organizacji eventów liznąłem dużo wcześniej. Skończyłem Zarządzanie, obecnie studiuję Europeistykę. Nie czarujmy się – moje studia nie miały związku z tym, czym zajmuje się teraz. Przygoda z eventami rozpoczęła się na dobre, gdy zdecydowałem się na staż w agencji. Szybko okazało się, że organizacja wydarzeń i event marketing to jest to, w czym czuję się najlepiej.

Jeśli chodzi o szczeble kariery trudno uporządkować tą kwestię. Każda agencja ma swoją strukturę, specyfikę pracy i rodzaj eventów, w których się specjalizuje. Wraz ze zdobywaniem doświadczeniem i rozwojem umiejętność, dochodzą kolejne, bardziej wymagające zadania i większa odpowiedzialność. Tak właśnie wygląda droga ku górze na tym stanowisku.

Co należy do obowiązków event managera?

Wszystko. Bardzo często event manager odgrywa istotną rolę już na etapie sprzedaży i pierwszego kontaktu z klientem. Wspólne opracowywanie koncepcji eventu, badanie potrzeb, proponowanie praktycznych rozwiązań i dostosowywanie się do oczekiwań zamawiającego. Następnie planowanie, szukanie podwykonawców, organizacja i koordynacja przebiegu eventu. Lepiej zapobiegać niż leczyć, ale w trakcie wydarzenia pojawia się wiele rzeczy, które trudno przewidzieć i wymagają szybkiego działania. Dlatego praca na tym stanowisku często wymaga wykonywania zadań specjalnych i reagowania w trybie ASAP. Event manager ma wiele wspólnego z handlowcem, koordynatorem projektów, PR’owcem, marketingowcem, ale najwięcej to chyba z superbohaterem.

Kogo poszukuje się na stanowisko event managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Odpowiedzialność, dobra organizacja pracy, umiejętność działania pod presją czasu, wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne – to podręcznikowa odpowiedź. Gdybym miał zamieścić ofertę pracy dla event managera, napisałbym, że szukam osoby, z którą dobrze się pracuje, która nie boi się wyzwań i ciągle chce robić coś nowego. Osoby, która potrafi rozwiązywać problemy, która jest kreatywna, a w dodatku sympatyczna, uśmiechnięta i łatwo nawiązuje kontakt z ludźmi.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

Przede wszystkim różnorodność. Praktycznie każdy event to coś nowego. Nie ma dwóch takich samych zleceń. Nowe pomysły, nowe rozwiązania, nowe miejsca i nowi ludzie. Nawet sytuacje kryzysowe i usterki techniczne w trakcie wydarzenia, które przysparzają sporo kłopotów, są dla mnie ciekawymi elementami tej pracy.

Jakie są największe trudności minusy a jakie plusy tej pracy?

Trudnością jest czas, którego zawsze brakuje. Nikt jeszcze nie wynalazł wehikułu czasu i nie opracował bilokacji, to największe problemy w pracy na tym stanowisku, poza tym idzie gładko. Nienormowany czas pracy to jedno. Rzadko da się zamknąć dzień roboczy między 8, a 16. Drugą kwestią jest intensywność pracy w czasie gorących okresów na rynku eventowym. Są takie zlecenia, gdzie sypia się po parę godzin, przez kilka dni w tygodniu

Branża eventowa jest oparta na ludziach i to jej największy plus. Nie da się zajmować organizacją wydarzeń w pojedynkę. Zawsze potrzebny jest zespół, osoby, na które mogę liczyć. Nowe twarze, nowe kontakty, nowe charaktery. Praca event managera pozwoliła mi nawiązać wiele wartościowych znajomości, nie tylko od strony zawodowej.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Miesięczne wynagrodzenie event managera rozkłada się między kwotą 2000 zł, a nawet 10 000 zł netto. Duża przepaść między tymi liczbami wynika z różnorodności pracy. Przykładowo zarobki event manager pracującego w branży MICE (turystyka eventowa), na co dzień zajmującego się konferencjami, targami i szkoleniami, będą różnić się od wynagrodzenia osoby odpowiedzialnej za produkcje wydarzeń takich jak festiwale muzyczne lub pokazy artystyczne.

Gdzie szukać pracy jako event manager?

Przede wszystkim w firmach eventowych. A oprócz tego w instytucjach kultury, w biurach festiwalowych. Również w agencjach marketingowych coraz częściej pojawiają się działy odpowiedzialne za organizację eventów. W dużych korporacjach zdarza się, że cześć obowiązków event managera pełnią osoby zajmujące się marketingiem, HR’em, a nawet PR’em.

Co poleciłbyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Działać, podróżować, obserwować, uczyć się od innych, a przede wszystkim próbować swoich sił, pomagając przy organizacji eventów. Nie ma kierunku studiów, który odpowiednio przygotuje do tej pracy. Kiedyś usłyszałem, że na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko event managera należy wykazać, że w czasie studiów, zajmowało się wszystkim, tylko nie studiowaniem. Jest w tym trochę prawdy. Ponadto w tej branży przydają się kontakty. Jeżeli ktoś będzie Cię darzył sympatią i uważał za osobę kompetentną w temacie eventów, prędzej czy później przyjdzie do Ciebie i powie ,,Tomasz, zróbmy razem fajny event.”

———————————————————–

Małgorzata Sieradzan
Event Manager, MPLUSM i Ministry of Creativity

Jak zostałaś event managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Wcześniej pracowałam w agencji ”allservice”. Miałam styczność z eventami, jednak głównie zajmowałam się projektami marketingowymi na rynku polskim i europejskim. Nie narzekałam nigdy na brak zajęć, jednak wiedziałam, że mogę więcej, więc zaczęłam rozglądać się za inną opcją. Znajoma poleciła mnie agencji MPLUSM. Po kilku spotkaniach doszliśmy do porozumienia i tak po kilku latach nie mogłabym być bardziej zadowolona z tej decyzji.

Co należy do obowiązków event managera?

Jeśli miałabym powiedzieć ogólnie, to pełne przygotowanie oferty, samego eventu, oraz koordynacja podczas wydarzenia, jak również kontakt z klientem.

Jednak osobiście uważam, że nie można tego tak upraszczać. Event manager jest nie tylko „koordynatorem”. Oczywiście wyszukiwanie lokalizacji, zaplanowanie eventu, a później realizacja to jedne z najważniejszych aspektów, ale jest wiele ponad to. Event manager to również handlowiec, PR-owiec, artysta, logistyk i techniczny (jak trzeba :-)). Tworzenie ofert w odpowiedzi na zapytania, utrzymywanie dobrych stosunków z klientem, tak aby zaufał „swojemu” managerowi, dbanie o dobry wizerunek firmy na rynku, kreowanie nowych pomysłów, a także opracowywanie planów logistyki i transportu czy rozkładanie ulotek. Zdarzyło się nawet, że zastąpiłam hostessę. 🙂

Kogo poszukuje się na stanowisko event managera? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Tu chyba powinien wypowiedzieć się jeden z prezesów. 🙂

Ale z mojej perspektywy, powinna być to osoba doskonale zorganizowana, potrafiąca nawiązać dobre relacje zarówno z kadrą managerską jak i ekipą techniczną, a jednocześnie mająca zdolności zarządzające, otwarta na ludzi i nowe pomysły, a także bardzo kreatywna.

Ważnymi punktami na pewno powinny być dyspozycyjność (częste wyjazdy) i odporność na stres, a właściwie wewnętrzny spokój.

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

Podróże, poznawanie nowych i ciekawych osób, możliwość nauczenia się wielu rzeczy na tematy, o których bym nawet nie pomyślała.

Ale najlepszy w tym wszystkim jest zastrzyk adrenaliny, kiedy zaczyna się event, włączamy światła, muzykę i wszystko jest idealnie jak zaplanowaliśmy.

Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?

Myślę, że największy minus jest jednocześnie jednym z plusów. Częste podróże i praca również w nocy = mało wolnego czasu. Ale warto. Ponadto poznawanie coraz to nowych ludzi i praca z nimi – to jest wyjątkowe doświadczenie.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Z tego co się orientuję, na rynku jest to bardzo zróżnicowane. Często wynagrodzenie jest zależne, z resztą tak jak w innych branżach, od wielkości firmy, zakresu obowiązków, ilości klientów, a nawet miasta, w którym się pracuje. Kwoty wahają się od 3500 zł netto – do nawet 10000 zł netto miesięcznie.

Gdzie szukać pracy jako event manager?

To chyba w każdej branży wygląda podobnie. Oczywiście internet. Może mniej portale typu pracuj.pl, ale strony poświęcone eventom i marketingowi i na pewno Facebook. Warto także wysyłać swoje CV bezpośrednio do agencji.

Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Każdy powinien zastanowić się, czy chce i może poświęcić pracy więcej czasu niż 9:00-17:00. Ważne również, aby mieć świadomość, że to nie jest praca dla każdego. Nie ma sensu udawać, że wiemy wszystko, znamy się na wszystkim. Praca w eventach to ciągła nauka, zarówno w relacjach z ludźmi jak i sprawach technicznych. Więc należy wykazać się dużą dozą cierpliwości i chęci. To również praca wymagająca odwagi i otwartości, nie ma tu miejsca dla szarych myszek. Więc głowa do góry i pierś do przodu.

 

Zobacz pozostałe odcinki cyklu Kariera w marketingu>