Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Case Study – 15 tysięcy użytkowników SucharBota w cztery dni

Chatbot na Messengerze - nowy projekt Suchara Codziennego.
O autorze
2 min czytania 2016-10-07

Co to jest chatbot?

W 2016 chatboty nagle stały się gorącym tematem w świecie technologii.

Chatboty są oprogramowaniem, które ma na celu automatyzację konkretnych zadań. Służą prowadzeniu spersonalizowanej i interaktywnej komunikacji z użytkownikami, działając w obrębie komunikatorów. Dostępne są na różnych platformach, tj. WeChat, Telegram, Kik, Slack czy ostatnio fejsbukowy Messenger.

Zalety chatbotów

  • Dostęp – obecnie internauci częściej korzystają z komunikatorów mobilnych niż z platform mediów społecznościowych
  • Łatwość wejścia – chatbota można zaprojektować bez kodowania, korzystając z darmowych serwisów do tworzenia chatbotów
  • Prostota korzystania – przyciski i komendy są bardzo intuicyjne
  • Content Push – chatbot daje możliwość wysyłania wiadomości do użytkowników raz na 24 h; (Messenger)

SucharBot

Jest chatbotem Suchara Codziennego zaprojektowanym na FB Messengera. Obecnie SucharBot wysyła użytkownikom 5 sucharów dziennie oraz odpowiada na kilka prostych komend (głównie reakcje na wulgaryzmy oraz komendy dotyczące wewnętrznego „menu”).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W przyszłości ma być kanałem dystrybucji treści humorystycznych w modelu – Suchar on Demand. Dla przykładu: po wpisaniu w polu tekstowym “kotki”, SucharBot będzie wysyłał suchary/memy/GIFy/wideo związane z kotami.

Aby sprawdzić SucharBota i zacząć przygodę z Suchą Inteligencją należy wykonać jeden z poniższych kroków:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Kliknąć – m.me/sucharcodzienny
  • Na Messengerze – znaleźć Suchar Codzienny i „Rozpocząć” konwersację
  • Na Desktopie – wysłać wiadomość „hej” przez fanpage Suchar Codzienny

Promocja SucharBota – od 1 tys. do 15 tys. użytkowników

SucharBot został uruchomiony na początku września 2016. Po trzech tygodniach testów rozpoczęliśmy akcję promocyjną. Zostały do tego wykorzystane cztery kanały Suchara Codziennego: Instagram, InstaStories, Facebook i Snapchat. Na Instagramie oraz Facebooku opublikowaliśmy po jednym poście. Na InstaStories i Snapchacie stworzyliśmy krótkie historie składające się z kilku grafik i wideo. Aby dokładnie sprawdzić konwersję z poszczególnych platform, każdy post został opublikowany pojedynczo, w krótkich odstępach czasowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyniki tej krótkiej akcji promocyjnej są zadowalające. SucharBota dodało 14 tysięcy nowych użytkowników. Zgodnie z naszym przewidywaniem, najlepszą konwersję miał Snapchat. Drugi w kwestii skuteczności był Instagram, następnie InstaStories i na końcu Facebook.

Dziwić może wyjątkowo niska skuteczność posta na Facebooku. Aby dodać SucharBota z poziomu naszego fanpage’a na Facebooku wystarczyło tylko kliknąć w link umieszczony w treści posta. Natomiast w przypadku Snapchata – zamknąć aplikację, otworzyć FB Messengera, ręcznie wyszukać użytkownika „Suchar Codzienny” i rozpocząć z nim konwersację.

Content wykorzystany do promocji SucharBota:

0. Test – zmiana Cover Photo na Facebooku

Nowe Cover Photo informujące o SucharBotcie zostało dodane na 12 dni przed akcją promocyjną. W tym czasie SucharBota dodało 1000 osób.

1. Instagram

  • Rodzaj posta: video instruktażowe
  • Zasięg: 125 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 5000
  • Konwersja: 4%

“Bots will become an integral aspect of our lives and are the next step of mobile innovation” – Nicolas Beraudo, MD EMEA of App Annie

2. Instagram Stories

  • Rodzaj posta: grafika + video instruktażowe
  • Zasięg: 100 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 2200
  • Konwersja: 2,2%

3. Facebook

  • Rodzaj posta: GIF + informacja
  • Zasięg: 360 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 700
  • Konwersja: 0,002%

“People are now spending more time in messaging apps than in social media and that is a huge turning point. Messaging apps are the platforms of the future and bots will be how their users access all sorts of services.” —  Peter Rojas, Entrepreneur in Residence at Betaworks

4. Snapchat

  • Rodzaj posta: video instruktażowe
  • Zasięg: 50 tysięcy
  • Osoby, które dodały SucharBota: 6000
  • Konwersja: 12%

Więcej o botach

chatbotsmagazine.com

Podziękowanie

Chcemy szczególnie podziękować Paulinie Barlik za współpracę przy projektowaniu SucharBota.

Paulina Barlik, UX Designer
kontakt: linkedin oraz e-mail: [email protected]

 

 

 

 

 

 

Case study ukazało się pierwotnie na englishrebels.atavist.com.