…jakie możliwości targetowania daje mobile.
Smartfon i tablet to dzisiaj jedna z najbardziej osobistych rzeczy. Oprócz kontaktów do znajomych posiadamy w nich dziesiątki aplikacji, które mówią dużo o naszych zainteresowaniach, np. monitorujące treningi sportowe czy przebieg ciąży. Ponadto smartfon daje nam marketerom informacje o bieżącej lokalizacji użytkownika. Dzięki danym GPS, wiemy czy konsument spędza wieczór w domu, czy jest w restauracji. Dzięki połączeniu tych wszystkich danych możliwe stało się budowanie bardzo precyzyjnych profili behawioralnych i planowanie kampanii tak precyzyjnych, jak nigdy wcześniej.
Zobacz również
Dotrzeć do fanów piłki nożnej
Pierwsza kampania promowała możliwość zamówienia online pakietu nc+ i skierowana była do osób zainteresowanych sportem, w tym szczególnie piłką nożną.
Kampania została skierowana zarówno do osób, które aktywnie uprawiają sport, jak i tych jedynie czytających o nim na stronach takich, jak: sport.wp.pl czy EkstraklasaLive. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji reklamy były wyświetlane nie tylko w aplikacjach sportowych, ale również w innych aplikacjach i na nie-sportowych stronach WWW. Istotne było to, że odbiorca jest fanem sportu.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Fizyczna lokalizacja poszczególnych użytkowników zebranych do kampanii mobile.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mieszkańcy osiedli domów jednorodzinnych
Większość klientów nc+ to osoby mieszkające w domu jednorodzinnym. Do kolejnej kampanii została przygotowana więc baza osób, które w godzinach nocnych przebywają na osiedlach domów jednorodzinnych i na terenach pozamiejskich. Emisja reklam odbywała się jednak przez całą dobę i niezależnie od aktualnej lokalizacji użytkownika.
Precyzyjna lokalizacja użytkownika z dokładnością do 2-5 metrów w momencie, gdy zobaczył i kliknął w naszą reklamę.
Tworzenie listy odbiorców w kanale mobile
Jak wspomniałem na wstępie, na podstawie informacji o wykorzystywanych aplikacjach, odwiedzanych stronach i fizycznej lokalizacji da się bardzo dużo wywnioskować. Przykładowo, z informacji z aplikacji wiemy, że użytkownik X to kobieta w wieku 30-35 lat. W godzinach 8-16 przebywa na terenie tzw. warszawskiego Mordoru, a godzinach 22-5 na Wilanowie. To pierwsze to jej „strefa pracy”, a druga lokalizacja to „strefa zamieszkania”.
Jeżeli używa aplikacji Licznik kalorii lub MyFitnessPal możemy założyć, że zależy jej na zdrowiu i zgrabnej figurze. Może więc być zainteresowana karnetem na siłownię lub innymi aktywnościami fizycznymi w pobliżu domu lub pracy.
Jeżeli ta sama kobieta zacznie używać WomenLog, lub innych aplikacji do planowania, to może być zainteresowana konsultacjami medycznymi w pobliskiej klinice na Wilanowie. Następnie może zostać potencjalnym klientem sklepu internetowego z produktami dla dzieci. Jeżeli dodatkowo w godzinach wieczornych z tej samej sieci wi-fi, co użytkowniczka X, korzysta użytkownik Y płci męskiej, to możemy założyć, że już wkrótce będzie zainteresowany zakupem nowego, większego i rodzinnego samochodu.